אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות האיסור על נסיעת משאיות: זמן הנסיעה מת"א לירושלים התקצר ב-27% צילום: אוראל כהן

בעקבות האיסור על נסיעת משאיות: זמן הנסיעה מת"א לירושלים התקצר ב-27%

מחודש דצמבר האחרון נאסרה תנועת כלי רכב כבדים בכבישים המובילים לירושלים. שר התחבורה הודיע כי הוא בוחן אפשרות של הרחבת הפיילוט לכבישים נוספים בארץ

14.02.2010, 18:13 | ליאור גוטמן

זמן הנסיעה הממוצע בכביש מס' 1 - מירושלים לתל אביב - התקצר בשיעור ממוצע של 27%, זאת בעקבות החלטת שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ לאסור תנועת משאיות וכלי רכב כבדים בין שער הגיא למחלף שורש בשעות הבוקר.

במסגרת הפיילוט שיזם השר, נאסרה מה-1 בדצמבר 2009 תנועת משאיות וכלי רכב כבדים במשקל של יותר מ-12 טון, בקטע שבין שער הגיא ומחלף שורש לירושלים בין השעות 06:30 ל-09:30 בבוקר. בנוסף נאסרה נסיעת משאיות מעל 12 טון בשעות הבוקר גם בכביש מס' 3 בקטע שבין מחלף לטרון ועד מודיעין, וכן בכביש מס' 375 המוביל לצור הדסה ובכביש 431 בקטע שבין מחלף ענבה ועד מודיעין. הפיילוט יימשך עד לתחילת מאי. 

מסיכום נתוני החודשיים הראשונים של הפיילוט בכביש זה עולה שזמן הנסיעה הממוצע בכניסה לירושלים ממחלף דניאל ועד לגינות סחרוב התקצר בשעות השיא (07:30-08:00) מכ-37 לכ-27 דקות. עוד עולה שבקטע שבין שער הגיא ועד מחלף שורש גדלה מהירות הנסיעה בין השעות 07:00-08:00 מ-41 ל- 76 קמ"ש. בקטע שבין שער הגיא ועד שורש גדלה מהירות הנסיעה בין השעות 08:00-09:00 מ-49 ל-75 קמ"ש בממוצע, ומשורש ועד מחלף חמד גדלה המהירות מ-70 ל-80 קמ"ש.

לדברי כץ כסגירת כביש מס' 1 לתנועת משאיות בשעות הבוקר היא חלק מפרויקט ניסיוני שנועד להפחית את גודש התנועה בכבישים ולצמצם את זיהום האוויר שמקורו במנועי כלי הרכב.

כץ הוסיף שהשלב הראשון של הפיילוט הצליח מעבר למשוער ובמידה וההצלחה תמשך יבחן משרדו אפשרות להרחיב את הפיילוט לכבישים נוספים בארץ.

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
מה עם הפיתןח
מדינה צריכה להחליט האם היא רוצה פיתוח תעשיה והקמת מפעלים. כולם שמחים כרגע כי לוקח 10 דקות להגיע מוקדם, אןו מהירות נסיעה של 10 קמש" מירה יותר. משאיות לא רק מובילות ירקות . כל הבניה וכל הקמת המפעלים הזרמת חומרי גלם יצוא ויבוא כולם משתמשים במשאיות. על מנת להעביר כמות סחורות ביממה יש לאפשר למשאיות לנסוע ולא בזמנים בהם מותר לנסוע כמות המשאיות תעלה וכמובן גם המחיר . הגמישות התפעולית של מפעלים תקטן., והם יאלצו או לעלות מחיר או להיסגר. כולנו בוכים על לוחות זמנים להקמת כבישים , כל חומרי הגלם לא מגיעים במסוקים באוויר אלה במשאיות אותם תמיד מכנים מטרד....
אלי  |  14.02.10
16.
חייבים לבצע מהלך משלים שבו ניתן יהיה לפרוק סחורה בלילה
הגעת משאיות עם תוצרת בשעות היום למקומות הומי אדם ומכוניות עלולה לגרום לאסונות. כמו כן יש פגיעה חמורה ביכולת אספקת תוצרת טריה. מכניסים את נהגי משאיות החלוקה ללחץ מיותר. יש לקבוע בחוק שבתי המסחר, הסופרמרקטים ושאר מקבלי הסחורה יהיו חייבים לקבל את הסחורה בשעות הלילה.
דרור , מצפה רמון  |  14.02.10
לכל התגובות