אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן רכב: סובארו B4 אאוטבק 3.6 צילום: תומר הדר

מבחן רכב: סובארו B4 אאוטבק 3.6

מי שינהג בסובארו אאוטבק החדשה עלול לשכוח לרגע שמדובר בסטיישן, ולא ברכב שטח אמיתי. רק חבל שגם בסובארו שכחו את זה כשתמחרו את האאוטבק

04.01.2010, 08:42 | תומר הדר

אומרים שפעם היו כאן תנינים. רק השם נשאר מהם, נחל תנינים, וחניון שבקצהו מתחיל שביל, שאליו פנינו מועדות: לאורך נחל תנינים, היישר לנחל תות ומשם לאורך השדות והמטעים עד זכרון יעקב. האמצעי: סובארו אאוטבק החדשה, מכונית עם שם שעושה חשק לצאת להרפתקאות. ולא בכדי: מישהו מאנשי השיווק של סובארו הבין שכדי למכור ללקוחות תדמית של בוץ, סלעים ושטח, לא חייבים רכבי שטח גדולים ואימתניים. אפשר לקחת את מכונית הסטיישן המוכרת של החברה, להגביה אותה מעט, להשתמש במערכת ההנעה הכפולה (שממילא מותקנת ברוב מכוניות החברה), ולהציע את כל הפוזה של רכב שטח - בלי להתפשר על יכולות הכביש.

המשפחתית החזקה בתולדות סובארו

סובארו אאוטבק הקודמת היתה פייבוריטית שלי. היא היתה שימושית כמו סטיישן ובעלת פוזה של רכב שטח. נכון, בשטח היא התמודדה רק עם שבילים מאובקים, והתקשתה במשימות סבוכות יותר - אבל היא בהחלט נראתה כאילו שהיא עומדת להסתער עליהן.

המראה הזה רוכך משהו: מבחינת החזות של הדגם החדש, היא נראית פחות מוכנה לשטח. הלכו הכנפיים המנופחות ונשארה רק תוספת הגובה. תא הנוסעים של האאוטבק מציעה שפע של מרווח פנימי, שטח העמסה ענקי ומושבים מצוינים.

בין המושבים יש לה כפתור ששולט על מצבי ההעברה של תיבת ההילוכים. בהילוך הספורטיבי הקיצוני ביותר התגובות של התיבה מוגזמות וקשה להתנהל באאוטבק בפקקים. בשאר המצבים התיבה מתפקדת היטב.

הזרימה בנחל תות חזקה, ועוד מעט מגיעים לסכר הגדול. לאאוטבק יש מתלים מצוינים שיכולת השיכוך שלהם עולה עם המהירות. אך גולת הכותרת שלה היא המנוע בנפח 3.6 ליטרים, שמפיק 260 כוחות סוס - הגדול ביותר שהושתל במכונית משפחתית של סובארו. מדובר פשוט במנוע מצוין, שנחן ברזרבות אדירות של כוח שמאפשרות לאאוטבק להיחלץ מדיונת טובעניות או מעקיפות מסוכנות בשבריר של שנייה. המנוע החזק והמתלים המהודקים מוכיחים את עצמם אפילו טוב יותר בכביש, שבו אורבות לאאוטבק סכנות גדולות יותר: בורות עמוקים ונהגים חסרי אחריות.

סובארו אאוטבק. רזרבות אדירות של כוח, צילום: תומר הדר סובארו אאוטבק. רזרבות אדירות של כוח | צילום: תומר הדר סובארו אאוטבק. רזרבות אדירות של כוח, צילום: תומר הדר

במחיר הזה יש אופציות טובות יותר

אז האם לקנות את האאוטבק החדשה? על פניו, התשובה היא "כמובן": מדובר במכונית סטיישן מרווחת, נוחה וחזקה להפליא שאפילו יודעת לרדת מהשביל לשטח.

אבל עוד לא דיברנו על החלק הכי חשוב: כמה כסף רושמים בצ'ק לפקודת היבואנית. התשובה, 275 אלף שקל, עלולה להשאיר אתכם עם הרבה פחות שאיפות לקנות את האאוטבק. כי עם כל הכבוד ליכולותיה של הסטיישן המוגבהת, כיום אפשר לקנות בעוד כמה אלפי שקלים, שמצויים בכיסיהם של הקונים הפוטנציאליים, את הדבר האמיתי - טויוטה לנד־קרוזר ומיצובישי פאג'רו.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
מה הופך את הלנדקרוזר ל״דבר האמיתי״?
נכון, הוא וודאי רכב שטח טוב יותר אבל כאן נגמר כל ההבדל. הלנקרוזר נחות מהסובארו בכביש, מגושם בהרבה ועם שלדת סולם חלשה. גם הבטיחות שלו פחות טובה. הכל עניין של הגדרה. בשבילי הסובארו עדיפה ואני מסתפק במעט שטח. בתור רוכב אופני הרים, זה תמיד נראה לי מעט פאתטי ההתלהבות מנהיגת שטח ברכב ממונע.
בוב ספוג  |  19.07.15
3.
"הדבר האמיתי"?....
כדי לטפס על מצוקים "הדבר האמיתי" הוא חבל טוב. בשאר 98% מהדרכים האאוטבק נוחה יותר, מרווחת יותר, זריזה יותר, בטוחה יותר, פחות נוטה להתהפך ופחות מעייפת בנסיעות ארוכות לעומת המשאיות הקטנות המכונות אצלנו "ג'יפים". לא לחינם זכתה האאוטבק החדשה בתואר SUV השנה של עתון הרכב האמריקאי החשוב MOTOR TRENDS כשהיא גוברת גם על מתחרות הרבה יותר יוקרתיות מהשתיים שאוזכרו בכתבה. כאחד שברשותו אאוטבק משנת 1998 (יד ראשונה) אצלי בחירת הרכב החדש הבא ברורה מאוד.
נחום , גליל  |  05.01.10