אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כץ קורא לנתניהו להתערב בקידום הרכבת הקלה בת"א צילום: גיא אסיאג

כץ קורא לנתניהו להתערב בקידום הרכבת הקלה בת"א

פרויקט הרכבת הקלה בת"א מתעכב בגלל מחלוקות בין משרד האוצר לבין הזכיינית MTS

27.02.2010, 22:17 | ליאור גוטמן

שר התחבורה ישראל כץ קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר הרכבת הקלה בתל אביב - כך נודע ל"כלכליסט". כץ אמר את הדברים בעקבות אישור תוכנית "נתיבי ישראל" העוסקת בחיבור הפריפריה מלרכז אך לא בטיפול בעומסי התנועה בערים.

פרויקט הרכבת הקלה בת"א מתעכב בגלל מחלוקות בין משרד האוצר לבין הזכיינית MTS, שבעלות המניות בה הן סימנס (גרמניה), אפריקה ישראל (ישראל), CCECC (סין), SDCC (פורטוגל) ואגד (ישראל). MTS זכתה במכרז הרכבת הקלה בסוף 2006, ובמאי 2007 נחתם החוזה בינה לבין האוצר שבמסגרתו התחייבה לבצע סגירה פיננסית - מציאת מימון של 11 מיליארד שקל עבור הקו הראשון - עד מאי 2008. MTS לא הצליחה בכך וייחסה זאת למשבר הכלכלי.

בדצמבר האחרון העמיד האוצר אולטימטום ולפיו אם לא תושג סגירה פיננסית עד סוף חודש מרץ הקרוב יבוטל הזיכיון. ביטול יותיר בפני שתי אפשרויות: יציאה למכרז חדש, שיעכב את הביצוע בכשנתיים לפחות, או מימון הפרויקט מתקציב המדינה.

מאז האולטימטום מתקיימים מגעים שבהם מייצג את MTS פרופ' יצחק סוארי. לדברי בכיר המצוי בסוד המגעים חלה בהם התקדמות, והשקעה חד פעמית של 125 מיליון שקל מצד MTS עשויה לסיים את המשבר.

בתחילת החודש העבירה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאישור השרים את תוכנית המתאר הארצית להקמת מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) במטרופולין תל אביב. התוכנית כוללת שישה קווי תחבורה שאמורים לחבר עד סוף 2030 את תל אביב לכל הערים שנמצאות ברדיוס של 30 ק"מ ממנה, לרבות לוד, קריית אונו, רעננה ורחובות.

תגיות