אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": "אקסנצ'ר תקים בישראל מרכז פיתוח"

בלעדי ל"כלכליסט": "אקסנצ'ר תקים בישראל מרכז פיתוח"

מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל, יעקב בן אדיבה: "מרכז הפיתוח, שיוקם בתוך שנתיים, יעסיק 50–60 עובדים". לטענת חברת הייעוץ הטכנולוגי, למרות המשבר היא הצליחה להגדיל את הכנסותיה בישראל ב־30% במהלך 2009

15.12.2009, 07:13 | מאיר אורבך

"אני מאמין שבתוך שנתיים נוכל להקים בישראל מרכז פיתוח ראשון עבור אקסנצ'ר, שיעסיק בשלב הראשון 50–60 עובדים". כך אומר מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל, יעקב בן אדיבה, בראיון ל"כלכליסט". לדברי אדיבה, שמונה לתפקיד בחודש יוני, "אנחנו מעסיקים עשרות אלפי עובדים במרכזי פיתוח בהודו. גם אם נשלם כאן על כוח האדם קצת יותר מאשר בהודו, אני מאמין שהיכולות של המהנדס הישראלי מצדיקות הקמת מרכזים כאלה. אני מאמין שבתחומי הסלולר ואבטחת המידע יש בישראל יתרון על פני מדינות אחרות. אני עוד לא יודע איפה יוקמו המרכזים, במרכז הארץ או בנגב ובגליל, אבל אנחנו בוחנים את הנושא הזה היום לעומק".

אקסנצ'ר היא חברת הייעוץ הטכנולוגי הגדולה בעולם, עם שווי שוק של 29 מיליארד דולר. בן אדיבה עובד בחברה כבר יותר מ־20 שנה, ושהה תקופות ממושכות במשרדיה במדינות אמריקה הלטינית. באחד מתפקידיו האחרונים הוא היה אחראי על פיתוח עסקי ובניית מודלים לתמחור לקוחות בארגנטינה, ברזיל ומדינות נוספות בדרום אמריקה.

החברה בישראל מייעצת ומטמיעה מערכות מחשוב בארגונים שונים כדוגמת בנק דיסקונט וחברת החשמל. בראיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי מסביר בן אדיבה שלצד פעילות זו משקיעה אקסנצ'ר מאמצים רבים כדי להיכנס לשוק הבינה העסקית, שלדבריו הוא בעל פוטנציאל עצום. "אני רוצה לא להיות רק האיש שמייצר להם את התוכנה", אומר בן אדיבה, "אלא זה שבונה עבור הלקוח את כל התוכנית של מערך הבינה העסקית. עסקים רבים לא יודעים כיום איזה מידע יש להם בארגון על הלקוח, ולא מבינים אילו דברים אפשר לעשות איתו טוב יותר. אני מאמין שאנחנו מסוגלים לתת כאן ערך מוסף אמיתי". בדומה לחברות המחשוב המקומיות בארץ, שבחלקן אקסנצ'ר מתחרה, החברה לא נפגעה מהמשבר הכלכלי של השנה האחרונה. לטענת החברה, אקסנצ'ר ישראל הצליחה להגדיל את הכנסותיה ב־30% במהלך 2009, ובן אדיבה צופה צמיחה של 40% בשנה הקרובה. אקסנצ'ר אינה מפרסמת את נתוניה הכספיים בישראל, אבל זה לא סוד שהיא עדיין לא חברת ענק כאן: החברה מעסיקה כיום 35 עובדים במשרד בהרצליה, ומשתמשת בעוד כעשרה עובדים שמגיעים אליה מרחבי העולם.

"מוכנים לקחת את הסיכון"

לדברי בן אדיבה, אחת הבעיות הגדולות בשוק המחשוב בישראל קשורה בהתייחסות החברות למיקור־החוץ - אאוטסורסינג. "יותר מדי פרויקטים שנועדו לחסוך לחברות כסף, מתבטלים כאן. אני מאמין שהסיבה לכך היא שהלקוחות לא רואים בפרויקט שום ערך מוסף אמיתי, ולא באמת מבינים איך יוכלו לחסוך כסף מהמהלך. באקסנצ'ר אנחנו מיישמים מודל שבו אנחנו מציעים ללקוח מראש מודל של חיסכון, שמראה לו בדיוק כמה כסף הוא יכול לחסוך בזכות ההסכם איתנו. כדי להמחיש את הנקודה הזאת, בחלק מהמקרים אנחנו מציעים ללקוחות לממן את הפרויקט על חשבון החיסכון העתידי הזה. רק לאחרונה אחד ממשרדי אקסנצ'ר באנגליה נתן ללקוח עשרות מיליוני יורו בתחילת הפרויקט, רק כדי להוכיח לו שאנחנו מוכנים לקחת את הסיכון על עצמנו". להערכתו, מודל כזה יכול להמחיש את פוטנציאל החיסכון שטמון במיקור־חוץ.

תגיות