אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסירות רכב: ירידה של 11% לעומת נתוני 2008 צילום: אוראל כהן

מסירות רכב: ירידה של 11% לעומת נתוני 2008

בשנה שעברה נמסרו סך הכל 172,715 מכוניות. מאזדה הובילה עם 31,494 מסירות של מכוניות חדשות, במקום השני ניצבת יונדאי עם 20,305 מסירות, ובמקום השלישי נמצאת טויוטה עם 18,401 מסירות מכוניות מתחילת השנה

04.01.2010, 17:10 | תומר הדר

מנתונים ראשוניים של איגוד יבואני הרכב שפורסמו היום (ב'), אשר מסכמים את שנת 2009 עולה שבסך הכול נמסרו בשנה שעברה 172,715 מכוניות. מדובר בירידה של 11% בהשוואה לשנת 2008, שבה נמסרו 194,226 מכוניות ובירידה של 9% בהשוואה לנתוני המסירות של שנת 2007, שבה נמסרו 191,121 מכוניות.

בדומה למגמה השולטת בששת השנים האחרונות, גם בשנת 2009 מאזדה הובילה את טבלת המסירות עם 31,494 מכוניות שנמסרו מתחילת השנה. למעשה, מדובר ב-33 מכוניות יותר מכמות המאזדות שנמסרה בשנת 2008. במקום השני בטבלה מסתמן מהפך: בשנת 2008 טויוטה היתה המותג השני בטבלת המסירות, אך השנה יונדאי תופסת את המקום השני עם 20,305 מסירות, עליה של 281 מכוניות בהשוואה לכמות מכוניות היונדאי אשר נמסרו בשנת 2008.

כאמור, במקום השלישי בטבלה נמצאת טויוטה, היבואנית היחידה מבין שלושת המובילות שבמסירותיה נרשמה ירידה. טויוטה מסרה מתחילת שנת 2009 18,401 מכוניות, ירידה של 9% בהשוואה ל-20,334 מכוניות טויוטה אשר נמסרו בשנת 2008.

גם בפלח מכוניות היוקרה נרשמו השנה בחלק מן המותגים עליות נאות בהיקף המסירות. אאודי, שניצבת לראשונה זה שנים רבות בראש טבלת מסירות מותגי היוקרה מסרה בשנה שעברה 1,376 מכוניות. מדובר בעליה ניכרת של 28% בהיקף המסירות לעומת שנת 2008, שבה נמסרו 977 מכוניות אאודי.

גם בוולבו, אשר ניצבת במקום השני בטבלה, נרשמה עליה של 16% כאשר ב-2009 נמסרו 1,197 מכוניות ואילו בשנת 2008 נמסרו 1,003 מכוניות. במקום השלישי בטבלה ניצבת ב.מ.וו שרשמה עליה של 20% במסירותיה, לאחר שבשנת 2009 מסרה 950 מכוניות לעומת 757 מכוניות שנמסרו בשנת 2008. בפורשה, יש לציין, כמעט הוכפלה כמות המסירות: בשנת 2008 נמסרו 30 מכוניות פורשה ואילו בשנה שעברה נמסרו 55 רכשו את מכונית הספורט הגרמנית 55 לקוחות.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
ככל שהחברות ליסינג משלמות פחות אנחנו משלמים יותר!!!!
צריך לעצור את זה זה זה עולה לציבור יותר בקניית רכב חדש וגם בעלות הטיפולים במוסכים המורשים כשהמחיר נמוך מאוד לחברות הליסינג אנחנו נשלם יותר. ליסינג=מחיר טיפולים נמוך לקוח רגיל= מחיר פיצוי / תיקון כלפי מעלה. כל זה למטרת פיצוי ושיפור הריווחיות של היבואנים שמימלא מרווחים המון ולא יורידו מחיר חס וחלילה צריך רגולטור למחירי הרכב כמו בביטוחים
רפול בי , רמת גן  |  04.01.10
לכל התגובות