אליעזר שקדי: "הסוגייה הרגולטורית במדינת ישראל מאוד בעייתית"
מנכ"ל אל על התייחס באסיפה השנתית של איגוד מנהלי בתי המלון לסוגיות רגולטוריות ולמיזם ה-A++, שבמסגרתו קונטיננטל, יונייטד איירליינס, אייר קנדה ולופטהנזה משתפות פעולה בקווים הטרנס-אטלנטיים. לטענת שקדי - מדובר בקרטל
"הסוגיה הרגולטורית במדינת ישראל מאוד בעייתית", כך אמר הבוקר (ד') מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, באסיפה השנתית של איגוד מנהלי בתי המלון, במלון קראון פלזה בירושלים.
"אני לא מבקש טובות. לא עשיתי זאת מעולם, ולא נראה לי שאעשה זאת בעתיד", אמר שקדי, "אבל אני מבקש מהמדינה את האפשרות להתחרות". הוא התייחס בדבריו, בין היתר, למיזם ה-A++, שבמסגרתו חברות התעופה קונטיננטל, יונייטד איירליינס, אייר קנדה ולופטהנזה משתפות פעולה בקווים הטרנס-אטלנטיים. "זו יצירת קרטל", אמר שקדי, "אני חושב שלמדינה צריכה להיות אמירה מאוד ברורה לגבי הנושאים הללו. מה שנותנים למתחרים, אני מבקש גם לקבל".
"הייתי מאוד שמח להיות חלק מקבוצה גלובלית", הוסיף, בהתייחסו לשלוש בריתות התעופה, "הנציגים הבכירים ביותר במדינת ישראל ניסו לסייע, אלא שאנחנו לא מתקבלים בברכה בבריתות הגלובליות. יחד עם זאת, אם לא הייתי חושב שגם במצב הנוכחי אני יכול להצליח - לא הייתי מגיע להיות מנכ"ל אל על".
"האמונה שלי שניתן להוביל את החברה להצלחה", אמר שקדי, "על אף המצב המאוד קשה שבו אנו נמצאים. כך למשל, תנודתיות מחירי הדלק זה משהו שאם אתה לא מוכן אליו כמו שצריך - אתה פשוט מתרסק ומת. גם שער הדולר ביחס לשקל מאוד משמעותי לשורה התחתונה שלנו. דבר נוסף הוא נושא העונתיות: אנחנו למעשה חיים על רבעון אחד בשנה - הרבעון השלישי, וצריך לפתח אסטרטגיה שונה, איך מנהלים את הדברים בשלושת הרבעונים האחרים שבהם צריך לשרוד".
כשנשאל על סוגיית הבידוק הביטחוני בחברות התעופה הישראליות, אמר: "זה לפעמים גורם לאנשים לטוס איתנו פעם אחת ולא יותר. אחרי החוויה הזאת הם מודים לנו, ולא רוצים לטוס איתנו יותר. אבל הסמכויות הללו, ואני מבין משהו בביטחון, הן של השב"כ".
שקדי התייחס גם לעובדה שאל על אמונה על הביטחון של עמדות ארקיע וישראייר ברחבי העולם: "אתם יודעים שאני יכול היום לגרום לכך שארקיע וישראייר לא יטוסו? מנכ"ל אל על מופקד על ההיבטים הביטחוניים של שתי החברות הללו ואם קורה משהו היום בביטחון, שקשור לישראייר או לארקיע - זו אחריות שלי. זה הגיוני? כל בר דעת יגיד שזה הזוי. אני כמובן לא אשים את ארקיע ואת ישראייר בפינה הזאת, אבל זה לא הוגן שאם משהו קורה אצלן, מנכ"ל אל על יהיה אחראי. האנשים שקובעים את החוקים הללו הם אנשים טובים, אני מכיר אותם אישית, אבל צריך למצוא את שביל הזהב בנושא סוגיות הביטחון". עוד אמר למלונאים שנכחו באולם: "אני מוכן ללכת לשיתופי פעולה מרחיקי לכת בתעופה ובתיירות".
11 תגובות לכתיבת תגובה