אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אליעזר שקדי: "הסוגייה הרגולטורית במדינת ישראל מאוד בעייתית" צילום: ארן דולב

אליעזר שקדי: "הסוגייה הרגולטורית במדינת ישראל מאוד בעייתית"

מנכ"ל אל על התייחס באסיפה השנתית של איגוד מנהלי בתי המלון לסוגיות רגולטוריות ולמיזם ה-A++, שבמסגרתו קונטיננטל, יונייטד איירליינס, אייר קנדה ולופטהנזה משתפות פעולה בקווים הטרנס-אטלנטיים. לטענת שקדי - מדובר בקרטל

24.02.2010, 12:20 | יסמין גיל

"הסוגיה הרגולטורית במדינת ישראל מאוד בעייתית", כך אמר הבוקר (ד') מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, באסיפה השנתית של איגוד מנהלי בתי המלון, במלון קראון פלזה בירושלים.

"אני לא מבקש טובות. לא עשיתי זאת מעולם, ולא נראה לי שאעשה זאת בעתיד", אמר שקדי, "אבל אני מבקש מהמדינה את האפשרות להתחרות". הוא התייחס בדבריו, בין היתר, למיזם ה-A++, שבמסגרתו חברות התעופה קונטיננטל, יונייטד איירליינס, אייר קנדה ולופטהנזה משתפות פעולה בקווים הטרנס-אטלנטיים. "זו יצירת קרטל", אמר שקדי, "אני חושב שלמדינה צריכה להיות אמירה מאוד ברורה לגבי הנושאים הללו. מה שנותנים למתחרים, אני מבקש גם לקבל".

"הייתי מאוד שמח להיות חלק מקבוצה גלובלית", הוסיף, בהתייחסו לשלוש בריתות התעופה, "הנציגים הבכירים ביותר במדינת ישראל ניסו לסייע, אלא שאנחנו לא מתקבלים בברכה בבריתות הגלובליות. יחד עם זאת, אם לא הייתי חושב שגם במצב הנוכחי אני יכול להצליח - לא הייתי מגיע להיות מנכ"ל אל על".

"האמונה שלי שניתן להוביל את החברה להצלחה", אמר שקדי, "על אף המצב המאוד קשה שבו אנו נמצאים. כך למשל, תנודתיות מחירי הדלק זה משהו שאם אתה לא מוכן אליו כמו שצריך - אתה פשוט מתרסק ומת. גם שער הדולר ביחס לשקל מאוד משמעותי לשורה התחתונה שלנו. דבר נוסף הוא נושא העונתיות: אנחנו למעשה חיים על רבעון אחד בשנה - הרבעון השלישי, וצריך לפתח אסטרטגיה שונה, איך מנהלים את הדברים בשלושת הרבעונים האחרים שבהם צריך לשרוד".

כשנשאל על סוגיית הבידוק הביטחוני בחברות התעופה הישראליות, אמר: "זה לפעמים גורם לאנשים לטוס איתנו פעם אחת ולא יותר. אחרי החוויה הזאת הם מודים לנו, ולא רוצים לטוס איתנו יותר. אבל הסמכויות הללו, ואני מבין משהו בביטחון, הן של השב"כ".

שקדי התייחס גם לעובדה שאל על אמונה על הביטחון של עמדות ארקיע וישראייר ברחבי העולם: "אתם יודעים שאני יכול היום לגרום לכך שארקיע וישראייר לא יטוסו? מנכ"ל אל על מופקד על ההיבטים הביטחוניים של שתי החברות הללו ואם קורה משהו היום בביטחון, שקשור לישראייר או לארקיע - זו אחריות שלי. זה הגיוני? כל בר דעת יגיד שזה הזוי. אני כמובן לא אשים את ארקיע ואת ישראייר בפינה הזאת, אבל זה לא הוגן שאם משהו קורה אצלן, מנכ"ל אל על יהיה אחראי. האנשים שקובעים את החוקים הללו הם אנשים טובים, אני מכיר אותם אישית, אבל צריך למצוא את שביל הזהב בנושא סוגיות הביטחון". עוד אמר למלונאים שנכחו באולם: "אני מוכן ללכת לשיתופי פעולה מרחיקי לכת בתעופה ובתיירות".

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
סדר פנימי
לפני שמר שקדי יכריז מלחמה נגד הגדולות שבחברות התעופה,שקודם כל יודא שיש לו חיילים ( העובדים ) שצועדים מאחוריו!! יחסי הנהלת עובדים הם לא משהו ! השכר המאוד מאוד גבוה שהנהיג קודמו רומנו עדיין נשאר ! רוב העובדים מדשדשים את שכר המינימום. הובאו לחברה מנהלים גרועיים בעיקר פוליטרוקים צבאיים שיודעים מהוא תעופה לאחר חודש עבודה. ואני שואל עם יחסים פנימים כאלה אתה רוצה לצאת למלחמה. תעשה סדר בבית תסדיר יחסי עבודה תרים את המורל בחברה ועקב כך את השירות ואז אולי תנצח את המתחרים. אם לא תלך הביתה כמו רומנו, רק עם הרבה הרבה פחות כסף.
רובי , מרכז  |  27.02.10
8.
חוסר אחריות של הממונה על ההגבלים העסקיים
מדינת ישראל מתנהגת כמי שחושב שהעולם סובב סביבו ולא ההפך. כשבכל העולם , חברות התעופה מתחברות ומשתפות פעולה תוך יצירת הסכמי תעופה, בישראל זה אסור- מונופול(...???!!!). מישהו במשרד להגבלים עסקיים צריך לעבור קורס כדי להבין איך פועלים בעולם. או לחליפין מה שממש לא רצוי- שהמדינה תסבסד את חברות התעופה כאן כנגד ההגבלים העסקיים שהיא מטילה עליהן. נשמע הזוי אבל זו הדרך לעמוד בהגבלים הבלתי מתקבלים על הדעת וגם לא לחסום את חברות התעופה. כואב הלב עד כמה נזק קולוסלי מסוגל לעשות אדם אחד או שנים שמוצב במשרד בו יש כוח אבל אין הבנה או שכל
לא נוסע בלופטהנזה  |  26.02.10
7.
הרגולציה על תעופה בארץ שערוריתית ע"י חסרי הבנה
מי שמחליט לגבי חסימת הסכמי תעופה ע"י החברות הישראליות הוא במקרה הטוב חסר הבנה מינימלית בתחום ובמקרה הפחות טוב פשוט אדיוט שפעולותיו יביאו לסגירת חברה או שתיים בזמן הקרוב. מה לעשות שבעולם הבינו את גודל הברוך בתעופה המסחרית ויצרו שיתופי פעולה שמאפשרים לחברות התעופה הגדולות לשרוד. הסכמי התעופה מבוססים על חלוקת קוים, שיתוף בכרטיסי נוסע אחידים(כולל מועדוני נוסעים) ותאום מחירים(!) כן ,, תיאום מחירים! ממשלת בריטניה וממשלת ארה"ב חתמו על הסכם כזה בין קונטיננטל ובריטיש- לא יאמן אבל זה המצב. החברות מקבעות מחיר מעל האטלנטי בתמיכת ממשלותיהן. אצלנו זה הפוך. מי שמחליט הם פקידים חסרי הבנה בתחום שכאמור יגרמו לסגירת חברה או שתיים
לא רגולטור  |  25.02.10
לכל התגובות