אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - שת"פ חשמלי: RWE הגרמנית ודוראד ייפגשו בשבוע הבא צילום: בלומברג

בלעדי ל"כלכליסט" - שת"פ חשמלי: RWE הגרמנית ודוראד ייפגשו בשבוע הבא

נציגי חברת האנרגיה הגדולה בגרמניה יגיעו לישראל כדי לקדם את פריסתה של רשת טעינה לרכב חשמלי, שתתחרה בזו של בטר פלייס. דוראד סומנה כספקית החשמל הפוטנציאלית לרשת, מאחר שתהיה יצרנית החשמל הפרטית הראשונה שתפעל בישראל

04.03.2010, 07:00 | שרון ביידר וליאור גוטמן

שוק הרכב החשמלי בישראל מושך את תשומת לבן של חברות אנרגיה בינלאומיות, לא מעט הודות לפעילותו של מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס. ל"כלכליסט" נודע כי חברת האנרגיה הגדולה בגרמניה RWE, חלוצת תשתית הטעינה החשמלית במדינה, עומדת על סף שיתוף פעולה שיאפשר לה לפרוס רשת טעינה לרכבים בישראל.

פריסת הרשת, שתתחרה בזו שתפרוס בטר פלייס של שי אגסי והחברה לישראל, תתאפשר לאחר שתסכם RWE על שיתוף פעולה עם יצרנית חשמל ישראלית. לשם כך, מספרים גורמים המקורבים לחברה, יגיעו לישראל בשבוע הבא בכירים מ־RWE לפגישות עם נציגי דוראד, הצפויה להיות יצרנית החשמל הפרטית הראשונה שתפעל בארץ. תחנת הכוח הפרטית שמקימה דוראד באתר קצא"א באשקלון צפויה לפעול כבר באמצע שנת 2012 בהספק של כ־800 מגה־ואט (כ־7% מהיקף ייצור החשמל הנוכחי בישראל).

רשת הטעינה של RWE תשרת את כל סוגי כלי הרכב חשמליים בישראל, פרט לאלה שתייבא בטר פלייס - שלהם יציאות טעינה יחודיות שיתאימו רק לעמדות של החברה. כלי הרכב החשמליים שהיבוא שלהם לישראל עומד להתחיל בקרוב שלא דרך בטר פלייס הם יונדאי i10, מיצובישי miev־I ומכוניות סמארט חשמליות.

RWE מפעילה כבר היום תשתית של מאות עמדות טעינה בגרמניה, ורובן בברלין. היא משתפת פעולה עם חברת הליסינג אלקטריקס, המתמחה ברכבים חשמליים. כפי שפורסם ב"כלכליסט" לפני כחודש, אלקטריקס מנהלת מגעים לשיווק קטנועים חשמליים בישראל.

דוראד היא רק גוף אחד מארבעה גופים שמתעתדים לייצר חשמל באופן פרטי בישראל, ולא מן הנמנע שחוזים נוספים ייחתמו בין RWE לדליה אנרגיות (שמקימה תחנה בהספק של 800 מגה־ואט בצפית) ושיכון בינוי סביבה (שמקימה תחנה בהספק של 400 מגה־ואט בקריית מלאכי). בטר פלייס צפויה לשתף פעולה לרכישת חשמל עם חברת החשמל.

מדוראד נמסר כי החברה לא מנהלת את עסקיה דרך התקשורת.

מ־RWE לא התקבלה תגובה.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
לידיעתכם, אכן עובדים על שקעים אחידים - J1772 בארה"ב ואחר באירופה
הבעיה כמובן שכל חברה שרחוקה משיווק מעכבת את הסטנדרט בוועדת התקינה. בטר פלייס התבטאו מתישהו שהם לא יכולים לחכות עוד לתקן האמריקאי ויעדכנו בהמשך. באירופה למרבה המזל הפלאג לא תוכנן על ידי ועדה, אז בטר פלייס יכולים לאמץ את הדגם. אני מקווה שיעשו זאת ולא רואה סיבה שלא, אם הם רוצים שמישהו יקנה מהם.
לא מקושר  |  05.03.10
11.
ההבדל בין החברה הגמנית לשי אגסי - פשוט:
אגסי מקים מונופול אנכי של -יצרן חשמל (החברה לישראל של האחים עופר) - נקודות החלפת מצברים - בלעדי לו - ומכוניות (רנו. ורק רנו?) שהוא יביא. זה רע, כי זה גורם מונופוליסטי לא בריא. המודל של החברה הגרמנית הוא נאור ולא מונופוליסטי: תקנה איזה מכונית שאתה רוצה, תתקע את השקע במקום שנוח לך - ואנחנו נספק לך חשמל זול מתחנת של דוראד - שתופעל כל גז טבעי לא מזהם - ובתעריפים זולים. הגרמנים ודוראד יזכו. read my lipps
נתן  |  06.03.10
לכל התגובות