אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצעת חוק: לבטל התשלום על הטסט לרכב, ולהעלות את מחירי הדלק צילום: גלעד קוולרצ'יק

הצעת חוק: לבטל התשלום על הטסט לרכב, ולהעלות את מחירי הדלק

את הצעת החוק הגיש ח"כ כרמל שאמה, שטוען כי כיום נהגי המכוניות והאופנועים מסבסדים את המשאיות והאוטובוסים. "ואין סיבה שמשאית הנוסעת פי 5 מרכב משפחתי, גדולה ממנו פי 5 ומזיקה לכבישים פי כמה, תשלם פחות על אגרת הרישוי", אמר

01.02.2010, 08:52 | שרון ביידר ותומר אביטל

ח"כ כרמל שאמה הגיש הבוקר (ב') הצעת חוק לביטול התשלום על אגרת הרישוי לכלי רכב, ובמקביל להעלות את מס הבלו על דלק וסולר בשיעור של כ-47 אגורות לליטר. המהלך יעלה את מחירו של ליטר בנזין לכ-7 שקל לליטר.

לטענת שאמה, ציבור נהגי המכוניות והאופנועים מסבסדים את המשאיות והאוטובוסים במאות מיליוני שקלים בשנה.  "בכלכלה יעילה", אמר שאמה, "כל אחד צריך לשלם עבור מה שהוא צורך ואין סיבה שמשאית הנוסעת פי 5 מרכב משפחתי, גדולה ממנו פי 5 ומזיקה לכבישים פי כמה, תשלם פחות על אגרת הרישוי". עוד טען שאמה כי העלאת המס על דלק תוביל לחיסכון ולשמירה על איכות הסביבה. .

שאמה אף טוען כי אישור החוק יחסוך למדינה כ-13 מיליון שקל שהיא משלמת כיום על עמלות לבנקים עבור גביית אגרות הרישוי. החישוב של שאמה מעלה כי תוספת של 47 אגורות בבלו על דלק תביא לתוספת הכנסה של כ-2.7 מיליארד שקל, המהווים את ההכנסה השנתית מאגרות רישוי. מכוניות פרטיות על פי הצעת החוק יחסכו כ-500 שקל בשנה, לאחר תוספת הבלו וביטול אגרת הרישוי.

אופנוענים כמעט ולא ירגישו בהבדל, אך לעומת זאת, בעלי אוטובוסים צפויים לשלם בשנה כ-4,000 שקלים יותר מאשר הם משלמים כיום ואילו בעלי מוניות ישלמו תוספת שנתית של 2,000 שקל בשנה בעקבות המהלך.

כיום משלמים בישראל מס בלו של כ-63 סנט לליטר בנזין, לעומת מס בלו ממוצע של 60 סנט במדינות המפותחות, במקרה של סולר הפער גדול יותר, כשבישראל משלמים הנהגים מס בלו של 54 סנט לעומת 44 סנט בלבד במדינות המפותחות, העלאה נוספת של מס הבלו תגדיל יותר את הפער.

להצעת החוק צפויות לקום לא מעט התנגדויות. בעוד שמשרדי התחבורה והאוצר עדיין לא גיבשו עמדה בנושא, איגודי המוניות והלוביסטים של חברות האוטובוסים צפויים להילחם במהלך שיגרום להם להפסדים כבדים.

תגיות

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות