אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתניידים כאילו שזה 1999 איור: ליאב צברי

מתניידים כאילו שזה 1999

מי צריך את חוק ניידות הדואר האלקטרוני? מלבד ח"כ רונית תירוש, שזכתה למעט פרסום בזכותו, כנראה שאף אחד

26.02.2010, 20:05 | עומר כביר

השבוע קיבלה ועדת השרים לחקיקה את הצעתה של חברת הכנסת רונית תירוש לנייד כתובות דואר אלקטרוני שניתנות לגולשים על ידי ספקית האינטרנט שלהם, בדומה לניידות מספרי הטלפון. "זוהי מהפכה צרכנית חדשה", קבעה תירוש. אכן מהפכה חשובה ביותר - לו רק היתה מתקבלת ב־1999.

הימים שבהם הגולשים נכבלו לכתובת הדוא"ל שקיבלו מהספקית חלפו לפני עשור בערך, כששירותי מייל חינמיים דוגמת הוטמייל התחילו לצוץ ברשת. הכניסה של ג'ימייל לשוק לפני שש שנים האיצה את התהליך עוד יותר. כיום שירותי האימייל החינמיים ידידותיים ומתקדמים יותר, כוללים תכונות רבות יותר, ובניגוד לטענות שהעלתה תירוש מאובטחים לא פחות מאלו שמציעות הספקיות.

תחום הרגולציה ברשת כולל סוגיות בוערות הרבה יותר, שמשוועות לדיון ציבורי מעמיק ולחקיקה הולמת: צנזורת אתרים, הגבלת שירותי VoIP ברשתות הסלולר, הגבלת מהירות הורדה מצד ספקיות האינטרנט והרשימה עוד ארוכה. אבל למה להתעסק בנושאים מסובכים כשאפשר לקפוץ על העגלה של ניידות האימיילים? זה פשוט להבנה, נשמע טוב וכמעט לא שנוי במחלוקת. חוסר הרלוונטיות של הסוגיה, שכמעט לא מטריד אף אחד מציבור הבוחרים, כנראה לא מפריעה לחברי הכנסת בדרך להכרזה על "מהפכה צרכנית".

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
אין כל רע בחוק החדש, הבעיה היא בהכרזה של תירוש.
זה פשוט לא יאה לתפוס טרמפ ולהכריז על מהפכה בחקיקת חוק זה, שתרומתו מובהקת, אך בהחלט לא מביאה לשום מהפכה בשוק התקשורת. דברי הכותב נכונים בכך שהוא מתאר תמונת מצב עגומה, בה ניתן לראות עד כמה מקבלי ההחלטות בישראל מנותקים מהמציאות (הטכנולוגית בכל אופן), ועד כמה הם מעדיפים לעסוק בנושאים שוליים, במקום לעסוק בנושאים שבאמת יכולים לשפר ולקדם את האינטרנט בארץ.
י. , צפון  |  27.02.10
9.
אני ממש לא מבין את הכתב ואת רוב המגיבים, שרות חינמי אנונימי לא תמיד טוב
זה טוב למיילים מצחיקים מחברים, זה טוב לרישום באתרים ששולחים הררי מיילים אבל זה פחות טוב למידע אישי וחשוב מכמה סיבות: 1. ממליץ לכולם לקרוא את תנאי השימוש של המיילים הללו ובעיקר של ג'ימייל. 2. רק לפני כמה ימים ראינו מה עשה הבאז ... 3. מה יקרה אם מישהו "חוטף" לכם את המייל ? (משנה לכם את הסיסמה ומתחיל לעבוד )? נסו להתקשר לשרות הלקוחות של גוגל ... 4. בכל השרותים החינמיים המייל יכול פתאום להמחק בגלל תקלה טכנית והחברה לא צריכה לפצות כי זה חינמי ... (לא סביר שזה יקרה אבל חינם זה חינם לא ?) אגב, כמה אנשים גילו פתאום שהמיילים שלהם נמחקו. 5. חברה יכולה לסגור לכם חשבון בלי שיהיה לכם מה לעשות (נסו להתקשר לשרות לקחוחות....) טוב, אני לא בא ליחצן את המיילים של ספקיות האינטרנט אבל מה שאני מנסה לומר הוא שלדברים רציניים (אישי + עבודה) כדאי שיהיה מייל בתשלום, מחברה שיש לה אחריות ומחויבות ולכן אצלי המיילים החינמיים עם רק כמייל נוסף. ישנן הרבה חברות שמספקות פתרונות מייל בתשלום (כולל שרת אקסצ'ייג') ולפעמים עדיף לשלם כמה גרושים ולדעת בדיוק מה מקבלים.
נ  |  27.02.10
7.
זה אולי נשמע לך מוזר אבל לא כולם נולדו עם ג'ימייל ואייפון ביד
הרבה אנשים עדיין משתמשים בתיבות הספקית, בין אם מכוח ההרגל שהכל מקונפג באאוטלוק או מין ההכרח שכבר שנים מכירים אותם במייל זה, וכרטיסי ביקור הודפסו. יכולת לעבור לספק אחר כמו GMAIL לא דורש כמעט כלום מהספקיות אלא לבצע forward אוטומטי.
אלעד  |  27.02.10
לכל התגובות