אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - מנרב נכנסת לפינוי-בינוי: תבצע פרויקט גדול ברמת גן צילום: עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט" - מנרב נכנסת לפינוי-בינוי: תבצע פרויקט גדול ברמת גן

החברה שבשליטת אברהם קוזניצקי נמצאת במשא ומתן מתקדם לביצוע פרויקט פינוי־בינוי נרחב ברמת גן. על פי התוכנית, שמונה בנייני מגורים יפונו ובמקומם יוקמו שלושה מגדלים בני 20 קומות כל אחד

08.03.2010, 07:12 | דותן לוי

חברת מנרבנכנסת לראשונה לתחום הפינוי־בינוי. ל"כלכליסט" נודע כי החברה, שבשליטת אברהם קוזניצקי, מנהלת בימים אלה משא ומתן מתקדם בדרך לעסקת ענק של פינוי־בינוי ליד מחלף ההלכה ברמת גן. במסגרת העסקה יפונו שמונה בנייני מגורים ישנים ובמקומם יוקמו שלושה מגדלים בני 20 קומות כל אחד ובהם 240 יחידות דיור. הבניינים המיועדים להריסה, הנמצאים ברחובות אנה פרנק וחביבה רייק ליד מכללת שנקר, הם בני 3–5 קומות.

מבדיקת "כלכליסט" עולה כי כעשור לאחר שיצאה לדרך תוכנית הפינוי־בינוי המקורית של משרד השיכון, רק ארבעה מיזמים בוצעו במסגרתה ברחבי הארץ. היום, לאחר שבועות ארוכים של הכנה, אמור משרד השיכון להשיק תוכנית שנועדה לזרז ולפשט את הליכי אישור המיזמים עבור הקבלנים.

לצורך הפרויקט ברמת גן הקימו במנרב מחלקה מיוחדת שתנהל את המשא ומתן עם הדיירים ותקדם את התב"ע (תוכנית בניין עיר) לפרויקט בעירייה. בשבועות האחרונים פנתה מנרב ל־80 דיירי הבניינים וערכה כמה מפגשים להצגת התוכנית הכללית, ולפיה על כל דירה שתיהרס ייבנו במקומה שלוש דירות חדשות. כחלק מהעסקה יזכו הדיירים לתוספת חדר בשטח של 15 מ"ר, לחניה פרטית וכן למרפסת שמש. לכל אחד מהדיירים תהיה האופציה להשתדרג לדירה הממוקמת עד 5 קומות מעל הקומה שבה הוא מתגורר כיום. בתוך חודשיים תוצג לדיירים תוכנית מפורטת, ולאחר מכן, אם לפחות 80% מהדיירים יסכימו, תחל הבנייה, שצפויה להימשך כשנתיים וחצי.

יוזמה חדשה לקידום פינוי-בינוי משרד הבינוי והשיכון יקצר את הליכי הביורוקרטיה הפרויקט של מנרב ברמת גן הוא רק אחד מעשרות פרויקטים של פינוי-בינוי שמתגבשים בימים אלה באזור המרכז, אך בראייה כלל-ארצית עדיין מדובר בטיפה בים דותן לוי, 4 תגובותלכתבה המלאה

בחברת מנרב סירבו להתייחס לנושא, אך גורמים המקורבים לחברה סיפרו כי מדובר בבדיקות ראשונות שהיא עורכת, ובמקביל נבדקים מתחמים נוספים ברמת גן. מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "לעירייה אין מעורבות בפרויקט. החברה לא הגישה תב"ע לפינוי־בינוי ברחובות חביבה רייק ואנה פרנק ברמת גן".

רמת גן נחשבת לעיר המתקדמת ביותר בכל הנוגע להתחדשות עירונית. בעיר מתקיימת פעילות ערה של יזמים להקמת מתחמי פינוי־בינוי גדולים, בין היתר: ברחובות שדרות ירושלים־גולומב מתוכננות 205 יחידות דיור במקום 69 הקיימות; במתחם שבין הרחובות התקווה, חירות ומורדי הגטאות בשכונת הגפן מתוכנן מגדל בן 37 קומות ו־168 יחידות דיור במקום 43 יחידות הדיור הקיימות; ברחוב סוקלוב מתוכננות 92 יחידות דיור במקום 26 הקיימות; ובסמטת מנשה מתוכננת הקמה של 84 יחידות דיור במקום 24 היחידות הקיימות.

חברת מנרב נחשבת לשחקן משמעותי בתחום המגורים והיא בונה כ־1,000 יח"ד ברחבי הארץ. היא הוקמה ב־1969 על ידי אברהם קוזניצקי ונסחרת בבורסה מאז 1983. החברה נודעת בזכות הפרויקטים רחבי ההיקף שהיא מבצעת בתחומי התשתיות והבנייה, בהם גשר הרכבת בדרך לירושלים ובית הכלא הפרטי "נגבה" בדרום הארץ. לאחרונה זכתה במכרז להקמת בית החולים הקרקעי ברמב"ם.

תגיות

39 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
קידמה זה הזמן
פרוייקט מנרב בשכונת שנקר פרוייקט מבורך, מדובר כיום בנכסים עיפים העומדים ליפול בכל רגע נתון. נכון שכל קידמה מביאה עמה צורך בשינוי והרי שכל שינוי קשה לכולנו - הן לבעלי הדירות במתחם והן לתושבים המקיפים אותו. אולם מספר היתרונות גובר בצורה משמעותית על מספר החסרונות שבו. עצם זה של כניסתם של דירים חדשים למתחם לא בהכרח גורם לירידת איכות הסביבה אלא אף יכול להשביח שכן השירותים הקהילתיים של אותה סביבה בפרק זמן מסויים יתנו מענה בהתאמה לכמות התושבים הנמצאים בו. גם בעניין נושא החניה - נכון שבתחילה יווצרו בעיות חניה וכו אולם גם זאת בעיה שאמורה לבוא לידי פיתרון בעקבות בניה חדשה של תשתיות ופיתוח סביבתי לא מנוצל כיום העומד לרשות העיריה ולא ממומש. לסיכום חברים, קידמה היא צעד מבורך ואין לנו לפחד מכך. ותודה אלי
אלי , מתחם שנקר  |  16.07.10
38.
לכאן ולכאן
יש הרבה פלוסים לכל אחד מהצדדים ויש גם מינוסים לכל אחד מהצדדים. בעית הבעיות הינה החניה. הסבר: ביצוע פינוי בינוי לאחד המתחמים יגרור בעקבותיו מתחמים נוספים. קיימת תוכנית לפנות את שנקר ולבנות מגדלים בני 20 עד 32 קומות. הבניה במתחם סבידור מתקדמת ומספר המגדלים בו גדל והולך. משמע, בעיית החניה היא הבעיה !! ומה מציע היזם - חניה אחת לבית אב !! מצחיק !! וטיפש מי שחושב שהדיירים במקום יסכימו. לחלק לא קטן יש כבר עתה שתי מכוניות ! אז מה לעשות, למכור מכונית אחת ?! הטענה של מי תהום, מעניינת את הסבתא ולא את הדיירים ! תמ"א 38 דורש 1.5 חניות חדשות לכל דירה שתיבנה, אז בפינוי - בינוי נסתפק בפחות משתיים ?! מי תהום ?! זו רק בעיה תכנונית או מציאת פתרון לא קונבנציונלי ! אבל בשביל זה צריך להתאמץ ולהשקיע. יזם שלא יעשה זאת, יתחרבש הרבה שנים עם הנסיון להוציא לפועל את הפרויקט. נכון, במו"מ שמתנהל עם היזם הוא מוסיף הרבה מעבר לתכנון הראשוני, אבל יש דברים שאסור להתפשר עליהם! ושלא תבינו חו"ח לא נכון ! אני בעד הפרויקט, אבל שיבוצע כמו שצריך עם גישה רצינית ! אוסיף עוד פרט קטן למי שלא יודע וחושש מטיב החומרים / הבנייה וכל כיו"ב - הפתרון "מכון התקנים". לפני מספר חודשים יצא מכון התקנים עם תוכנית חדשה לפיה כל קבלן שבונה או שמשפץ, חותם חוזה עם מכון התקנים ומתחייב לעמוד בכל דרישות האיכות של המכון. המכון הוא שמפקח מטעם הדיירים וערב לכך שהבנייה תבוצע כהלכה.
שכן מעונין , שכונת עילית  |  16.03.10
37.
תגובה ל״יזם״
לגבי ״זכויות בנייה״בשכונת חרוזים זו ממש לא בעיה,רוב הבניינים הם ללא דירות על הגג. הנזק שיגרם אצליינו הולך להיות ממש בלתי הפיך,מצוקת החנייה באיזורים ליד שנקר היא ענקית. להכניס עוד כ 400 מכוניות זה יהיה קטסטרופלי לשכונה ובכלל לאזור כולו. לגבי הרווח של הקבלן אני ממש לא רחוק.בהצלחה לכולם. שוקי.
שוקי , שכונת חרוזים רמת גן  |  09.03.10
36.
כל מה שמעניין את המגיבים פה זה הרווחים
מה עם הדיירים, לעזאזל, אלה שגרים מסביב לאתר הפינוי בינוי? בונים בצפיפות, מבלי להתחשב בבניינים הנמוכים שבסביבה (שהעיריה אוסרת להגביה מעבר ל-3 קומות על עמודים), שיוצללו בחורף, בונים מגדל במרחק 5 מטר מבנייני השכנים. התעלמות מוחלטת מנושאי חניה ואויר. העיקר להרוויח.
--  |  09.03.10
35.
אתה מדבר כאילו לכל דייר יש זכויות בניה...
הרבה פעמים הזכויות נמצאות רק אצל מי שהגג בבעלותו תלוי בתקנון הבית המשותף, והוא יכול לבצע תמא 38 ללא הסכמה של 2/3 מהדיירים אך הוא חייב לבצע חיזוק (שבהרבה פעמים לא כולל את הרחבת הדירות אך כולל עיבוי עמודים ותוספת בטון ושיפוץ חיצוני ומעלית). רק אם הזכויות לבניה על הגג שייכות לכולם אז זכותם לבקש מה שהם רוצים באמצעות עורך דינם, ויש צורך בהסכמה של 2/3 מהדיירים לתוכנית. מה הקבלן/יזם מרוויח? זה לא רלוונטי בכלל כל עוד הדיירים מרוויחים- היזם לוקח הלוואות וסיכונים שהדיירים לא לוקחים. מה הדיירים מרוויחים? מעלית חדשה, לובי חדש, לפעמים שיפוץ קטן של חדר המדרגות והכי חשוב- החיזוק הנ"ל. הוכח שתוספת המעלית והחיזוק מעלים את ערך הדירה בכ 25 אחוזים אז בהחלט שווה להם (גם ללא הרחבת הדירות). בקשר לחניה- זו בעיה בהרבה פרוייקטים של תמא 38 ולעיתים יש צורך לשלם כופר חניה לעיריה כי פשוט לא ניתן להשיג חניות לדיירים החדשים (בעיקר בצפון הישן בתל אביב אבל גם במרכז רמת גן). לסיכום- לא צריך להיות קטנוניים. עד היום לא יצאו לדרך הרבה פרוייקטים של תמא 38 מתוך אי כדאיות כלכלית אז תחשוב על המספרים שנקבת בהם- לרוב הרווח נמוך הרבה יותר.
ל 36 מהיזם  |  09.03.10
לכל התגובות