אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נשיא טויוטה  ארה"ב: "הריקול לא פתר את הבעיה לגמרי"

נשיא טויוטה ארה"ב: "הריקול לא פתר את הבעיה לגמרי"

ג'יימס לנץ אמר לוועדת האנרגיה שהחברה לא שוללת בעיה אלקטרונית. רונדה סמית הגיבה: "טויוטה התביישו לכם"

23.02.2010, 23:46 | סוכנויות הידיעות

נשיא טויוטה אקיו טויודה צפוי להתנצל במהלך עדותו בקונגרס על בעיות הבטיחות ברכבי החברה. בעדות הכתובה שהוגשה לוועדת הפיקוח ורפורמת הממשל בבית הנבחרים מר טויודה הביע צער על בעיות הבטיחות ו"הריקול" שהשפיע על מיליוני בעלי רכבי טויוטה. לצד הנשיא, המנהל של החברה בארה"ב הכיר בכך שהריקול לא פתר לגמרי את הבעיה של ההאצה הפתאומית. 

"אני מצטער מאוד על כל תאונה שנהגי טויוטה חוו", אמר טויודה בהצהרה כתובה ששוחררה ערב עדותו שתתקיים מחר.

בתוך כך, יו"ר ועדת האנרגיה והמסחר הנרי ווקסמן, דמוקרט מקליפורניה, אמר כי הרגולטורים לא מצויידים כראוי כדי להעריך את הבעיות האלקטרוניות ברכבים. לדבריו יש לבצע חקיקה מתאימה נוכח המשבר אך לא פרט במה דברים אמורים.

לצד הקונגרס, גם רשות ני"ע (SEC) והתובע הכללי של ניו יורק זימנו את החברה לשימוע. "יצרני המכוניות נכנסו לעידן האלקטרוני אך מנהל הבטיחות בתחבורה תקוע בעידן המכאני", אמר ווקסמן בהערות הפתיחה לשימוע שנועד לבחון תלונות על ההאצה הפתאומית ברכבי החברה. "עלינו להבטיח שרשות הבטיחות הפדרלית תצוייד בכלים ובמשאבים שהיא זקוקה להם כדי להבטיח את תקינות הרכיבים האלקטרונים והמחשבים ברכבים".

בתוך כך, מנהל המכירות של טויוטה בארה"ב ג'יימס לנץ, אמר בשימוע בפני ועדת האנרגיה והסחר, כי החברה "לא מצאה בעיה במערכת המצערת האלקטרונית (בקרת שיוט) של הרכבים אך אנו לא שוללים את האפשרות לתקלה מסוג זה". לנץ אמר, כי טויוטה מאמינה שההאצה הפתאומית בטויוטה ובלקסוס נגרמה משטיחים שהונחו בצורה לא נכונה ודוושות האצה "דביקות". "אני זהירים וממשיכים לחפש את הסיבות לבעיות."

המחוקקים אמרו לפני השימוע, כי אין לפסול בעיות אלקטרוניות כסיבה לתקריות ברכבים שיצאו משליטה. לנץ התנצל על כשלון החברה לפעול מהר יותר לתיקון הבעיה. "אם לומר זאת בפשטות, לקח יותר מדי זמן להשתלט על התקלות הנדירות אך רציניות, למרות מאמצים שעשינו בתום לב."

"התביישו לכם. התביישו לכם", כך אמרה בשימוע חברת הקונגרס רונדה סמית' מטנסי וכיוונה את דבריה לטויוטה ולרשות הבטיחות בכבישים המהירים.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
ל-1, טויוטה זו לא חברה אחת, זה מעל ל-500 חברות ...
בפעם האחרונה שספרתי מעל 300 מהם עושים חלקים, מעל מאה מרכיבים מהחלקים "מכוניות", ובנוסף יש את החברות שבשליטה חלקית כמו סובארו וכו'. תהיה בטוח שכל חלק שמיוצר בסין מיוצר גם ע"י טויוטה, אבל יותר זול לקנות מסין, כי הלקוחות של טויוטה קונים טויוטות בעיניים עצומות (סוג של דת טיפשית). תמיד הייתי נגד השיטה של טויוטה, היום טויוטה עושה את ההסברה יותר טוב ממני ומראה לעולם כמה היא גרועה ...
טוייהונדה ...  |  24.02.10