אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"בֶּקוֹ תהיה השחקן השלישי בגודלו בשוק החשמל בישראל עד 2015" צילום: יובל חן

"בֶּקוֹ תהיה השחקן השלישי בגודלו בשוק החשמל בישראל עד 2015"

כך אומר סמנכ"ל השיווק של תאגיד מוצרי החשמל השלישי בגודלו באירופה, אצ'רליק הטורקית. הוא מסביר את המשיכה לשוק בישראל: "תדירות התחלופה של מוצרי חשמל בישראל גבוהה מאוד"

11.01.2010, 09:47 | חגי לוי

"בעשר השנים האחרונות הצלחנו להגדיל את מכירות בקו בישראל ב־20% מדי שנה. זה לא דבר טריוויאלי כשאתה מתמודד עם מותגים מקומיים מבוססים, דוגמת אמקור ותדיראן" - כך אומר סירזאט שובאשי, סמנכ"ל השיווק של חברת אצ'רליק, תאגיד מוצרי החשמל השלישי בגודלו באירופה. התאגיד הטורקי כולל שמונה מותגים בתחום מוצרי החשמל, נוסף על בקו, בהם גם המותגים הגרמניים גרונדיג ובלומברג. התאגיד, שמעסיק 17 אלף עובדים ברחבי העולם, גלגל בשנה האחרונה 3.5 מיליארד יורו.

"המטרה שלנו היא לבסס את בקו מחוץ לטורקיה, וישראל נמנית עם שוקי המטרה שלנו. נמשיך להשקיע כדי להרחיב את קו המוצרים שלנו כאן ולהפוך לשחקן השלישי בגודלו בשוק. אני מאמין שזה יקרה בתוך פחות מחמש שנים", אומר שובאשי, שאחראי למותגי הקבוצה בטורקיה, במדינות המזרח התיכון ובאפריקה.

התאגיד שלכם פועל ביותר ממאה מדינות. למה ההתעניינות המיוחדת בישראל דווקא עכשיו?

"השוק האירופי כבר מתחיל להיות רווי, ובטורקיה המותגים שלנו הם כבר מהגדולים בשוק. לכן ההזדמנות שלנו טמונה בשווקים חדשים מחוץ לאירופה. ניסיון העבר המשותף גורם לי להאמין מאוד בשותפה שלנו כאן, חברת ברימאג. לעומת רוב המדינות האחרות במזרח התיכון, תדירות התחלופה של מוצרי חשמל בישראל גבוהה מאוד".

בחמש השנים האחרונות רכשתם את גרונדיג ובלומברג. אתם מתכוונים לרכוש עוד מותגים בקרוב?

"אנחנו מחפשים כל הזמן הזדמנויות רכישה חדשות, אבל אין לנו כוונה להוסיף מותג חדש בקרוב. מבחינה שיווקית, בקו היא דוגמה למותג שכוחו האמיתי אינו מתבטא בתודעת הצרכנים, שנוטים לחשוב על יצרניות אירופיות דוגמת AEG הגרמנית או ג'נרל אלקרטיק האמריקאית כמובילות. בקו מנסה להפוך את החיסרון הזה ליתרון, ולהעביר מסר שהאיכות האמיתית לא תמיד צועדת יד ביד עם השמות המוכרים ביותר.

האם בקו נחשב למותג Value for Money, ולאו דווקא מוביל מבחינת איכות ?

"בקו הוא מותג שמיצובו בינוני־גבוה. צריך להבין את ההבדלים בין נתח השוק של בקו במדינות השונות: בטורקיה יש לנו 55% מהשוק, אבל באנגליה רק 12%. לכן, בחלק מאירופה עלינו להשתמש במותגים המקוריים של המדינה שרכשנו בשנים האחרונות, דוגמת בלומברג וגרונדיג".

בשנים האחרונות יצרניות מוצרי החשמל הגדולות משיקות מוצרי חשמל ירוקים בתגובה למגמת איכות הסביבה. זה העתיד של התעשייה?

"בהחלט כן. אנחנו מסתכלים כאן על מגמה ממושכת ולא על טרנד חולף. המוצרים שנשיק ב־2010 כבר משקפים את המאמצים שהושקעו כדי לפתח מוצרים ירוקים, שכוללים מדיח הכלים בעל צריכת המים החסכונית בעולם וטלוויזיה שאינה צורכת חשמל כלל כשהיא כבויה".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות