אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": יוסי מימן הקים פס ייצור לקטנועים חשמליים צילום: שאול גולן

בלעדי ל"כלכליסט": יוסי מימן הקים פס ייצור לקטנועים חשמליים

ל"כלכליסט" נודע שבעל השליטה בקבוצת מרחב ישקיע 10 מיליון דולר במיזם וכי מחירי הקטנועים ינועו בין 8,000 שקל ל-14 אלף שקל

24.02.2010, 06:59 | שרון ביידר

איש העסקים יוסי מימן ישקיע 10 מיליון דולר במיזם קטנועים חשמליים - כך נודע ל"כלכליסט".

מימן הקים פס ייצור להרכבת הקטנועים במפעל תעשיות רכב של מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, בנצרת. בקיץ הקרוב הוא מתכוון להתחיל לשווק 5 דגמים של הקטנועים. הקטנועים יישאו חותמת "מיוצר בישראל", שכן תהליך ההרכבה מתבצע בארץ. עד כה הזרים מימן 2 מיליון שקל לפרויקט.

כחלק מהפרויקט הקים מימן את חברת GMI ליבוא חלקי קטנועים חשמליים מסין והרכבתם בנצרת. את הקטנועים ניתן יהיה להטעין מכל שקע חשמל ביתי רגיל, ובמקביל מתכננים ב־GMI לפרוס ברחבי הארץ כ־100 עמדות טעינה כגיבוי לרוכבים. ל־GMI יש הסכמי שיווק עם מפיצים במדינות באירופה שבהן יוקמו רשתות טעינה דומות לאלה המתוכננות בישראל.

גורמים המקורבים לחברה מסרו ל"כלכליסט" שמחירי הקטנועים ינועו בין 8,000 שקל ל־14 אלף שקל.

מקבוצת מרחב שבשליטת מימן לא נמסרה תגובה.

תגיות

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
יוזמה ברוכה אבל...
הגיע הזמן שבישראל יהיה יצור של כלי תחבורה אבל זה לא אפשרי מכוון שזוהי תעשייה שמורכבת ממאות ואלפי יצרני רכיבים. בנוסף משרד התחבורה והמערכת כולה אנטי דו גלגלי בעקרון , לא ברור למה. כן, אפשר ליבא חלקים ולהרכיב בארץ אבל זה לא נקרא יצור. אין בארץ ידע בתחום , יש כמה אנשים שיש להם ידע אבל זה לא נקרא ידע ברמת מדינה. אי אפשר להיתחרות בסינים ומחיר שעת עבודה זה לא הגורם העיקרי לכך שאי אפשר להיתחרות בהם. אני פיתחתי קורקינט חשמלי 12 ק"ג וקיבלתי תקינה בישראל . מה שצריך לעשות זה לבצע תיכנון בארץ בעזרת חברות בינלאומיות מובילות בתחום ואז לייצר בסין בעזרת מומחים ישראלים אם יש . הרכבה כדאי היום לעשות בארה"ב. מחירי העבודה בארה"ב היום כמעט כמו בסין , כן לא יאמן ואיכות העבודה הרבה יותר טובה. ניר
ניר אלפרוביץ , מרכז  |  27.02.10
19.
עם כל הכבוד....האמת מאחורי הדברים... נתונים מספריים להמחשה מהצד הסיני.......
כמי שמכיר היטב את תעשית הרכב הסינית וגם את תעשית האופנים הוא לא יוכל להתחרות מבחינת מחיר בעלויות הסיניות מכיון שההוצאות הכלליות ליצור האופניים/סקוטרים בישראל יהרוג את כל הרווח שלו. אופנים חשמליות איכותיות בסין עולות 450 דולר תוסיף הובלה ומכס "נורמלי" ( 20% ) וקיבלת עלות של 600 דולר לערך. רווחים למפיצים עוד 600 דולר סך המכירה של האופניים ללקוח צריך להיות בסביבות 1200 דולר. עבור יצור בישראל , הלקוח הסופי ישלם בסביבות 2500-3500 דולר.... במקום 1200 דולר ,לא יאומן........... כמו שזה נראה -- משרד האוצר הישראלי "תפר לו חליפה מצוינת " -- הלקוח הסופי לא ישלם מכס 20% אלא 80% !!!!!! ( עבור יבוא מסין -- כך לפי הפירסומים האחרונים בנושא ). הצעת התקשרות אני מזמין בזאת משקיעים רציניים המעונינים להכנס לפרויקט ולסייע להם לבצע פעילות דומה בישראל -- אשמח לתרום לכם מנסיוני ולבצע הקמה של פרויקט נוסף בישראל. למותר לציין שהעלות לצרכן עם הרכבה ישראלית תהיה נמוכה מהמחירים שננקבו כאן. נא להשאיר מייל ליצירת קשר.
משה , תל אביב  |  25.02.10
לכל התגובות