אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רק יבואנית פיז'ו ניגשה למכרז הטנדרים של משרד הביטחון

רק יבואנית פיז'ו ניגשה למכרז הטנדרים של משרד הביטחון

ל"כלכליסט" נודע כי משרד הביטחון הציב הגבלה של 95 אלף שקל וגורמים בענף הרכב מעריכים שרק פיז'ו פרטנר שמיובא על ידי דוד לובינסקי, עומד בקריטריון. יבואני הרכב קרסו וסמל"ת ויתרו על השתתפות במכרז בשל מגבלת המחיר

11.01.2010, 14:35 | שרון ביידר

משרד הביטחון מוכן לשלם 95 אלף שקל בלבד עבור טנדרון לצי הרכב של צה"ל, כך עולה מתנאי מכרז הטנדרונים של צה"ל שהגיעו לידי "כלכליסט". המכרז לאספקת 150 טנדרונים בסכום של כ־15 מיליון שקל הוא מכרז שהמחיר הנדרש בו נמוך במידה ניכרת לעומת מחירי רוב הטנדרונים, שעומדים על כ־120 אלף שקל בממוצע.

בעקבות המחיר הנמוך ויתרו מראש כמה יבואנים, בהם קרסו המייבא לארץ את רנו קנגו וסמל"ת המייבא לארץ את פיאט דובלו, על השתתפות במכרז בגלל הגבלת המחיר.

גורמים בענף הרכב מעריכים שכלי הרכב היחיד שעונה על הקריטריונים של המכרז הוא פיז'ו פרטנר, שמצויד במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטרים ובתיבת הילוכים ידנית, ומיובא ארצה על ידי דוד לובינסקי. בניגוד למכרזים קודמים, התפשר משרד הביטחון וביקש גם כלי רכב המונעים בבנזין, וזאת בניגוד לעמדת צה"ל אשר דורש שהמכרז יכלול רק מכוניות בעלות מנועי דיזל.

במכרזים קודמים דרש צה"ל וקיבל טנדרונים המונעים בדיזל. הטנדרונים החדשים עתידים להחליף טנדרוני דיזל מסוג רנו קנגו. גורמים בענף הרכב מעריכים כי הטנדרונים הקטנים והזולים עשויים שלא לענות על הדרישות של צה"ל, שמשתמש בהם באופן נרחב.

למרות זאת, במערכת הביטחון מעוניינים להקטין את תקציב הרכב, גם אם הדבר כרוך ברכישה של מכוניות קטנות וחלשות דוגמת טנדר הברלינג. לפי החוק, משרד הביטחון יוציא לכלים הזוכים במכרז הרכישה מכרז תחזוקה בנפרד. מפרטי המכרז עולה כי במשרד הביטחון לא התפשרו על מפרט כלי הרכב והותירו מכוניות דוגמת סקודה רומסטר מחוץ לתנאי הסף בגלל משטח העמסה קטן. ממשרד הביטחון נמסר: "הרף למחיר הטנדרונים הוא 95 אלף שקל, והתקבלה תשובה חיובית למכרז. התוצאות למכרז התחזוקה יימסרו בהמשך".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
אני מחכה למשמיצי רנו
שימו לב! רנו קנגו עדיין משמשים את צה"ל (וכולנו יודעים מה עובר על רכבים בצבא). אם תשאלו אנשי קבע שנוסעים על הרכבים הללו תשמעו רק שבחים - בתור אחד שנסע על קנגו מספר לא מבוטל של ק"מ אני יכול להעיד שהרכב אמין מאוד ושהוא שימש לי כרכב פרייבט פשוט מעולה - אם תתעלמו מהתדמית של רכב לטכנאים הקנגו (ודומיו) משמש רכב משפחתי פשוט מעולה - מרווח מאוד (הכנסתי מאחור שלוש כיסאות תינוק בכיף), תא מטען ענק (הייתי מכניס מאחורה עגלת תאומים, אופניים לילדים תיקים והיה עדיין מקום גם בשבילי...), מנוע נמרץ מאוד (במיוחד ה-1.5 DCI). בקיצור - מיניואן במחיר מעולה.
רון , חולון  |  13.01.10
5.
להחזיר את מנסח המכרז לבית-הספר דחוף!
פותחים מפרט טכני ורואים שרכב ששוקל קרוב לטון וחצי (של משקל עצמי!!!) חייב שיהיה לו מנוע נורמלי ולא 1.4 בנזין... וכן, PSA המפגרים לא יודעים לייצר מכוניות. מה עוד חדש. לצערי, כל שאר היצרנים מחקים אותם ומצמידים גם הם לטנדרונים שלהם מנועים חלשים. אולי כדאי שיעשו מכרז שלישי על ביצוע התקנת טורבו לכל הרכבים כדי שגם יוכלו לזוז קדימה.
אייל  |  12.01.10
לכל התגובות