אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על בד באסטרטגיה אגרסיבית: "מכירות של 1.2 מיליארד שקל ב-2012"

על בד באסטרטגיה אגרסיבית: "מכירות של 1.2 מיליארד שקל ב-2012"

כך עולה ממצגת שפרסמה החברה לקראת כנס אנליסטים. החברה צופה צמיחה חריגה ב-2010, כך שהמכירות יעלו ל-930 מיליון שקל

24.02.2010, 11:22 | שהם לוי

על בד פרסמה רק אתמול  (ג') את דוחותיה הכספיים לשנת 2009 וכבר היום (ד') מודיעה החברה על כניסה לאסטרטגיית צמיחה אגרסיבית, כך שמכירותיה ב-2012, על פי התחזית שלה יגיעו ל-1.2 מיליארד שקל. בשנת 2009 מכרה על בד ב-742 מיליון שקל כך שמדובר בצמיחה ממוצעת במכירות של 17% בשנה.

כדי לעמוד בתחזית המכירות שהציבה מתכוונת החברה להגדיל את כושר הייצור מרמה של כ-310 יחידות ב-2009 ל-380-410 מיליון יחידות ב-2010, גידול של כ-25-30%. בסגנמט הבדים, צופה החברה חוסר בכושר ייצור של 100 מיליון מ"ר.

החברה מצפה במקביל לצמיחה, לחלק דיבידנד של 26 מיליון שקל לבעלי המניות שיהיה דיבידנד שיא בתולדותיה. תשואת הדיבידנד תגיע ל-4.9%.

החברה מביאה גם ניתוח אסטרטגי של זירת התחרות שלה תוך שהיא מציינת שהשחקנים הגדולים בתעשיית המגבונים הלחים, על בד, NP, ו-Rockline הולכים ומתחזקים, בעוד השחקנים הבינוניים נחלשים. על בד מציינת כי היא צופה בהתפתחות של שחקנים קטנים בשווקים מתפתחים.

אסטרטגיה עסקית

 

בין המטרות המרכזיות מונה על בד את חיזוק המעמד התחרותי בעיקר באירופה, וזאת תוך התייעלות והורדת עלויות לוגיסטיקה. החברה מתכננת גם פריסה אופקית למכירת מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה.

ב-2009 הציגה החברה תשואה של 21% להון העצמי. מקורות המימון שיעמדו לרשות החברה לצורך תוכנית ההתרחבות האסטרטגית והגדלת המכירות יהיו מכירת המניות הרדומות שבבעלותה, ששווין 50 עד 60 מיליון שקל, תלוי במחיר המכירה. החברה מציינת שייתכן שתעשה שימוש גם במקורות אחרים.

ל"כלכליסט" נודע כי החברה לא מתכוונת בשלב זה להנפיק אג"ח אלא לעשות שימוש רק במימון בנקאי במידה ויידרש.

תגיות