אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": הרכבת תחשמל 420 ק"מ של מסילות בכ־10 מיליארד שקל צילום: אלכס קולומויסקי

בלעדי ל"כלכליסט": הרכבת תחשמל 420 ק"מ של מסילות בכ־10 מיליארד שקל

במסגרת תוכנית זו מתכננים ברכבת ישראל מעבר משימוש בקטרי דיזל רועשים ומזהמים לקטרי חשמל

17.02.2010, 12:00 | ליאור גוטמן

רכבת ישראל מתכוונת לחשמל כ־420 ק"מ של מסילות בעלות שנעה בין 8 ל־10 מיליארד שקל, כך נודע ל"כלכליסט".

הרכבת מתכוונת להפקיד את התוכניות לחשמול בוועדת התשתיות הלאומית. מדובר בשדרוג תוכנית ישנה מתחילת העשור הקודם שבמסגרתה תעבור הרכבת משימוש בקטרי דיזל רועשים ומזהמים לקטרי חשמל.

ב־2004 פרסמה רכבת ישראל מכרז לחשמול מסילות הברזל והרכבות. במסגרת המכרז דובר על חשמול של 150–300 ק"מ. בדיעבד התגלה שחשמול חלק מהתוואי אינו כלכלי. היקף המכרז המקורי עמד על כ־1.6 מיליארד שקל, ומאז נשארה רכבת ישראל עם קטרי הדיזל שבידה.

 

גורם בכיר בענף התחבורה אמר שקידום הנושא הכרחי לאור ההתקדמות בקו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים. "מסילת הרכבת שתיפתח ב־2016 מתוכננת לפעול בכוח חשמל. לא רוצים לחכות עם ההליך ולהגיע למצב שבו הקו מוכן והקטרים אינם מוצבים על המסילה", אמר הגורם.

תגיות