אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: זכיין הרכבת הקלה בת"א האריך ערבויות עד פברואר

פרסום ראשון: זכיין הרכבת הקלה בת"א האריך ערבויות עד פברואר

לבקשת משרד האוצר, MTS האריך עד ה-7 בפברואר את הערבות בסכום 120 מיליון שקל שהוא נותן לפרויקט

13.12.2009, 19:01 | ליאור גוטמן

האור בקצה המנהרה? זכיין פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב MTS העביר היום (א') לעיון פקידי משרדי האוצר והתחבורה רשימת מסמכים, זאת בהמשך לשימוע שנערך לנציגי הזכיין בסוף נובמבר האחרון. השימוע, שנוהל בין השאר על ידי סגן החשב הכללי אבי דור וסמנכ"ל משרד התחבורה יצחק זוכמן, נועד להגיע להכרעה האם הפרויקט יקודם באמצעות הזכיין הנוכחי או שמא המדינה עשויה ליטול את המושכות ולנהל את הפרויקט עצמאית.

יצוין שעלות הקמת הקו הראשון (הקו האדום, מפ"ת דרך תל אביב בואכה בת-ים - ל"ג), נאמדת ב-11 מיליארד שקל. עם סיום השימוע, שהסתיים ללא קבלת החלטה אופרטיבית, ביקשה MTS ארכה של 60 יום כדי להציג "חומרים נוספים" שיחזקו את טענתה שיש לה היכולת להגיע להסדר מול המדינה בדבר קידום הפרויקט. האוצר ביקש לראות את החומרים הנוספים טרם קבלת ההחלטה, ואלו כאמור נמסרו היום (א').

מבדיקת "כלכליסט" עולה שחלק מהמסמכים שהוגשו הם הארכת ערבות הזכיין בסכום של 120 מיליון שקל עד ל-7 בפברואר. יצוין שמשרד האוצר איים לחלט את הערבויות בעבר. הארכת הערבות נעשתה לבקשת האוצר, והיא תחליף את העברות הקודמת שהייתה בתוקף עד סוף 2009.

בנוסף, הזכיין העביר ככל הנראה תוכנית עבודה מפורטת שכוללת מתווה אופציונלי לסגירה הפיננסית שטרם הושגה עד היום. מסמכים נוספים הגיעו מכיוונה של אפריקה ישראל: פקידי האוצר והתחבורה ביקשו בשימוע לדעת מה מצבה של חברת אפריקה ישראל בהתייחס למצבה הפיננסי הקשה של החברה בבעלות איש העסקים לב לבייב וחלקה בפרויקט הרכבת הקלה.

יצוין שאפריקה ישראל מחזיקה 20% ממניות הזכיין, ובעבר נשקלו אפשרויות החלפה בין אפריקה ישראל לחברה קבלנית אחרת שלא הגיעו לכדי יישום בפועל. מבדיקת "כלכליסט" עולה שבין המסמכים שהוגשו לאוצר נמצאת התייחסות מיוחדת בדבר מחויבותה של אפריקה ישראל שנושאת את חתימת מנכ"ל החברה, איזי כהן.

ממשרד האוצר אישרו את דבר קבלת החומרים הנוספים מידי נציגי MTS, אולם ציינו שהם חתומים במעטפה שתיפתח רק בימים הקרובים.

תגיות