צילום: אי פי אי
גוגל מרחיבה את החיפוש בזמן אמת
תאפשר לבעלי אתרי תוכן לעדכן את תוצאות החיפוש של גוגל בזמן אמת עם תכנים חדשים, בנוסף לתוצאות זמן אמת מטוויטר
06.03.2010, 12:23 | אבנר קשתן
ההצלחה של רשתות חברתיות לא פסחה על מנועי החיפוש הגדולים, אשר משלבים תוצאות מטוויטר ופייסבוק בשירותיהם, אבל גוגל מנסה להרחיב את העדכונים בזמן אמת גם לשאר האינטרנט: שירות עתידי יעדכן את תוצאות החיפוש בזמן אמת, ולא רק לאחר סריקת יזומה מצד מנוע החיפוש. השירות הוכרז בכנס Search Marketing Expo בקליפורניה ביום שלישי על ידי דילן קייסי, מנהל מוצר בכיר בגוגל.
הפתרון של גוגל מתבסס על פרוטוקול PubSubHubbub אותה פיתחה גוגל על מנת לאפשר לבלוגים לעדכן את המנויים עליהם באופן רציף. באמצעות השירות, מתכוונת גוגל להציע לאתרי תוכן לעדכן את גוגל עם כל שינוי או עדכון בתכניהם. כיום אתרים צריכים לחכות לסריקה חוזרת מצד גוגל, שבמקרה של אתרים קטנים יכולה לבוא לאחר מספר שבועות.
עדכוני זמן אמת באינטרנט ברשתות חברתיות ושירותי מיקרובלוגינג הם נושאים חמים בעולם הפרסום באינטרנט, כשמנועי החיפוש מתמקדים בסריקה של עדכוני סטטוס והודעות קצרות, וסינון הקישורים ונושאי השיחה הלגיטימיים מהספאם והפרסומות. יאהו הודיעה לאחרונה
על אינטגרציה של טוויטר באתריה כחלק מפרוייקט "ראשמור" לשילוב אתרים חברתיים. גוגל
ובינג
החלו בסוף השנה שעברה לשלב הודעות טוויטר בתוצאות החיפוש, ומיקרוסופט הודיעה כי היא תשלב תוכן מפייסבוק בקרוב.
תגובה אחת לכתיבת תגובה