אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה אסר על יבוא אישי של 3 דגמי מכוניות

משרד התחבורה אסר על יבוא אישי של 3 דגמי מכוניות

ל"כלכליסט" נודע כי ייאסר ייבוא של הונדה אקורד וקדילאק אסקלייד בשל אי־עמידה בתנאי התקינה

21.02.2010, 08:38 | תומר הדר

ענף היבוא האישי צפוי לספוג מכה נוספת: בימים האחרונים קיבלו סוכני יבוא אישי ברחבי הארץ הודעה מאנשי משרד התחבורה, לפיה עקב חוסר יכולת לעמוד בתנאי התקינה הישראלית בנושא פנסי רכב, ייאסר החל מהשבוע יבואם של כל דגמי המכוניות שמייצרת חברת אקיורה, חטיבת היוקרה של הונדה היפאנית. כך נודע ל"כלכליסט". בארצות הברית מתחרות מכוניות אקיורה בדגמי אינפיניטי, חטיבת היוקרה של חברת ניסאן.

בנוסף לאיסור הגורף על יבוא מכוניות אקיורה נאסר גם היבוא האישי של כל דגמי הונדה אקורד ושל רכב הכביש־שטח קדילאק אסקלייד. האסקלייד, יש לציין, משווק באירופה באופן סדרתי על ידי סוכני ג'נרל מוטורס, והחברה אף מפרסמת באופן רשמי באתר ג'נרל מוטורס האירופי שהאסקלייד זמין לרכישה ברחבי אירופה.

ענף היבוא האישי ספג השנה כמה מהלומות, שכללו בין השאר צמצום של היצע הדגמים המותרים ביבוא אישי, איסור גורף על הוספה של בעלים לרישיון הרכב בשנתיים הראשונות מהגעתו ארצה והידוק של הפיקוח על הענף מצד רשות המסים.

במשרד התחבורה מסרו כי איסור היבוא של האסקלייד נובע מן העובדה שתיתכן בעיה בהתאמתו של פנס במפרט אירופי לרכב אשר מיובא מארה"ב והדבר דורש אישור מיוחד מן היצרן. בחודשים האחרונים נאסר יבוא אישי של כמה דגמי מכוניות נוספים, בהם ניתן למנות את פורד מוסטאנג.

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
התקן הארופאי זה מה שמקובל בארץ
העניין עם יבוא רכב רק מארץ היצור שלו-נועד להגן על היבואנים הגדולים. תחלס, מי שהורס את היבוא האישי הם הקומבינטורים, אלה שקונים רכב גמור מחברת השכרה ומוכרים אותו בארץ עם היסטוריה מפוברקת במחיר שאף יבואן לא יכול להתחרות בו. משרד התחבורה מנסה בדרכו הכושלת, להלחם בתופעה, בהצלחה הרגילה של המשרד הזה בכל מלחמותיו. אם לא כל הקומבינטורים האלה היינו יכולים להביא איזה רכב שאנחנו רוצים מאירופה במחיר מצחיק, רכב בן 24 חודשים עם 5000 ק"מ איבזור מלא ומחיר מצחיק. אגף המכס הוא בעיה נוספת, חבורה של אנשים לא מוכשרים, ולא מבינים שעושים הכל כדי להקשות ולדחוף אותנו לידי המאכרים (שהם אלה שמלכתחילה הורסים לכולם את היבוא האישי).
אבי  |  22.02.10
18.
ממ..הטעיה של הכתב/משרד התחבורע
שימו לב לכתוב.."נובע מן העובדה שתיתכן בעיה בהתאמתו של פנס במפרט אירופי לרכב אשר מיובא מארה"ב והדבר דורש אישור מיוחד". אם "תיתכן בעיה בהתאמתו של פנס", אז למה משתמשים במילה עובדה. זו לא סתירה? אם עובדתית האסקלייד משווקת באירופה וקיימים עבורה פנסים אירופאים, איפה הבעיה? אין שום סיפור בעניין. מביאים פנסים וגומרים עניין.מה נהיה איתכם במשרד התחבורה? אגב, יש חברה באירופה שמתאימה פנסים לכל רכב שמיובא מארה"ב וזה עובר את מכון התקנים האירופי. אם זה טוב להם, למה זה לא טוב לנו?
מוטי סבן , אילת  |  22.02.10
לכל התגובות