אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדד אמון הצרכנים בארה"ב עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008 צילום: בלומברג

מדד אמון הצרכנים בארה"ב עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008

מדד אמון הצרכן טיפס בינואר לרמה של 55.9, מ-53.6 בדצמבר. תחזיות האנליסטים היו נמוכות יותר ועמדו על רמה של 53.5

26.01.2010, 17:31 | בלומברג

מדד אמון הצרכנים בארצות הברית עלה בינואר, זה החודש השלישי ברציפות, לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008. זאת, בעקבות שיפורים בשוק העבודה שהובילו לכך שהאמריקאים מפגינים יותר אופטימיות לגבי העתיד המיידי שלהם.

מדד אמון הצרכן טיפס בינואר לרמה של 55.9, מ-53.6 בדצמבר. תחזיות האנליסטים היו נמוכות יותר ועמדו על רמה של 53.5.

הצריכה הפרטית מהווה 70% מהכלכלה האמריקאית, אך היא נפגעה מהיעדר הנכונות של חברות לגייס מחדש עובדים לאחר שנתיים של קיצוצים.

רנת המדד עדיין נחשבת נמוכה. קריאה של מעל 90 מצביעה על התייצבות כלכלית, וקריאה הגבוהה מ-100 מצביעה על צמיחה. "זה לא שאנחנו מדברים על תחושות צוהלות ושמחות של הצרכנים, אלא שהעגמומיות נעלמת", אמרה ג'וליה קורונאדו, כלכלנית בכירה בפריבה בניו יורק. "האמון עלה מהשפל, אך לא מדובר בתהליך מהיר, וכך גם לגבי הצריכה".

תגיות