אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לוי יצחק יפרסם מחירון נפרד ליבוא מקביל צילום: גלעד קוולרציק

לוי יצחק יפרסם מחירון נפרד ליבוא מקביל

מלאי חברות הליסינג נמדד כיום לפי המחירון, והפרדת מכוניות היבוא המקביל עלולה לשמר את מחירן של מכוניות ביבוא סדיר. עדיין אין סימון מיוחד למכוניות היבוא המקביל

18.02.2010, 06:59 | תומר הדר

טרם יבש הדיו על תקנות היבוא המקביל, שאושרו אתמול (ד') באופן סופי לאחר שח"כ נחמן שי הסיר את התנגדותו, וסיכוייהן של המכוניות שיובאו כך בשוק המשומשות כבר אינם מבטיחים כמו אלה של מכוניות מיבוא סדיר.

ל"כלכליסט" נודע ששמאי הרכב לוי יצחק עתיד לפרסם כבר בחודשים הקרובים מחירון רכב נפרד שיתייחס רק למכוניות ביבוא מקביל. "לפי המסתמן, מספר הדגמים שייובאו ביבוא מקביל יהיה גבוה ממספר הדגמים המיובאים ביבוא אישי", אמר יצחק. ייתכן שהדבר ישפיע על מחירם של דגמים רבים. אם יהיה פער בין מחירי הדגמים החדשים של היבואנים הוותיקים למקבילים, הדבר יתבטא בכל דגם במחירון. עוד מדגיש יצחק: "אם יהיה פער במחירים, נציג במחירון שני סוגי מחירים - האחד ליבוא סדיר והאחר ליבוא מקביל".

מבודדים את היבוא המקביל

עם זאת, חשוב לציין שנושא זיהויין של מכוניות מיבוא מקביל טרם הוסדר סופית, מכיוון שלעת עתה, שלא כמו במכוניות ביבוא אישי, רישיון הרכב של מכוניות ביבוא מקביל אינו נושא הערה המציינת את מקורן.

למהלך שכזה יש השפעה מכרעת על שוק הרכב: לפי הצהרותיו של שר התחבורה ישראל כץ בוועדת הכלכלה שלשום, יבוא מקביל של דגמי מכוניות יוריד את מחירן של המכוניות החדשות הנמכרות בישראל. אולם, הוצאתן של מכוניות ביבוא מקביל מהמחירון עשויה לשמור על מחירן של מכוניות שייובאו באמצעות יבואני הרכב הוותיקים.

להצהרתו של יצחק על פיצול המחירים יש משמעות נוספת: ערך המלאי של חברות הליסינג הגדולות נאמד כיום באמצעות המחירון של לוי יצחק, ולפיו הן גם מוכרות את המכוניות עם תום תקופת הליסינג. בידודן של מכוניות ביבוא מקביל באמצעות סעיף נפרד במחירון יביא לשמירה על ערכי ציי הרכב של חברות הליסינג.

כוח הקנייה של הבינלאומיות

בענף הליסינג, הנחשב לקניין הגדול ביותר בישראל כיום, מביעים ספק ברכישת מכוניות ביבוא מקביל: "כדי שלחברות הליסינג יהיה כדאי לרכוש מכוניות מיבוא מקביל, הן חייבות לקבל מחיר רכישה נמוך מזה שמציעים היבואנים הוותיקים", מסבירים בענף. "ההנחות שהיבואנים הוותיקים מציעים כיום לחברות הליסינג מגיעות לעשרות אחוזים. ספק אם חברת ליסינג כלשהי תוכל לקבל הנחות בכזה סדר גודל מיבואנית מקבילה".

עם זאת, בענף לא פוסלים אפשרות כי חברות ליסינג ישראליות המייצגות חברות השכרה גדולות בחו"ל ינצלו את כוח הקנייה של החברות הבינלאומיות, כדי לרכוש מכוניות בחו"ל במחירים שחברת ההשכרה הבינלאומית מקבלת.

יוצאת הדופן היחידה היא שלמה SIXT - חברת הליסינג הישראלית היחידה שאינה שייכת ליבואן רכב ומחזיקה בזיכיון אירופי למכירת סוזוקי, מותג המשווק בישראל על ידי יבואן רכב ותיק.

כמו כן, כפי שפורסם ב"כלכליסט", אנשי החברה יזמו גם מגעים לקבלת זיכיון שיווק למכוניות הונדה בבלקן.

תגיות

52 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

52.
למגיב 28
התשובה לשאלות שלך מאוד פשוטה... אם אתה קונה מיבואן, ואני קונה מיבואן מתחרה שמביא רכב זהה לגמרי (אבזור, אחריות, וכו'), רק במחיר נמוך יותר, אז כנראה שאני פשוט עושה עסקה טובה יותר ומוצלחת יותר. אין שום סיבה לדפוק אותי אחר כך שאני רוצה למכור את האוטו. האוטו שלי אחרי שלוש שנים יכול להיות באותו מצב נהדר שהאוטו שלך יהיה, אין שום סיבה שתקבל יותר... תתיחס לזה כמו נדל"ן. אתה קנית דירה ב 1.2 מיליון, ואני קניתי את אותה הדירה בדיוק ב 1 מיליון... כנראה שפשוט במצב כזה אתה יוצא פראייר במידה מסויימת. כי כשיגיע זמן המכירה, שנינו נהיה שווים, ונמכור את הדירות באות כסף בדיוק. ככה זה צריך להיות.
לב  |  22.02.10
51.
רק חבל שהמחירון שלו לדירות לא שווה כלום, סתם בזבוז כסף
הם מתיימרים לתת מחירי שכ"ד, ובפועל רושמים מחיר אחד על כל רחוב, לפעמים על שכונה שלמה... מה זה צחוק? חושבים שאנחנו מטומטמים וצוחקים לנו בפרצוף. רק ברחוב שאני גר יש איזה 5 סוגי בניינים שונים לחלוטין, חלק קטנים ומסריחים ומתפוררים, חלק משופצים, העיר יש מחיר אחיד של שכ"ד לכל הרחוב. זה פשוט הטעייה של צרכנים.
דיירוס  |  21.02.10
לכל התגובות