אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מניה בפינצטה: צומחת מהשיניים צילום: גלעד קוולרציק

מניה בפינצטה: צומחת מהשיניים

Align, המציעה חלופה אלגנטית לטיפול בשיניים עקומות, מתרחבת במהירות - ויש לה לאן

15.02.2010, 13:38 | אילון ג'דה

לא תמיד היו לי שיניים יפות: כשבקעו בפי שיניים קבועות (די מזמן), גיליתי כי הן צומחות בשלל כיוונים אקראיים, חוץ מהכיוון הרצוי. למזלי, הוריי ידעו מה צריך לעשות ושלחו אותי לאורתודונט שהחזיר את השיניים הסוררות לדרך הישר, תרתי משמע.

שיניים עקומות הן בעיה שכיחה למדי: על פי הערכות מבוססות, כ־65% מהאמריקאים סובלים ממנה - לא פחות מ־195 מיליון איש. הנתון המפתיע באמת הוא שרק 2.1 מיליון אמריקאים בוחרים לטפל בבעיה - כלומר קצת יותר מ־1% מהסובלים ממנה. הסיבות לכך בדרך כלל אמוציונליות: גשרים בשיניים הם דבר לא יפה ולא נוח. חוץ מזה, הטיפול גם יקר יחסית. לפחות על שני הקשיים הראשונים מנסה Align Technology (הסימול: ALGN) להתגבר.

הפתרון של Align שונה במידה ניכרת מהפתרון האורתודונטי המסורתי. במקום קיבוע מתכתי המחובר ב"גשר" עשוי תיל, מציעה Align פתרון אלגנטי ונוח יותר. בתחילת הטיפול דוגם הרופא המטפל את מצבו של המטופל באמצעות צילומי רנטגן ומודל של הלסתות (העשוי מחומר גמיש דמוי גבס). הממצאים נשלחים לחברת Align, אשר עורכת סימולציה ממוחשבת של תהליך הטיפול החזוי בחתכי זמן צפופים של שבועיים, עד לנקודה שבה שיני המטופל יגיעו למצב אופטימלי. סימולציית המחשב מתבצעת באמצעות תוכנה ייעודית פרי פיתוחה של החברה.

תפסנים בלתי נראים

על פי תוצאות הסימולציה, מייצרת Align סדרה של תפסני פלסטיק שקופים וגמישים, אשר מתלבשים על שיני המטופל ומזיזים אותן אט אט למקומן הרצוי. לאחר שבועיים מוחלפים התפסנים הקיימים בתפסנים הבאים בסדרה, אשר ממשיכים את מלאכת הזזת השיניים - הכל לפי סימולציית הטיפול שתוכננה מראש. כמובן שהתפסנים שונים מאדם לאדם, בהתאם למצבו הראשוני ולשלב הטיפול שבו הוא נמצא, ומיוצרים רק עבור מטופל אחד בכל פעם. את התפסנים שולחת Align לרופא המטפל בדואר, ועתה כל מה שנותר כמעט, הוא להרכיב אותם על שיני המטופל. גם המטופל מקבל פתרון טוב בהרבה, מכיוון שהתפסנים כמעט בלתי נראים, ונוחים יותר מהטיפול המסורתי.

החלופה היחידה

Align היא החברה היחידה המציעה חלופה משמעותית לטיפול המסורתי. למרות שהפתרון שלה נראה חכם, נוח וידידותי למשתמש (הרופא והמטופל גם יחד), נתח השוק שהיא תופסת הוא רק 3% מהשוק. למרות זאת, צמיחת המכירות מהירה: מ־123 מיליון דולר ב־2003 ל־312 מיליון דולר ב־2009 - כמעט 17% בשנה (בממוצע).

ישנו גם יתרון בפוזיציה צנועה בשוק: משקיעים מעדיפים חברות עם פוטנציאל צמיחה גבוה על פני חברות שגדולות על השווקים שלהן ושאין להן מקום להתרחב. מלבד זאת, ל־Align יש גם שוק שאליו לא מגיעים הטיפולים המסורתיים - המוצר שלה אמור לפתות גם מטופלים פוטנציאליים אשר כלל לא היו שוקלים בעבר ליישר את שיניהם.

לזכותה של Align עומדת היסטוריה ארוכה של צמיחה במכירות, אולם המבחן הגדול של החברה הוא שמירה על רווחיות מתמשכת: רק בארבע מתוך שבע השנים האחרונות הצליחה Align ליצור רווחיות תפעולית חיובית. ב־2009 יצרה החברה הפסד תפעולי של 34 מיליון דולר, דווקא לאחר רווחיות נאה בשנות המשבר הקשות: 34 מיליון דולר ב־2007 ו־16 מיליון דולר ב־2009. כמו השיניים שבהן היא מטפלת, נראה כי Align צומחת, רק טיפה עקום.

הכותב הנו יועץ מומחה לאסטרטגיה פיננסית למוסדות ויחידים. האמור אינו מהווה ייעוץ השקעות. הכותב עשוי לפעול מעת לעת בניירות ערך המוזכרים לעיל

תגיות