אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה ביפן: מכונית היברידית תפסה את המקום הראשון בטבלת המכירות

לראשונה ביפן: מכונית היברידית תפסה את המקום הראשון בטבלת המכירות

הטויוטה פריוס היא המכונית הנמכרת ביותר ביפן ב-2009 לאחר ששילשה את מכירותיה בהשוואה ל-2008; כבר עכשיו מהוות המכוניות ההיברידיות 10% מטבלת המכירות במדינה

08.01.2010, 08:57 | סוכנויות הידיעות

טויוטה פריוס היא המכונית הנמכרת ביותר ביפן ב-2009. זוהי הפעם הראשונה שבה מכונית היברידית תפסה את המקום הראשון.

איגוד סוכני הרכב היפניים הודיע היום (ו') כי מכונית הפריוס של טויוטה דורגה במקום הראשון מבחינת היקף המכירות, שעמדו על 208,876 יחידות ב-2009, כמעט פי שלושה ממספר המכוניות הפריוס שנמכרו ב-2008. המכונית ההיברידית השנייה בדירוג, הממוקמת בסך הכל במקום החמישי של כלל מכירות הרכב היא הונדה אינסייט שמכרה 92,283 יחידות.

ההצלחה הגדולה של הפריוס בשוק המקומי של טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, מדגישה את העלייה בפופולריות של המכוניות הירוקות. לראיה: המכירות של מכוניות היברידיות מהוות כבר עכשיו 10% מכלל המכירות של מכוניות חדשות ביפן.

מדובר נתון גבוה בהרבה ביחס לשווקים עולמיים אחרים, שבהם ההיברידיות אמנם זוכות לתשומת לב אך בכל זאת נותרות מוצר נישה. על פי קונגרס המכוניות הירוקות, שחוקר את תחום הטכנולוגיה הירוקה, להיברידיות יש נתח שוק של 2.8% ממכירות המכוניות החדשות בארצות הברית.

בנוסף להיברידיות, בעלי מכוניות ברחבי העולם עשויים לעבור גם למכוניות חשמליות שנחשבות אף ידידותיות יותר לסביבה מאשר הפריוס. התחרות בקרב המכוניות הירוקות צפויה להתגבר ב-2010 כשיושקו דגמים חדשים מחברות נוספות, כולל הרכב החשמלי "וולט שברולט" של ג'נרל מוטורס

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
קרינה אלקטרו מגנטית
תשובה לכל המבינים בקרינות.כל כדור הארץ בקרינה אלקטרו מגנטית.עובדה כאשר מוציאים מצפן הוא מצביע לצפון איך?????הקוטב הצפוני בעל מגנטיות גבוהה.לגבי המכוניות ההיברידיות הכל סיפורים לגבי הקרינה.אין קרינה שיותר מרכב רגיל ואולי פחות(תיבדקו קרינה בוולוו רגילה)ההשמצות לגבי הפריוס מכוונות ע"י המתחרים שסובלים .מה לעשות לפריוס אין קרינה שחורגת מרכבים רגילים.מה חשבתם היפנים פריירים ?היה להם מספיק עם הירושימה .ועכשיו נתוני המכירות של הפריוס ביפן.
צפוני-מומחה לאלקטרו מגנטיות. , צפון  |  08.01.10
10.
ביפן הדלק כל כך יקר שכל מה שמאפשר לחסוך הוא להיט
לידיעת המקטרים ליטר דלק ביפן עולה פי 2 מאצלנו. גם חנייה (אין חינם בשום מקום ביפן) עולה כפול ויותר. גם נסיעה בכבישים המהירים עולה המון. ביפן כל מי שיכול רוכש מכונית אבל רק מיעוטם משתמשים בה באופן יום יומי כי העלות שלה זולה האחזקה והנסיעה יקרה רצח. והרכבות מהירות ומדייקות. לכן יפן היא לא דוגמה..
michael , tel aviv  |  08.01.10
9.
ככל הידוע לי, מספר הפריוס הנמכרות מוגבל לפי יכולת היצור של טויוטה
שבעצמה מוגבלת ע"י יכולת יצרן הסוללות שלהם. ביפן פשוט מקבלים הקצבה יותר גבוהה. בעבר לפחות היתה בארץ הגבלה של 2000 יחידות לשנה ומהממשלה פנו ליצרנית וביקשו להגדיל זאת. דובר שהם מתכוונים להכניס יצרן סוללות שני.
קורא  |  08.01.10
8.
ההיברידיות נוסעות מעל 20 ק"מ לליטר וזה משתלם מאוד למי שנוסע הרבה.
בקרוב יהיו מכוניות היברידיות שאפשר גם להטעין את המצבר , ואז כל אחד יוכל לבדוק את עלות החשמל לעומת צריכת הדלק של אותה מכונית היברידית. רק אז נדע באמת מה עדיף מכונית היברידית או מכונית חשמלית.
קובי , תל אביב  |  08.01.10
לכל התגובות