דיווח: מיקרוסופט ואפל במגעים להפוך את בינג למנוע החיפוש באייפון
בכך יחליף בינג את גוגל כברירת המחדל באייפון. על פי מקורות באפל, גם אם עסקה כזו תצא לפועל היא תהיה זמנית, מכיוון שאפל מפתחת מנוע חיפוש משלה
מיקרוסופט ואפל משלבות ידיים בתחרות עם גוגל: הביזנסוויק מדווח כי שתי החברות מנהלות משא ומתן במטרה להפוך את בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, לברירת המחדל באייפון, ולהחליף בכך את מנוע החיפוש של גוגל. שתי החברות סירבו להגיב לדברים.
אפל וגוגל פעלו בתיאום במשך שנים, אך בשנה האחרונה נכנסה גוגל לעוד ועוד תחומים שאפל מעורבת בהם - השיקה את הדפדפן כרום שמתחרה בספארי; הודיעה על מערכת הפעלה משלה שתתחרה במערכת למחשבי המק; ובעיקר כניסתה המאסיבית לתחום הסלולר עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, שהגיעה לשיא עם השקת הנקסוס 1, המכשיר הסלולרי הראשון מתוצרתה, שיתחרה ישירות באייפון.
בעקבות התחרות החדשה עם גוגל התפטר מנכ"ל גוגל אריק שמידט מדירקטוריון אפל. עוד לפני כן עוררה אפל זעם בגוגל, כשסירבה לאשר באפסטור את אפליקציית ה-VoIP שלה - Google Voice, וכן ניטרלה אפליקציות אחרות שחיקו את התפקוד של הפיצ'ר. בחודשים האחרונים הן גוגל והן אפל רכשו חברות המתמחות בתחום הפרסום בסלולר - גוגל רכשה את Admob ואפל את Quattro, מה שמלמד על הכיוון שאליו הולכת התחרות המתעצמת בין השתיים.
אם העסקה בין מיקרוסופט לאפל תצא לפועל, היא תהיה רווחית במיוחד למיקרוסופט: באמצעות הגדרת בינג כברירת המחדל באייפון היא תגדיל משמעותית את השימוש בו, שלמרות העלייה בפופולריות שלו היא עדיין רחוקה מאוד מזו של גוגל גם בחיפוש בסלולר - נתח השוק של גוגל בתחום החיפוש הסלולרי עומד על 86% לעומת כ-11% לבינג. כך על פי חברת המחקר נילסן. בחירה של אפל בבינג צפויה לשנות משמעותית את התמונה.
עם זאת, מקורות באפל אמרו לביזנסוויק כי גם אם תושג עסקה בין מיקרוסופט ואפל, זו תהיה עסקה זמנית: לדבריהם, אפל עובדת על מנוע חיפוש משלה – "היא לא מתכוונת לעשות מיקור-חוץ לעתיד", כדברי אחד המקורות.
5 תגובות לכתיבת תגובה