אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלות קמפיין האייפון - 600 אלף דולר צילום מסך: flickr.com

עלות קמפיין האייפון - 600 אלף דולר

פרסום החוצות שהיה מתוכנן לאייפון בכל רחבי הארץ בוטל ברגע האחרון; אמנם לאף חברת סלולר אין יתרון יחסי בשיווק האייפון, אך כל אחת מהן תשקיע 500-250 אלף דולר בפרסום בעיתונות

08.12.2009, 09:47 | מיכל תוסייה כהן

חברות הסלולר יוצאות בקמפיין טלוויזיוני משותף להשקת האייפון בעלות משוערת של כ־600 אלף דולר. כמו כן, כל חברת סלולר תשקיע 250–500 אלף דולר בפרסום בעיתונות. דהיינו, סך כל ההשקעה של החברות בפרסום בעיתונות ינוע בין 750 אלף דולר למיליון וחצי דולר. חברות הסלולר מחוייבות למחיר אחיד במכירת האייפון ולכן הן יודעות שאין להן יתרון יחסי האחת על השניה. בשל כך, החברות ישקיעו פחות בפרסום, ויפנו את עיקר המשאבים לפעילות קידום מכירות ומכירה בשטח. האסטרטגיה השיווקית של חברות הסלולר תתמקד למעשה במבצעים ובשירותים שכל אחת תוכל להציע. כל חברה תדגיש בפרסומות מבצעים שונים שייתנו תעריפים שונים למכשיר.

פרסום החוצות שהיה מתוכנן לאייפון בכל רחבי הארץ, גם הוא בעלות משוערת של עשרות אלפי דולרים, בוטל ברגע האחרון. הבידול בפרסומות בין חברות הסלולר יבוא לידי ביטוי בפרסום בעיתונות, ולכל חברה תהיה פרסומת שונה לאייפון.

וכיצד ייראה הקמפיין הטלוויזיוני? הפרסומת תהיה תשדיר של הקמפיין העולמי לאייפון של חברת אפל, שתהיה משותפת לכל חברות הסלולר. בפרסומת יהיה אפשר לראות את מכשיר האייפון והיתרונות שבו. בסוף התשדיר יש התייחסות לחברות הסלולר וקריין אומר שכדי לרכוש את המכשיר ניתן לפנות לסלקום, אורנג' או פלאפון.

שיטת העברת מכשירי האייפון ללקוחות תהיה שונה מכפי שהיה נהוג עד כה בארץ. בניגוד למכשירים אחרים, חברות הסלולר אינן רשאיות לפתוח את האריזה של המכשיר. הוא מגיע ללקוח סגור, ונפתח רק במעמד הרכישה. לאחר מכן נציג חברת הסלולר מחבר את המכשיר למערכת של אפל, והמכשיר מקבל מספר סידורי. רק אז הנציג מחבר את מכשיר האייפון למחשב של חברת הסלולר.

כחלק מהאסטרטגיה השיווקית של החברות לבדל את עצמן, סלקום ופלאפון עורכות אירוע מיוחד לכבוד כניסתו של האייפון לישראל ביום רביעי. סלקום עורכת את אירוע ההשקה בשעה שמונה בערב בדיזנגוף סנטר ואילו פלאפון עורכים "לילה לבן" בקניון איילון. רק אורנג', שדווקא ידועה במיתוג חזק מאוד של החברה באירועים גרנדיוזיים, החליטה להימנע מלהשתתף בחגיגה ולא תערוך אירוע השקה מיוחד.

בהמשך לכך, גם החברות המסחריות נכנסות לסחרור ומתאימות את שירותי הדיגיטל שלהן למכשיר החדש. בנק לאומי הוא הראשון שהתאים את עצמו לאייפון ומשיק את iLeumi, תוכנה בנקאית למכשירי אייפון. מדובר בתוכנה שפותחה במיוחד לאייפון באמצעות חברת מטריקס, על פי סטנדרטים שקבעה חברת אפל. התוכנה תאפשר ללקוחות הבנק לגלוש מהאייפון לחשבונם כדי לבצע פעולות בנקאיות ולקבל מידע אישי על חשבון הבנק, תנועות עו"ש, שאילתות מידע כללי ושאילתות על שוק ההון. התוכנה תינתן להורדה חינם מאתר Apple מיום רביעי בחצות.

תגיות