אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בטר פלייס גייסה 350 מיליון דולר בסבב השקעות נוסף לפי שווי של 900 מיליון דולר צילום: אוראל כהן

בטר פלייס גייסה 350 מיליון דולר בסבב השקעות נוסף לפי שווי של 900 מיליון דולר

השווי אחרי הכסף עומד על 1.25 מיליארד דולר. החברה לישראל תוסיף עוד 72 מיליון דולר ל-100 מיליון דולר שכבר השקיעה, עופר היי-טק תזרים עוד 20.5 מיליון דולר. בנק ההשקעות HSBC שהוביל את הגיוס השקיע בעצמו 125 מיליון דולר במיזם. שי אגסי: "לבטר פלייס יתרון של שנתיים על פני טכנולוגיות אחרות"

25.01.2010, 08:15 | מישל אודי
בטר פלייס בה השקיעה החברה לישראל עד כה 100 מיליון דולר יצאה לסבב השקעות נוסף בו גייסה 350 מיליון דולר לפי שווי חברה של 900 מיליון דולר ו-1.25 מיליארד דולר אחרי הכסף.

החברה לישראל הודיעה כבר כי תשקיע 72 מיליון דולר במסגרת הגיוס ועופר היי-טק שבשליטת עידן עופר תשקיע עוד 20.5 מיליון דולר. לאחר גיוס הכספים תחזיק החברה לישראל 30% ממניות בטר פלייס ותאגידים קשורים, חברות שבשליטת משפחת עופר, יחזיקו עוד 8.5%.

מי שהוביל את הגיוס הוא בנק ההשקעות HSBC שגם השקיע בעצמו 125 מיליון דולר במיזם ותקבל בתמורה 10% ממניות החברה. במסגרת גיוס זה מצטרפים משקיעים חדשים לבטר פלייס  הכוללים את מלבד HSBC את מורגן סטנלי ניהול השקעות ולזארד ניהול נכסים, למשקיעים הקיימים בחברה: החברה לישראל, Vantage Point Venture Partners, עופר היי טק, Morgan Stanley Principal Investments ו-Maniv Energy Capital.

הרחבת הפריסה

לפי הודעתה, בטר פלייס מתכננת להשתמש בהשקעה כדי להרחיב את הפריסה הגיאוגרפית שלה תוך שהיא ממשיכה לפעול על פי אבני דרך מוגדרות בפיתוח ובפריסה. "החברה מתכוונת להתרחב לשווקים שבהם כלכלת המודל העסקי ותשואות המשקיעים ממוקסמות, בעיקר לאירופה ולאסיה" ציינה החברה.

"המימון מאפשר להבטיח את הצלחת תוכנית ההשקה של החברה בישראל ובדנמרק הצפוייה ברבעון האחרון של שנת 2011, כאשר מכוניות הרנו הראשונות בעלות סוללה מתחלפת יעלו לכביש. תמשיך גם על פי האסטרטגיה שלה לפרוס באוסטרליה ושווקים נבחרים בצפון אמריקה, מספר חודשים לאחר מועד ההשקה בישראל ובדנמרק" נכתב עוד.

החברה מציינת כי צוות המחקר והפיתוח של החברה עוסק כעת בבדיקת כל מרכיב בכדי להגיע לבדיקות כוללות בשנת 2010 והשקה מסחרית ב-2011. אבני הדרך כוללות, בין השאר, את הרשת המנוהלת למכוניות החשמליות בדנמרק, אשר החלה בדצמבר האחרון, ופרויקט מוניות חשמליות בטוקיו עם תחנה להחלפת סוללות – אשר יושק באפריל השנה.

"הטכנולוגיה והפתרונות שלנו, ביחד עם השותפות החזקה שלנו עם רנו, מקנים לנו יתרון של שנתיים לפחות על פני כל הגישות האחרות לאנרגיות חלופיות לרכב" כתב שי אגסי, היזם מאחורי הפרוייקט למשקיעים. "הפיתרון שלנו הוא היחיד שיכול להביא לצמצום צריכת הנפט של מדינות ולהפחית פליטות במידה משמעותית תוך אספקת מכוניות חשמליות שהן נוחות וזולות יותר ממכוניות ממונעות דלק" הוא הוסיף.

 

ביקורת מבית? בכיר ברנו: המכונית החשמלית היא פתרון זמני בלבד פרנסואה רובייה, האחראי על שיווק מכוניות רנו באסיה ובאפריקה, אמר ל"כלכליסט": "הפתרון הירוק האמיתי - מכוניות שמונעות במימן" שרון ביידר, 9 תגובותלכתבה המלאה

כחלק מהעיסקה, יצטרף קווין אדיסון, מנהל HSBC Global Capital Financing and Principal Investments, למועצת המנהלים של בטר פלייס. עידן עופר, שיכנס בקרוב לתפקיד יו"ר החברה מסר כי "קווין וצוות HSBC כולו יתרמו לנו יותר מאשר הון בלבד. אנו צופים ש-HSBC תסייע לנו להתרחב לאירופה, סין ומעבר להן ואנו כבר רואים את הערך שהם מוסיפים לחברה ולמועצת המנהלים. זהו אירוע משמעותי ביותר שמחבר בתי השקעות מובילים בעולם לחזונה של החברה לישראל שהייתה הכוח המניע את בטר פלייס בהובלת שי אגסי בתחילת דרכה, יחד עם המשקיעים הנוספים".

 

מהפכה בענף הרכב

סטיוארט גוליבר, מנהל בכיר ב-HSBC הוסיף בהודעת החברה כי "אנו מאמינים כי המעבר ממכוניות מונעות דלק למכוניות חשמליות יצור אפשרויות לגידול עתידי בתעשיית הרכב והתשתיות ואנו שמחים לנצל את ההזדמנות להשקיע בבטר פלייס ולהציב את HSBC במרכז התפתחויות אלה. זהו הפתרון של המגזר הפרטי לסוגיית אספקת התשתית למכוניות חשמליות והיא יכולה להצליח ללא תמיכה ממשלתית תוך שמירה על ציפיות הצרכנים לניידות אישית".

תגיות

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
חשוב לקרוא ! לשקר אין רגליים- יש לו בעלי הון!!!
השקר : זה נראה טוב נכון? רכב חשמלי...פשששש.. גם לא מזהם ונטען בקלות ונוחות... האמת : לגבי הזיהום: יצור חשמל הינו תהליך מזהם בפני עצמו . ההונאה כאן הינה עצומה. ישנו סיבסוד של בעלי ההון שלטון על רכב שאין בו כל צורך!!! ולמה אין בו כל צורך? ~~~מים מהווים מקור חינם לאנרגיה~~~ לפני מספר שנים פותח רכב הנוסע על ידי מילוי מים רגילים לתא הדלק. ללא צורך בדלק / חשמל/ גז וכד'. כעת ניתן להבין מדוע בעלי ההון העדיפו להשקיע בשקר. ()()()()() לשקר אין רגליים ()()()()()() יש לנו את הידע להפיק אנרגיה לרכב ממי שתיה! פשוט וקל. נוח זמין והכי חשוב ....זול !!!!!!!!!!!!! כל זאת ועוד ניתן למצוא ביוטיוב. או בדף הפייסבוק שלי: "בן אדם".
בן אדם טוב לב  |  31.05.11
29.
אף אחד לא שאל כמה יעלה כל תידלוק של חשמל ????
הרי בטוח שהם לא יטעינו לנו את המצברים בחינם ........?? וכמה טעינות יש לכל מצבר ...... הוא חייב למות מתי שהוא אחרי מספר טעינות ??? וכמה יעלה מצבר חדש ?? כל אלה שאלות שאף אחד עדיין לא יודע וגם לא שאלו פה ולא ניראה לי שזה הולך להיות זול במיוחד ... אז תעוררו חברים .
אלי  |  24.03.11
28.
כל הכבוד
אגאסי, כל הכבוד על המיזם. אישית לא מאמין גדול בירוק אבל לצאת לעצמאות מהנפט ולדפוק סופסוף את המשטרים האפלים ובדיקטטורות של העולם. כל הכבוד גם לקרלוס גון שהרים את הכפפה כבר בהתחלה. איש שהבין את החזוןצשלצאגאסי. תראו מה קורה היום, כל המנהלים הגדולים של עולם הרכב שצחקו ולעגו לאגאסי, היום מנסים לחכות ולעלות על הרכבת כשהקטר הוא אגאסי. ארק בגלל זה אני ארכוש רכב חשמלי שיהיה מותאם לבטא מכייס.
רז  |  15.11.10
27.
"בטר פלייס" = שוד הקופה הציבורית
1) הקמת תחנת כח נוספת - מילירדים מכספי משלם המיסים. 2) הרחבת תשתית החשמל - מילירדים מכספי משלם המיסים. 3) הקמת מאות תחנות טעינה - סיבסוד ממשלתי והפקעת קרקעות נדלן רבות. 4) סיבסוד רכבי חשמליים - הפסדי ענק לקופה הציבורית. 5) סיבסוד אנרגית התחבורה (חשמל במקום דלק) - הפסדי ענק לקופה הציבורית. אל תתנו למיליונר נאה וחלק לשון לקנות אתכם בחצאי אמת, הפעילו את מה שיש לכם בין האוזניים. רק ראו מי המשקיעים העומדים מאחורי היזם חלק הלשון ותבינו שלא כדי לכם ללכת שולל אחרי הבטחות שיקריות כמו פרס הזקן. אל תתנו לעשירים להתעשר על גב משלם המיסים. אל תתנו יד להגדלת המונופול של החברה הגדולה במשק - חברת החשמל. אם הסביבה חשובה לכם התנגדו למהלך ההרסני ונסו לקדם מכוניות קטנות וחסכוניות ושימוש בדלקים מתחדשים.
ערן , צרעה  |  07.02.10
לכל התגובות