אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שלושה חודשים לאחר שנלחמה על הקו לטיביליסי: טיסות ארקיע בקו מושהות צילום: עומר הכהן

שלושה חודשים לאחר שנלחמה על הקו לטיביליסי: טיסות ארקיע בקו מושהות

באוקטובר 2009 דרשה ארקיע לשנות את ימי פעילותה בקו לטיביליסי, מהלך שהביא למשבר קצר בין רשויות התעופה של ישראל וגיאורגיה. לאחר שנמצא פתרון הודיעה החברה: "נחדש את הקו בתוך ימים". כעת מוסרים כי הקו הסדיר יחודשו רק במאי

01.02.2010, 18:53 | יסמין גיל

שלושה חודשים לאחר משבר התעופה הקצר בין ישראל לגיאורגיה, חברת ארקיע - בעלת אישור משרד התחבורה להפעיל קו סדיר לטיביליסי הבירה - כלל לא חזרה להפעיל את הקו.

בסוף אוקטובר 2009 נמסר מארקיע, כי זו תחדש את טיסותיה לגיאורגיה "כבר בימים הקרובים", אולם הימים חלפו והקו לא חודש. השבוע נמסר מהחברה כי הקו יחודש ב"אפריל-מאי".

בשבוע האחרון של אוקטובר 2009 הודיעה ארקיע, כי תבטל את טיסותיה הישירות בקו שבין תל אביב לטיביליסי, לאחר שלטענתה, מינהל התעופה הגיאורגי לא כיבד את הסכם הפעילות התקופתי שנחתם בין רשויות התעופה של שתי המדינות. לדברי גורם המקורב לפרשה, ארקיע ביקשה לשנות את ימי פעילותה בקו, אולם הרשויות בגיאורגיה התנגדו לכך.

לאחר פחות משבוע נמצא פתרון לבעיה, הצדדים הגיעו להסכמה וארקיע הודיעה כי "כבר בימים הקרובים" היא תחדש את טיסותיה לטיביליסי. אלא שלמרות מאבק חברת התעופה הישראלית לשינוי ימי הפעילות בקו, זה כלל אינו פועל מזה שלושה חודשים, ועל פי תגובת החברה גם לא יפעל בחודשים הבאים.

מהחברה נמסר היום: "בחודש מרץ תפעיל ארקיע טיסות מיוחדות לכבוד חג פסח, לתנועה מגיאורגיה ומישראל. ההפעלה הסדירה של הקו תתחדש במאי".

זו אינה הפסקת הפעילות הראשונה של ארקיע בקו, שכאמור מוגדר כסדיר: לפני למעלה משנה, בעקבות פרוץ המלחמה בגיאורגיה, הפסיקה החברה לטוס לטיביליסי למשך תקופה. אז נשמעה ביקורת נגד החברה, בעקבות התנהלותה מול נוסעיה ששהו בגיאורגיה וביקשו לחזור ארצה - ובסופו של דבר הוחזרו באמצעות אל על. בארקיע טענו אז, כי הציעו שלל פתרונות למשרד החוץ על מנת לפנות את הנוסעים ומנגד במשרד החוץ אמרו, כי החברה לא הביעה נכונות להוציא טיסת חילוץ לטיביליסי.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
לא בכל מחיר
חהרת ארקיע הינה חברה פרטית ובעידן של מלחמות בין חברות התעופה על הישרדותן בשוק זה אין לבוא בטענות לחברה באם היא מפסיקה לטוס ליעד זה או אחר בגלל חוסר רווחיות ,ארקיע איננה חברה ממשלתית ואיננה מחויבת בשעת מלחמה למשל לסכן את נוסעיה ולהיות ראש החנית במקרים כאלו בניגוד לאלעל שחלק מהאחזקות נתונות עדייןבידי המדינה.תנאי השוק היום שונים לגמרי היום חברות תעופה צריכים לשרוד וזה לא קלישאה ממש כך. אני מבין אותם העיקר שייתנו שירות טוב לנוסע ומחירים זולים ובתחום זה אני מצפה מהם להמשיך לפעול לטובת הנוסע.
שמואל , נתניה  |  03.02.10
2.
אי ארקיע ארקיע
בכל פעם שישנו קו רווחי ארקיע מעוניינת לאכול את העוגה,דבר לגטימי ביותר אך יש לעשות זאת גם בתקופת "שפל" ולא להתקפל בכל מיני סיפורי בובהמאסיאס ,זו הפעם השנייה שארקיע עושה את אותו התרגיל ,מישהו במנהל התעופה /משרד התחבורה צריך להתעורר . חב' התעופה (סדירות) הזרות עושות מאמצים על מנת "לתחזק" את הקו הסדיר במהלך החורף ארקיע/ישראייר ישובות על הגדר ומחכות לימים טובים ,אך בקיץ פתאום כולם עושים שרירים מונעים מחב' זרות טיסה נוספת זאת כל עוד על מנת "לסדר" לעצמן טיסות. מעניין מה היה קורה אילו זה היה הפוך????
moshe  |  02.02.10
1.
לצערינו, לא תמיד הישראלים צודקים
משבר תעופה אחרון הביא להתייחסות שלילית סובייקטיבית, לגאורגיה מצד עשרות בקרב החברה הישראלית. התגובות ציינו שכביכול גם גאורגיה נגדינו וחברת תעופה הגאורגית אשמה בהכל. והנה, האמת יצא לאור, וחברות הישראליות לא תמיד צודקות. אם נרצה להיות אובייקטיביים, נגיע למסקנה, שגאורגיה והעם הגאורגי הנם, ידידי העם בישראל, ידידי מדינת ישראל. בעובדה זו ניתן לגעת אחרי כמה שעות שמבקרים שבמדינה נפלאה זו. להבא מציע לא לקפוץ, לא להוציא מסקנות ולא להגיב לפני שלומדים את הפרטים.
יניב  |  02.02.10