אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האח הגדול בשיווק צילום: נמרוד גליקמן

האח הגדול בשיווק

פיתוחים ישראליים אחרים שהביאו את אמצעי המעקב לתחום המסחרי

21.12.2009, 13:48 | אסף גלעד

לזהות שירים, בשביל התמלוגים

 

חברת YCD פיתחה תוכנה המקשיבה לאווירה בחדר ומשמיעה באופן אוטומטי את המוזיקה המתאימה לו, תוך דיווח לאמ"י על מספר ההשמעות. התוכנה כבר פעילה ביותר מ־1,800 בתי עסק בישראל, ובעלת נתח שוק של כ־70% ממסעדות היוקרה, 90% מבתי הקפה ו־30% מהרשתות הקמעוניות.

מדיה פורסט פיתחה תוכנה המסוגלת לזהות כל שיר המושמע בערוצי הטלוויזיה והרדיו על בסיס חתימת גלי הקול הבלעדית שלו. שיתוף פעולה בין שתי החברות הוליד מערכת ממוחשבת המסוגלת להאזין לכל השמעה של שיר, כמעט בכל מדיום ציבורי, ולדווח עליו לאמן ולאולפנים המקבלים תמלוגים על כך הן בארץ והן בחו"ל. הפיתוח הניב לאמנים ישראלים בשנה שעברה כ־4 מיליון שקל.  

לגלות מה מעצבן את הצופים

 

המוצר של חברת טרנדום של אורי לוי ויעקב לוי בודק את תדירות האזכורים של מותגי טלוויזיה מדי שבוע בבלוגוספירה העולמית. האלגוריתם בוחן, למשל, מידע שנאסף מבלוגים, טוקבקים ופורומים, ומנתח עבור מנהלי HBO אילו דמויות בסדרות "הסופרנוס" או "הסמויה" אהובות במיוחד, מה מעצבן את הצופים בסדרה ומה אפשר לשפר. התובנות הללו הביאו בסופו של דבר לעליית אחוזי הצפייה.

מישהו שומע אותך הציתות לסלולריים מגיע לשימוש מסחרי MRL הוא סטארט-אפ ישראלי שמאפשר לחברות לצותת לצופי הטלוויזיה דרך הסלולרי כדי למדוד רייטינג. מי יסכים להשתתף במדגם כזה? "לכולנו יש רצון להשפיע ואנשים עושים זאת בהתנדבות", אומרים בחברה אסף גלעד, 18 תגובותלכתבה המלאה

ב־2005 רכשה טרנדום את חברת באזמטריקס האמריקאית שעסקה בתחום דומה. שנתיים לאחר מכן רכשה נילסן את אחזקותיהם של משפחת לוי ושל יצחק פישר, יו"ר החברה, בבאזמטריקס לפי שווי חברה של 100 מיליון דולר.

לפני כמה שבועות נסגר מרכז הפיתוח של החברה בישראל, ובמקומו עתיד להיפתח מרכז חדש בהודו.

להסתכל לצופים בפרסומות בעיניים

 

פיתוח של חברת טרומדיה מאפשר להציב בצמוד לשלטי פרסומת מצלמות נסתרות המסוגלות לזהות את פניו של הצופה בהן. אך כאן אין מדובר בזיהוי מדויק של אדם זה או אחר, אלא זיהוי מאפיין בולט שלו, כמו למשל האם הוא גבר או אשה ומה גילו. בחברה לא פוסלים את האפשרות להרחיב את היריעה העסקית גם לעולם מדידת אחוזי הצפייה בטלוויזיה, אם באמצעות מצלמת רשת פשוטה או באמצעות מצלמה ייעודית.

האח הגדול בשיווק פיתוחים ישראליים אחרים שהביאו את אמצעי המעקב לתחום המסחרי

תגיות