אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי לוי: "שופרסל היא רשת שפועלת בכוחנות" צילום: יובל חן

רמי לוי: "שופרסל היא רשת שפועלת בכוחנות"

מנכ"ל רשת השיווק רמי לוי: "אם מישהו מנצל את העמדה שלו ומתנהל בצורה כוחנית, זו החובה של המדינה להגביל אותו"

04.02.2010, 10:15 | מיכל תוסייה־כהן ומאיה זיסר

"שופרסל היא החברה הגדולה ביותר בתחום רשתות השיווק והיא פועלת הרבה פעמים בכוחנות כדי להתפתח", אומר רמי לוי, מנכ"ל רשת השיווק רמי לוי. לדבריו, "אני תכננתי להקים שני סניפים בנהריה וכפר סבא וכבר ניהלתי משא ומתן וחתמתי על הסכמים, ואז הגיעו שופרסל והציעו למשכירים יותר כסף וסיכלו לי את העסקה".

לדברי לוי, "יש הרבה מאוד התנהלות כוחנית בענף, כי זה תחום מאוד ריכוזי עם מעט שחקנים, גם מצד הספקים. לכן, אם מישהו מנצל את העמדה שלו ומתנהל בצורה כוחנית, זו החובה של המדינה להגביל אותו. אם רשות ההגבלים העסקיים התערבה בנושא שופרסל, כנראה היתה לזה סיבה. בסופו של דבר, חשוב שתהיה תחרות הוגנת. זה משתלם גם לצרכן וגם לשחקנים בשוק".

ערן יונגר, אנליסט בהראל, אומר: "נראה כי בעלי השליטה הכינו עצמם מבעוד מועד להתפתחות זו והקדימו ומינו את ריצ'רד הנטר למנהל העסקים הראשי תחת אפי. אני מעריך כי בניגוד לרשתות אחרות, שבהן יש תלות באדם ובמנהל, כאן אנו ניצבים בפני חברה מבוססת, בעלת מוטת שליטה ויכולות ניהול חוצות דרגים. אני סבור כי לא תהיה כל השפעה על תפקוד הרשת. המהלך אולי נותן תחושה טובה לספקים, אולם עדיין התיווך בינם לבין הצרכן נותר בידי הרשת הקמעונאית, ושופרסל עדיין מחזיקה בכ-36% מהשוק.

"לא תהיה למהלך זה השפעה על הרשתות או על התנהלות השוק. הספקים קיבלו רוח גבית מהממונה על ההגבלים, אבל עדיין צריך לזכור ששופרסל מחזיקה 36% מהשוק, ושתי הרשתות הגדולות ביחד מחזיקות כמעט 60%, והכוח עדיין בידי הקמעונאים", הוסיף יונגר.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
רמי לוי
חבל על הזמן -רמי לוי הוא גיבור גדול ויש לו ביצים גדולים ולא מפחד מאף אחד , אתם לא מבינים שרמי לוי הוא קוץ בתחת של שופרסל והוא צרה צרורה בשבילהם - ממתי שופרסל עושה 25% הנחה ו 1+1 ו 50 שנה יום הולדת - בחיים לא שמענו דבר כזה מקום המדינה והמטרה שלהם לחסל את השם רמי לוי שיווק השקמה כמה שיותר מהר בכל מחיר.
מוטי , ירושלים  |  11.02.10
10.
סוף סוף הוא מבין איך הכלכלה המודרנית עובדת- אבל כבר מאוחר מידי
רמי לוי חשב שכולם טמבלים.."רגע..אם אתם יכולים למכור בזול יותר למה לא לעשות את זה?" התשובה היא שמלחמת מחירים זה כלי מאוד מוגבל שצריך להשתמש בו בזהירות.. הרשתות האחרות הבינו שיש מולם מתחרה שמשחק מלוכלך והורידו גם הן את המחירים עד יעבור זעם (כלומר עד שרמי לוי יפשוט רגל), ובסופו של יום כשאתה הולך לכל הרשתות האחרות אתה מקבל מחירים דומים לרמי לוי (אולי קצת יותר יקרים) אבל אתה מקבל מגוון רחב יותר של מוצרים, שירות טוב יותר ונוחות קנייה שאלה הכלים האמיתיים לצאת למלחמה..רמי לוי חושב שאנשים יזרמו אליו למרות שהסופרים שלו נראים כמו שוק אבל כנראה שזה עובד במקומות מסויימים וגם לתקופה מוגבלת.
כלכלן  |  06.02.10
לכל התגובות