אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלקוח הממוצע בסלקום דיבר יותר ושילם פחות בשנת 2009 צילום: סיון פרג'

הלקוח הממוצע בסלקום דיבר יותר ושילם פחות בשנת 2009

הכנסות חברת הסלולר גדלו ב-4.3% והסתכמו ברבעון הרביעי ב-1.6 מיליארד שקל. הרווח הנקי גדל ב-11.5% ל-271 מיליון שקל. עלות שכרו של עמוס שפירא הסתכמה ב-5.6 מיליון שקל

02.03.2010, 11:20 | גיל קליאן ועומרי כהן

סלקוםהודיעה היום (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנה כולה. הכנסות החברה גדלו ב-4.3% ברבעון והסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל. הרווח הנקי הרבעוני גדל ב-11.5% ל-271 מיליון שקל. החברה הסבירה את הגידול בהכנסות בעיקר בגידול בהכנסות משירותי תוכן ושירותי תקשורת קווית - שקוזז עם ירידה בהכנסות החברה משירותי נדידה.

ההכנסות של סלקום ברבעון משירותי תוכן וערך מוסף (כולל SMS) גדלו ב-26% והיוו 16.7% מסך ההכנסות משירותים (הכנסות החברה ללא פעילות מכשירי הסלולר). ה-EBITDA של החברה ברבעון (רווח ללא פחת, מס ומימון) עמד על 610 מיליון שקל, עלייה של 3.7% לעומת הרבעון המקביל.

שיעור ה-EBITDA ברבעון הרביעי עמד על 37.2%. בשנה כולה עמד שיעור ה-EBITDA על 39%.

את שנת 2009 כולה מסכמת סלקום עם עלייה של 1% בהכנסות לכ-6.5 מיליארד שקל, עלייה של 1.9% ב-EDITDA שעמד על כ-2.5 מיליארד שקל, ועלייה של 19.5% ברווח הנקי שהסתכם בשנת 2009 כולה על כ-1.2 מיליארד שקל.

בשנה כולה נמשכה השחיקה ב-ARPU (הכנסה ממוצעת מלקוח) שהציגה החברה. סלקום הציגה חשבונית חודשית ממוצעת ב-2009 של 144 שקל, ואילו דקות השימוש בממוצע ללקוח בחודש (MOU) עמדו על 331, עלייה צנועה של0.6% בשנת 2009.

החברה הודיעה על דיבידנד של 2.6 שקלים למניה.

במהלך השנה גייסה החברה 105 אלף מנויים חדשים נטו, ומצבת המנויים של החברה נכון לסוף השנה עומדת על כ-3.3 מיליון. מספר לקוחות הדור השלישי של החברה עומד נכון לסוף השנה על 997 אלף, גידול נטו של 266 אלף מנויים במהלך השנה.

החברה מדווחת על עלייה בשיעורי הנטישה: שיעור הנטישה בשנת 2009 הסתכם ב-19.6%, בהשוואה ל-18.9% בשנת 2008. שיעור הנטישה ברבעון הרביעי של שנת 2009 הסתכם ל-4.8%, בהשוואה ל-4.3% ברבעון המקביל אשתקד.

עוד עולה מדוחות סלקום כי עמוס שפירא יקבל החודש מהחברה בונוס של 3.5 מיליון שקל בגין הישגיה ב-2009, וזאת בנוסף לשכר בעלות שנתית של 2.1 מיליון שקל (173 אלף שקל בחודש) לו זכה ב-2009.

עלות השכר של שפירא מורכבת משכר חודשי ברוטו של 134 אלף שקל, ותמלוגים נוספים. כגון רכב, טלפון נייד, והחזר הוצאות חודשי של 750 שקל.

בסך הכול, שילמה סלקום ב-2009 תמלוגים בעלות כוללת של כ-22.8 מיליון שקל ל-24 המנהלים הבכירים והדירקטורים שלה. מתוך סכום זה, 6.8 מיליון שקל הם בונוסים ששולמו עבור הישגי 2008 ו-2.1 הופרשו לטובת תשלומי פנסיה ופיצויי פיטורים. בעלת השליטה, דיסקונט השקעות, קיבלה מסלקום ב-2009 דמי ניהול של 2.2 מיליון שקל, שהחליפו גם את התגמולים להם היו זכאים נציגי דסק"ש בדירקטוריון סלקום.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
תרבות קלוקלת של פיטוריים תמידיים !!!
כל שנה אנו נאלצים להתמודד עם איומי פיטורים, כל מנהל נהיה מלך. מפטרים פה אנשים על ימין ועל שמאל, עמוס אין בושה ? אין לך ילדים ? משפחה ? חשבת על כך שאת מר בן דור שפיטרת רק לפני כמה ימים, השארתה ללא פרנסה, שבור נפשית, מתמודד עם בעיות קשות ביותר בגילו? וכל זאת בכדי שתצליח לחסוך כמה שקלים נוספים ? אין זה מסתדר עם פרסומי התוצאות הנוכחיות ? איך זה מסתדר עם זה שתגייס אדם חדש במקומו ? אין כבר משפחה כאן
רוני הבן של הבסת , נתניה  |  03.03.10