אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט" - מנרב נכנסת לפינוי-בינוי: תבצע פרויקט גדול ברמת גן

39 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
קידמה זה הזמן
פרוייקט מנרב בשכונת שנקר פרוייקט מבורך, מדובר כיום בנכסים עיפים העומדים ליפול בכל רגע נתון. נכון שכל קידמה מביאה עמה צורך בשינוי והרי שכל שינוי קשה לכולנו - הן לבעלי הדירות במתחם והן לתושבים המקיפים אותו. אולם מספר היתרונות גובר בצורה משמעותית על מספר החסרונות שבו. עצם זה של כניסתם של דירים חדשים למתחם לא בהכרח גורם לירידת איכות הסביבה אלא אף יכול להשביח שכן השירותים הקהילתיים של אותה סביבה בפרק זמן מסויים יתנו מענה בהתאמה לכמות התושבים הנמצאים בו. גם בעניין נושא החניה - נכון שבתחילה יווצרו בעיות חניה וכו אולם גם זאת בעיה שאמורה לבוא לידי פיתרון בעקבות בניה חדשה של תשתיות ופיתוח סביבתי לא מנוצל כיום העומד לרשות העיריה ולא ממומש. לסיכום חברים, קידמה היא צעד מבורך ואין לנו לפחד מכך. ותודה אלי
אלי | 16.07.10
38.
לכאן ולכאן
יש הרבה פלוסים לכל אחד מהצדדים ויש גם מינוסים לכל אחד מהצדדים. בעית הבעיות הינה החניה. הסבר: ביצוע פינוי בינוי לאחד המתחמים יגרור בעקבותיו מתחמים נוספים. קיימת תוכנית לפנות את שנקר ולבנות מגדלים בני 20 עד 32 קומות. הבניה במתחם סבידור מתקדמת ומספר המגדלים בו גדל והולך. משמע, בעיית החניה היא הבעיה !! ומה מציע היזם - חניה אחת לבית אב !! מצחיק !! וטיפש מי שחושב שהדיירים במקום יסכימו. לחלק לא קטן יש כבר עתה שתי מכוניות ! אז מה לעשות, למכור מכונית אחת ?! הטענה של מי תהום, מעניינת את הסבתא ולא את הדיירים ! תמ"א 38 דורש 1.5 חניות חדשות לכל דירה שתיבנה, אז בפינוי - בינוי נסתפק בפחות משתיים ?! מי תהום ?! זו רק בעיה תכנונית או מציאת פתרון לא קונבנציונלי ! אבל בשביל זה צריך להתאמץ ולהשקיע. יזם שלא יעשה זאת, יתחרבש הרבה שנים עם הנסיון להוציא לפועל את הפרויקט. נכון, במו"מ שמתנהל עם היזם הוא מוסיף הרבה מעבר לתכנון הראשוני, אבל יש דברים שאסור להתפשר עליהם! ושלא תבינו חו"ח לא נכון ! אני בעד הפרויקט, אבל שיבוצע כמו שצריך עם גישה רצינית ! אוסיף עוד פרט קטן למי שלא יודע וחושש מטיב החומרים / הבנייה וכל כיו"ב - הפתרון "מכון התקנים". לפני מספר חודשים יצא מכון התקנים עם תוכנית חדשה לפיה כל קבלן שבונה או שמשפץ, חותם חוזה עם מכון התקנים ומתחייב לעמוד בכל דרישות האיכות של המכון. המכון הוא שמפקח מטעם הדיירים וערב לכך שהבנייה תבוצע כהלכה.
שכן מעונין | 16.03.10
37.
תגובה ל״יזם״
לגבי ״זכויות בנייה״בשכונת חרוזים זו ממש לא בעיה,רוב הבניינים הם ללא דירות על הגג. הנזק שיגרם אצליינו הולך להיות ממש בלתי הפיך,מצוקת החנייה באיזורים ליד שנקר היא ענקית. להכניס עוד כ 400 מכוניות זה יהיה קטסטרופלי לשכונה ובכלל לאזור כולו. לגבי הרווח של הקבלן אני ממש לא רחוק.בהצלחה לכולם. שוקי.
שוקי | 09.03.10
36.
כל מה שמעניין את המגיבים פה זה הרווחים
מה עם הדיירים, לעזאזל, אלה שגרים מסביב לאתר הפינוי בינוי? בונים בצפיפות, מבלי להתחשב בבניינים הנמוכים שבסביבה (שהעיריה אוסרת להגביה מעבר ל-3 קומות על עמודים), שיוצללו בחורף, בונים מגדל במרחק 5 מטר מבנייני השכנים. התעלמות מוחלטת מנושאי חניה ואויר. העיקר להרוויח.
-- | 09.03.10
35.
אתה מדבר כאילו לכל דייר יש זכויות בניה...
הרבה פעמים הזכויות נמצאות רק אצל מי שהגג בבעלותו תלוי בתקנון הבית המשותף, והוא יכול לבצע תמא 38 ללא הסכמה של 2/3 מהדיירים אך הוא חייב לבצע חיזוק (שבהרבה פעמים לא כולל את הרחבת הדירות אך כולל עיבוי עמודים ותוספת בטון ושיפוץ חיצוני ומעלית). רק אם הזכויות לבניה על הגג שייכות לכולם אז זכותם לבקש מה שהם רוצים באמצעות עורך דינם, ויש צורך בהסכמה של 2/3 מהדיירים לתוכנית. מה הקבלן/יזם מרוויח? זה לא רלוונטי בכלל כל עוד הדיירים מרוויחים- היזם לוקח הלוואות וסיכונים שהדיירים לא לוקחים. מה הדיירים מרוויחים? מעלית חדשה, לובי חדש, לפעמים שיפוץ קטן של חדר המדרגות והכי חשוב- החיזוק הנ"ל. הוכח שתוספת המעלית והחיזוק מעלים את ערך הדירה בכ 25 אחוזים אז בהחלט שווה להם (גם ללא הרחבת הדירות). בקשר לחניה- זו בעיה בהרבה פרוייקטים של תמא 38 ולעיתים יש צורך לשלם כופר חניה לעיריה כי פשוט לא ניתן להשיג חניות לדיירים החדשים (בעיקר בצפון הישן בתל אביב אבל גם במרכז רמת גן). לסיכום- לא צריך להיות קטנוניים. עד היום לא יצאו לדרך הרבה פרוייקטים של תמא 38 מתוך אי כדאיות כלכלית אז תחשוב על המספרים שנקבת בהם- לרוב הרווח נמוך הרבה יותר.
ל 36 מהיזם | 09.03.10
34.
תמ"א 38-תגובה ל"יזם"
אתה צודק אין לי תענות בנושא "פינוי בינוי",אני מדבר רק על תמ"א 38. נעשה חשבון קטן,דירה של 7 קומות להוסיף עוד 2 קומות ו 2 פנטאוזים,היום דירה של 5 חדרים כולל הרחבות מרפסות שמש מחסנים וחנייה,הדירה שווה כ3 מליון שקל הפנטאוז 5 מליון שקל,הקבלן "גלגל" 34 מליון שקל. מה הדיירים הרוויחו?עוד חדר וחצי ועוד מרפסת,מה הפסידו?לגור באתר בנייה במשך שנתיים במקום 6 חודשים,עוד 10 משפחות לבניין,עוד כ 20 מכוניות לבניין ולסביבה,וכל העלות של כל דייר (במידה ולא היה מפעיל את תמ"א 38)היתה גג 100000 ש"ח. החינם בסוף עולה ביוקר,ואת זה הדיירים חייבים להבין.
שוקי | 09.03.10
33.
שוקי אתה מקשקש- ברמת גן וצפון ת"א אפשר להרוויח יפה
אתה יודע כמה תוכניות מגישים לעיריה בצפון ת"א או במרכז רמת גן? לרוב התהליך נתקבע בגלל חסמים בירוקרטים אבל מבנים שעברו פינוי בינוי- גם היזם הרוויח וגם הדיירים הרוויחו. נכון שאיש לא מבטיח הגנה בפני רעידות אדמה אבל זה מגדיל את הסיכוי לחיות אם זה יקרה. כמובן שרעידת אדמה 9 בסולם ריכטר תחסל את כל המדינה- גם את המבנים הישנים וגם את המבנים החדשים. ופינוי בינוי יש כבר 10-20 שנה ועד עכשיו רק 4-5 פרוייקטים יצאו אל הפועל אז זה בכלל לא מעשי כרגע. אולי בעתיד כשכולנו נחנק בגוש דן מחוסר חניה ופקקים אדירים ואם עד אז לא יפעילו תשתיות תחבורה מתאימות (רכבת תחתית, רכבת קלה וכו')
יזם | 09.03.10
32.
תמ"א 38
אני חייב להעלות עוד נושא חשוב. דיברתי עם קבלן גדול שאמר לי בפירוש שתמ"א 38 לא כדאי לקבלן לעשות רק אם הוא "מרמה" בחומרים,אחרת הוא תמיד יפסיד כסף,מה שהוא אמר זה מדהים:ברגע שמעמיסים על בניין עוד קומות ולא משתמשים בחומרים טובים נוצר מצב שהביניין נמצא בסיכון הרבה יותר גדול במצב של רעידת אדמה,וזאת כאשר הקבלנים שמבצעים את העבודות בד"כ מגיעים דרך "המלצות" של העירייה,כתוצאה מיכך הם "מחפפים" בחומרים,וזה בדוק. נוצר מצב שהתמ"א לא מסכן רק את הביניין עצמו אלא גם את הביניינים שמסביבו. ת ז ה ר ו....
שוקי  | 09.03.10
31.
שכונת חרוזים
אני אישית חושב שכל הבנייה הזו ממש תהרוס את השכונה הכי יפה בארץ. אין לי שום בעיה עם הרחבות בנייה ,אבל להוסיף לשכונה כזו קטנה וצפופה עוד 400 משפחות, זה תוספת של 1000 מכוניות,גם ככה לא ניתן לצאת מהשכונה בבקרים. השכונה הכי ירוקה באיזור גוש דן פשוט תהרס כליל,וזאת בכדי שלקופת העירייה ייכנסו עוד כמה מליונים כל שנה. וראו את הביניין שקרס לאחר שבוצע בו תמ״א 38. אנחנו מחפשים זול ובחינם ובסוף זה יעלה לנו ביוקר,במיוחד באיכות חיינו.
שוקי | 09.03.10
30.
ל 31 המתמיד זה המיקום הכי טוב ברמת גן. הדיירים ירצו הרבה! לא כדאי ליזם!
אתה מדבר על מרכז רמת גן באיזור ארלוזורוב- רוב הדיירים אינם צעירים וגם לא פראיירים ויודעים את ערך הדירות שלהם אז הם לא יסכימו לפחות מ 2 דירות חדשות במגדל תמורת הדירות שלהם. פתרון יותר טוב יכול להיות דווקא תמא 38 שיחזק את המבנים הישנים שנמצאים שם אבל פינוי בינוי בין כה וכה מסורבל ולאף אחד לא יהיה כח לחכות 10 שנים לפחות עד שיצא לפועל אם בכלל.
יוסי | 09.03.10
27.
אין תשובות בעירייה
משהו מוזר קורה בעיריית רמת גן: כשהדיירים שולחים אליהם קבלנים גדולים ורציניים הם לא מספקים להם תשובות חיוביות ומבקשים מהדיירים לא לשלוח אליהם קבלנים, ולתת את זה לעירייה לבצע. בשלב הזה הם מבטיחים הבטחות. לאחר מכן הם לא מקדמים את הפרויקטים דרך משרד השיכון, מבחינת הכנת התב"ע וזירוז הוצאת הכרזה על פינוי בינוי. כנראה מחוסר תקציב. מה זה אומר? אולי משרד השיכון מוצף בפניות?! יש לתת עדיפות לבניינים שמסוכנים למגורים. ולעשות קצת סדר בבלגן.
סימונה | 08.03.10
26.
תשובה לכולם
מי שכבר עבר את זה. חוץ מהכיס של הקבלן לא צעניין את העיריה כלום. תתפללו שבר יצהיר כמו שאומרים שהוא לא כשיר מבחינה בריאותית ויעזוב ורק זה יציל את העיר. אף אחד לא נותן פתרונות תחבורתיים, בתי ספר, חניה לאורחים, שירותים. העיקר לבנות ולהרוס את מה שיש. א. יש בתים יותר מסבנים קרוב מאוד לאנה פרנק. למה לא מתחילים שם? ב. 500 מכוניות נוספות כל בוקר וערב לצאת מהשכונה בכביש המסכן. ג. מציע שכל מי שחושב שכדאי שיעמוד ברחוב הירדן בבוקר ובערב כשצריך לצאת ממרום נווה. החשק יעבור לו מהר מאוד. ראיתם איך נראית דרך ההלכה בבקרים ואחה"צ?
תושב רמת גן | 08.03.10
21.
גרוע מאוד
תחשבו פעמיים ואפילו שלוש!!! צפיפות,צפיפות, צפיפות!!! איכות החיים שלכם לא תשתדרג נהפוכו, כמות כה גדולה של דיירים= עוד רכבים שגורמים לפקקים ( תחשבו על הבוק שלכם שאתם ממהרים לפזר ילדים ולהגיע לעבודה), המון דיירים גורמים לבעיות תמידיות , תשלומים גבוהים של וועד /אחזקה. עדיף לגור בבניין ישן עם מעט דיירים לשפץ את הדירה בצורה הנפלאה ביותר. ולא לעמוד בפקקים שעה בבוקר ולשלם הון בכל חודש רק לוועד. לא להתלהב יותר מדי. מנרב מרוויח פי עשר מכם............
עדי | 08.03.10
19.
לארמגדון, מגיב 2 - אני לא מסכים איתך
רוב האנשים אינם יזמים. זוהי נקודה בסיסית. לרוב האנשים אין חשק מינימלי לקדם את הענין, והם צריכים מישהו שידחף אותם, ישכנע אותם, וכן, גם יגן על האינטרסים שלהם. בנוסף, מה ענין של הדייר כמה מרוויח היזם? האם הדייר נוטל בסיכונים כמו היזם? האם הדייר מביא עמו את הנסיון של היזם? כמה קבלנים מכיר הדייר? כמה הליכים קודמים הוא ביצע בנושא זה? עושה רושם שאתה פשוט שולף קו הגיוני נקי וברור, אך מנותק מהמציאות, וחבל כי אתה מטעה. אין ספק שיזם שאינו טוב, כלומר שאינו מבין את עבודתו ורק רוצה להרוויח זה דבר רע, אך יזם טוב, שדואג באמת לדיירים, דואג למוניטין שלו, רוצה לראות פרויקט מוכן ולהגיד "את זה אני עשיתי, כאן אני שכנעתי, אני הבאתי אנשי מכירות שנלחמו עם הדיירים העקשנים, הפחדנים והחזירים, אני הלכתי עם הדיירים לעיריה חמש פעמים והפעלתי קשרים ועוד ועוד ועוד", כזה יזם עושה לדעתי מלאכת קודש. חבל להסתכל כמו שאתה מסתכל - בעולם הדמיון הכל יכול להיות מושלם. בעולם המציאות יש אנשים שמקצועיים ממני בתחומים מסוימים ואין מה לעשות, הם צריכים להרוויח. כמה להרוויח? כמה שהם יכולים. עובדה - אתה לא יזם שכזה! שיהיה לך אחלה יום.
כלכליסטן | 08.03.10
16.
רמת גן בעקבות תל אביב ופפתח תקווה בעקבות רמת גן וזה יתפשט כמו מגפה
אף אחד לא עוצר אותם ? להרוס ולהרוס ולבנות מגדלים כדי לחנוק את כל המדינה בושה וחרפה מדינת חלם או מדינה לעשירים בלבד רגע שאני יבין יש שמועות שכניסה למדינת גוש דן תהיה אך ורק באמצעות ויזה כמו לארצות הברית ?
אחד שמבין | 08.03.10
14.
חייבים ללכת על זה !
לכל המגיבים בעלי האינטרס לאי ביצוע העיסקה אתם פשוט צרי עין , איזה עוד עיסקה אתם יכולים לקבל בית חדש עם מפרטים חדישים כגון מעליות ,חנית תת קרקעית,מחסנים,לובי מפואר ועוד.. אתם חיים כיום בדירה ישנה ומתפוררת ובמקרה הטוב ברעידת אדמה הקטנה ביותר 4 בסולם ריכטר הבית שלכם אייננו ! גם ההצעות לתמ'א 38 לא שוות מול פינוי בינוי שכן הבית ישאר לעולם 'ישן'וכל 'רמונט' לא יביאו לתוצאות של בית חדש ! אם במידה ו- 1\3 אינה מספקת אתכם שבו למשא ומתן ותוציאו יותר !( כולם ביחד ). ראו הזדמנות 'כמעט' חד פעמית להגדלת והשבחת שווי נכסיכם ואל תפספסו. די בכתבה זו כדי להקפיץ את שווי הדירה בעשרות אלפי דולרים ! בקשר למגיב קובי אתה קנאי וגר כבר במגדל במבוא אנה פרנק! ומה בכלל אכפת לך מהעיסקה שלא קשורה אליך בכלל ! בתור אחד שמנסה ליזום ועד שכונה אתה צריך לדחוף פרוייקטים כאלו למען התחדשות והתרעננות השכונה .
טיגריס | 08.03.10
13.
פקקים פקקים ועוד פקקים
בנוסף לכך שהרחובות עמוסים בשכונה והכל חד-סיטרי... גם יהיו פקקים ביציאות לז'בוטינסקי ואבא הלל... זה נראה לי התאבדות... רעיון ממש רע. הם צריכים לשנות את כל השכונה על מנת שיצליח (וזה לא יקרה). אני למזלי רק משכיר דירה לשנתיים שם... עד שיבנו את המפלצת, מקווה כבר לא להיות שם יותר. לכל הדיירים הפוטנציאליים, ראו הוזהרתם.
אורי הגפני | 08.03.10
10.
מה עם פנינת השפלה, באר יעקב
יש שם שתי שכונות רחבות ידיים מוקפות אדמות מכל עבר פוטנציאל לפינוי בינוי של 1:5 למה לא להכנס לשם ולבצע פרוייקט כזה רווח אדיר למי שיגיע היום להרים פרוייקט כזה וירצה לקטוף את הפירות בעוד מספר מועט של שנים, במהלך או בתום הבניה אין אדמות כאלה בשום מקום במרכז הארץ שסמוך לשכונות ותיקות יש נכונות גבוה מצד כל הדיירים וראשות המועצה המקומית
 | 08.03.10
9.
הדיירים לא ירוויחו מעבר למה שיקבלו בתמ"א 38, שטות גמורה עם הולכים על זה
יש שם בניינים נחמדים, חלק מהדירות עם גינה, חלק- בלי אנשים מעל הראש, אז נכון, יקבלו דירה חדשה, אבל ממש לא נשמע ששווה את זה. מגדלים מעבר ל-12 קומות- בכייה לדורות, מתישהו צריך לשפץ, עלויות עצומות, וועד בית בסכומים מזעזעים, לא שווה
ענבל | 08.03.10
8.
רמת גן הופכת עם צפון תל אביב לעיר המגדלים
אני כבר לא יודע איפה יש יותר מגדלים בתל אביב או ברמת גן...וכל זה כשכמעט אין שטח לבנות עליו... בקיצור רמת גן ות"א שגם ככה יקרות מאוד יהפכו להיות עוד יותר יקרות כי מגדלים באיזור מעלים את ערך הדירות שמסביבם ואז בכלל תל אביב ורמת גן יהפכו לבתי אבות בלי צעירים (צעירים יוכלו רק לשכור דירות מהזקנים שחיים שם).
רועי | 08.03.10
7.
לארמגדון, מגיב 2 - אני לא מסכים איתך
רוב האנשים אינם יזמים. זוהי נקודה בסיסית. לרוב האנשים אין חשק מינימלי לקדם את הענין, והם צריכים מישהו שידחף אותם, ישכנע אותם, וכן, גם יגן על האינטרסים שלהם. בנוסף, מה ענין של הדייר כמה מרוויח היזם? האם הדייר נוטל בסיכונים כמו היזם? האם הדייר מביא עמו את הנסיון של היזם? כמה קבלנים מכיר הדייר? כמה הליכים קודמים הוא ביצע בנושא זה? עושה רושם שאתה פשוט שולף קו הגיוני נקי וברור, אך מנותק מהמציאות, וחבל כי אתה מטעה. אין ספק שיזם שאינו טוב, כלומר שאינו מבין את עבודתו ורק רוצה להרוויח זה דבר רע, אך יזם טוב, שדואג באמת לדיירים, דואג למוניטין שלו, רוצה לראות פרויקט מוכן ולהגיד "את זה אני עשיתי, כאן אני שכנעתי, אני הבאתי אנשי מכירות שנלחמו עם הדיירים העקשנים, הפחדנים והחזירים, אני הלכתי עם הדיירים לעיריה חמש פעמים והפעלתי קשרים ועוד ועוד ועוד", כזה יזם עושה לדעתי מלאכת קודש. חבל להסתכל כמו שאתה מסתכל - בעולם הדמיון הכל יכול להיות מושלם. בעולם המציאות יש אנשים שמקצועיים ממני בתחומים מסוימים ואין מה לעשות, הם צריכים להרוויח. כמה להרוויח? כמה שהם יכולים. עובדה - אתה לא יזם שכזה! שיהיה לך אחלה יום.
כלכליסטן | 08.03.10
6.
בואו לעשות פינוי בינוי אצלנו במתמיד-אזור מעולה עם פוטנציאל אדיר.
סביבנו כבר בוצעו פרוייקטים מוצלחים, נבנו מגדלים, ומדובר באחד מהאזורים האטרקטיביים ביותר, עקב הקרבה לת"א ולבורסה. צריך מישהו רציני שירכז את העבודה מול הדיירים, ואפשר להקים אצלנו מגדלים מצויינים.
גיל  | 08.03.10
3.
נראה לי שיהיה קשה מאוד "למנרב"
בתור תושב העיר ,לדעתי כמעט ואין סיכוי לתוכנית . א. תושבי העיר מעדיפים לגור עם כמה שפחות דיירים בבניין. ב. דירות עם פחות דיירים בבניין נמכרות בצורה טובה בעיר . ד. במגדלים ועד הבית מגיע לכ700 ש"ח לחודש .(מים חמים ,מעלית וכו'). ג. ידוע שהבניה של הקבלנים צפופה ולא מרווחת כמו הבניינים הישנים . ד. הפקקים שם ביציאה לאיילון יהיו חגיגה של ממש. ממליץ להם לבדוק טוב את העסקה לפי הכתבה משהו לא מריח טוב בעסקה הזאת .
קובי  | 08.03.10
2.
בדיחה
בדיחה. בדיחה גרועה. בדיחה גרועה מאד. לבעלי הדירות. מכפלה של 1:3 וכל שהם נותנים לבעלי הזכויות בקרקע זה תוספת של 15 מ"ר ו"זכות לשדרג" לקומה החמישית? אתם יודעים איזה רעש ואיזה זיהום אויר יהיו בקומה החמישת: עלות של הכנת תב"ע לפינוי ובינוי הנה בין כ1.5 מיליון ש"ח. עלות תכנון מפורט הנה כ10% מערך הבניה. לדיירים כדאי לאסוף כסף, לשלם לצוות תכנון כדי להעביר תב"ע, ולעשות עסקת קומבינה נורמלית עם היזם.(50% לכל צד) לחתום ליזם בתנאים המוצעים זו פשוט התאבדות כלכלית. מציע לתושבים לפנות שלמאי מטעמם ןלעורך דין, כדי שלא יתפתו ולא יילחצו. כדאי להם גם ללמוד מה מוצע בפרויקטים אחרים. לחילופין- שיקימו ועד שכונתי, וישכנעו את עירייה לקדמם במסלול פינוי בינוי של משרד השיכון!
ארמגדון | 08.03.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת