אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אין משאיות - מהירות הנסיעה לירושלים גדלה ב-10% צילום: אוראל כהן

אין משאיות - מהירות הנסיעה לירושלים גדלה ב-10%

האיסור על נסיעת משאיות בשעות הבוקר מת"א לבירה נושא פרי. הנתון המפתיע: גם בכביש 443, אליו נותבה תנועת המשאיות, עלתה המהירות

02.12.2009, 17:25 | ליאור גוטמן

מהירות הנסיעה בכביש מספר 1, שמוביל מתל אביב לירושלים, עלתה בעשרה אחוזים, זאת בעקבות החלת האיסור כל נסיעת משאיות בכביש זה בין 06:30 ל-09:30. כך עולה מנתונים ראשוניים שהצטברו במשרד התחבורה.

מדובר בפיילוט שהחל בתחילת דצמבר, במסגרתו תיאסר תנועת משאיות שמשקלן מעל ל-12 טונה בכביש מספר 1 מכיוון תל אביב לירושלים בקטע שבין שער הגיא ומחלף שורש לכיוון עיר הבירה. הקנס לנהג רכב כבד שייתפס נוסע בדרכים אלו בשעות האמורות נקבע על 500 שקל ושש נקודות חובה.

מפילוח נתוני משרד התחבורה עולה שבכל קטעי הכביש שנמדדו חל גידול של חמישה עד עשרה אחוזים במהירויות הנסיעה של כלי הרכב. כך למשל, בכביש מס' 1, בקטע שבין מחלף בן שמן לענבה, גדלה מהירות הנסיעה בין השעות 7:00 ל-8:00 בבוקר מ-94 ל-100 קמ"ש.

בקטע שבין ענבה ללטרון עלתה מהירות הנסיעה בין השעות 8:00 ל-9:00 מ-91 ל-105 קמ"ש, ומצומת שורש למחלף חמד גדלה מהירות הנסיעה בין השעות 6:00 ל-7:00 בבוקר מ-78 ל-89 קמ"ש. בכביש 443, אליו הוסטה תנועת המשאיות, חל גידול של כ-10 אחוזים במהירות כלי הרכב וזאת בניגוד לכל התחזיות על ההאטה הצפויה.

מדידות יומיומיות

לדברי משרד התחבורה, המדידות בכביש מס' 1 ובכביש 443 יבוצעו מידי יום באמצעות מכשירי ניווט (GPS) המודדים את זמני הנסיעה של כלי הרכב וכן באמצעות צילום של לוחיות הרכב במקום והשוואתן לסוף הקטע.

השר כץ ציין כי סגירת הכבישים לתנועת משאיות בשעות הבוקר היא חלק מפרויקט ניסיוני עליו הוחלט במשרדו, שנועד להפחית את גודש התנועה בכבישים ולצמצם את זיהום האוויר של כלי הרכב.

לדברי כץ, ירדה הנחייה להאיץ את עבודות התכנון להוספת נתיב שלישי בכביש 1, בתוואי שבין שער הגיא לירושלים, שיאפשר קיצור נוסף בזמן הנסיעה לבירה. יצוין כי התוכנית הופקדה בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) לפני מספר חודשים. עלות הפרויקט נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקל.

תגיות