אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בראבו, אבל בלי מחיאות כפיים

פיאט בראבו החדשה היא מכונית חסכונית עם התנהגות כביש ראויה - אבל העיצוב והגיר הרובוטי ישאירו אותה כמכונית נישה לאלו שאינם רוצים להיות כמו כולם

24.01.2010, 21:24 | שרון ביידר

שבוע חדש, בוקר יום ראשון. פקק בסיבוב מוצא, בואכה ירושלים. הקצב מרדים: מתקדמים מטר בכל פעם ועוצרים.

לפיאט בראבו זה לא מתאים: בלוח המחוונים נדלקת נורה, מלווה בצלצול אזהרה ובמילים "המצמד מתחמם". אבל לבראבו אין מצמד - כלומר, יש לה, אבל אני לא זה שאחראי להפעלתו. בשביל זה יש הידראוליקה ושאר פתרונות שנועדו למכור לנהג את האשליה שמדובר במכונית אוטומטית למהדרין. צלצול האזהרה מזכיר שהיא לא: יש לה גיר רובוטי.

"מדובר במערכת שנועדה להגן על הגיר מפני חימום יתר, שנכנסת לפעולה במצבים שבהם מופעל על הגיר עומס רב", מסביר נציג היבואן. אנחנו עוברים לנסיעה מתונה עם עצירות בצד, והמצמד מתקרר וחוזר לסורו, כלומר החלפות הילוכים קופצניות.

מחוץ לפקקים בראבו מתנהגת יפה: המנוע, בנפח 1.4 ליטרים, מפיק 120 כוחות סוס, וזהה לזה שנמצא בגרסתה הבסיסית של אלפא רומיאו מיטו. גם לוח השעונים מזכיר את זה של אלפא הספורטיבית. היא מאיצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־9.6 שניות, ובסך הכל זריזה. צריכת הדלק במבחן עמדה על 12 ק"מ לליטר - נתון טוב וחסכוני יותר ממכוניות משפחתיות אחרות.

תצורת חמש הדלתות, המוכרת לנו מהגולף של פולקסווגן, יוצרת מכונית קצרה יותר, המקלה על מחפשי החניה. נהג בראבו שימצא חניה יוכל להשתמש בכפתור שנמצא מימין להגה, כדי לרכך את הגה הכוח ולהקל על התמרון.

המושבים הנוחים, תנוחת הנהיגה הטובה, ידיות החלפת ההילוכים שמאחורי ההגה וההיגוי המדויק תורמים גם הם לחוויית נהיגה מהנה. הבראבו גם מצוידת במערכת בקרת אקלים עם פתח נפרד למושב האחורי, שיתקבל בברכה בחום המזרח־תיכוני. זה לא הצ'ופר היחיד לנוסעים מאחור, שנהנים גם ממרווח ראש וכתפיים סביר ומספק בהחלט. עם זאת, המקום במושב האחורי לא יספיק לשלושה מבוגרים. אפשר לקבוע שגודלה של בראבו יספק בעיקר משפחות קטנות, שלהן אין יותר משני ילדים. גם הנפח המוגבל של תא המטען מעיד כי זהו קהל היעד שאליו כיוונו במכונית.

אם משהו בחזות של הבראבו נראה מוכר באופן חשוד, זה בגלל שהיא נראית כמו שכפול מוגדל של פיאט פונטו. נכון, בעולם הרכב מקובל ליצור "זהות מותגית" - אבל במקרה של פיאט, שהביאה לנו את פיאט 500, אפשר לדרוש יותר מ"מכונית שנראית בדיוק כמו פונטו".

בשורה גדולה, אם להיות כנים, לא תצא מהבראבו - אבל היא מספקת חוויית נהיגה לא רעה, ומציגה שינוי מרענן לנהגים שלא רוצים להיות כמו כולם.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
בגיר רובוטי צריך ללחוץ על הבלם ... כמו בגיר ידני ... ככה אין בעיה של חימום הגיר בפקק
יש לי בראבו ... אחלה רכב .... תוך 9 וחצי שניות ב 100 קמ"ש מגיע בקלות ל 190-200 קמ"ש צריכה של 1:13.5 (משולב) את הגיר הרובוטי לומדים תוך יום וחצי של נהיגה .... ואז הכל זורם והרבה יותר טוב .... גיר רובוטי המצאת המאה !!!! פשוט צריך ללמוד אותו .... מי שרגיל לאוטומט בהתחלה מקטר ואחר כך משבח ..... אין די בנהיגת מבחן צריך יותר מזה !
מיכה , מודיעין  |  30.10.12
8.
ל-7 : "מה שכולם קונים הוא "בטח" הכי טוב לא?" - עדר כבשים
הפיאט בראבו היא מכונית בליגה אחרת לגמרי מאשר ה-3\קורולה שנמכרות כאן לעדר . באיטליה ובאירופה הגדולה הבראבו מצליחה מאד . בביקורי האחרון באיטליה, ראיתי את הרכב (בעיקר דיזל) בכל מקום . אגב, אין שום בעיה להתמודד עם "פקק ישראלי" . צריך לזכור שהבראבו הוא רכב ידני בבסיסו !!! . וכך אכן הקלאצ' יכול להתחמם . נ.ב. אינני מגיב מטעם, כי-אם אדם שמכיר את הרכב הנ"ל (בגרסתו הידנית ועם מנוע דיזל) והתרשם ממנו מאד .
א  |  27.01.10
לכל התגובות