אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהו המועד הטוב ביותר לפתיחת עסק חדש צילום: איילה

מהו המועד הטוב ביותר לפתיחת עסק חדש

עבור פתיחת עסקים בתחום הקמעונות, זמן מועדף יהיה בעיקר לפני חגים. אם ניקח בחשבון תקופת הקמה, גיוס עובדים, הכנות מוקדמות וכיוצא באלה, הרי שלקראת מחזור המכירות של חג הפסח, מרץ הוא מועד מצוין לפתיחת עסק

14.03.2010, 11:46 | ניר יצחק

כ-30,000 חברות חדשות נפתחות מידי שנה, מספר דומה של חברות גם נסגרת בתדירות זו. בין השיקולים העיקריים, העומדים בבסיס ההחלטה על הקמת עסק חדש עומדת גם שאלת העיתוי. 

מועדים שונים במהלך השנה הנם בעלי השפעה על סיכויי ההצלחה של פתיחת עסקים חדשים מתחומים מסוימים. אנו ממליצים לתזמן את מועד פתיחת העסק כך שמחזור המכירות הראשון יהיה גבוה ורווחי, בכדי להעניק בסיס איתן לעסק בתחילת דרכו. עבור פתיחת עסקים בתחום הקמעונות, זמן מועדף יהיה בעיקר לפני חגים, כלומר לקראת ספטמבר-אוקטובר ואפריל. אם ניקח בחשבון תקופת הקמה, גיוס עובדים, הכנות מוקדמות וכיוצא באלה, הרי שלקראת מחזור המכירות של חג הפסח הקרב ובא, מרץ הוא מועד מצוין לפתיחת עסק.

מחזור מכירות ראשון גבוה מותיר אותותיו על עסקים אחרים, על הלקוחות, גורמים מממנים כגון בנקים ולא פחות חשוב - עובדי העסק עצמם: "יש להשקיע מחשבה בתכנון נכון וניצול אסטרטגי של מועדי השנה לטובת פיתוח העסק. תכנון נכון ויעיל מתחיל בעבודת הכנה מקיפה להכרת השוק וכתיבת תוכנית עסקית מתאימה. חשוב לנצל את המומנטום אבל לקחת את הזמן הדרוש לעבודה המקדימה שתגביר את סיכוייו של העסק להצליח.

כדאי לנקוט מספר צעדים חשובים בדרך להקמת העסק:

 

1. ניתוח ענפי: ניתוח היקפי הפעילות בענף ושיעורי הצמיחה בו; בחינת בשלות ענפית של הרעיון העסקי; ניתוח משתנים פיננסיים - רווחיות ענפית; ניתוח מנגנוני הפצה; ניתוח משתנים טכנולוגיים; ניתוח רגישות למשתנים מאקרו כלכליים; סקירת חקיקה אחרונה; התייחסות למשתנים עונתיים.

2. ניתוח קהל המטרה: קביעת מאפיינים דמוגרפיים; הגדרת סגנון חיים; בחינת הרגלי קניה; ניתוח רגישות קניה; הערכת גודל שוק היעד.

3. ניתוח מתחרים: מיצוב המתחרים בענף; בחינת נתח שוק המתחרים; הכרת חסמי הכניסה; זיהוי מתחרים עתידיים.

4. גיבוש אסטרטגיית שיווק ומכירה: גיבוש מסר שיווקי כללי; גיבוש אמצעי מכירה; בחינת שותפויות אסטרטגיות; קביעת הנחות יסוד לגבי שיעורי המכירה.

5. גיבוש מערך תפעולי: בניית המרכז התפעולי; תכנון ייצור/יבוא; ציוד וטכנולוגיה; אספקה והפצה; שרות לקוחות; מחקר ופיתוח; ניצול משאבים; בקרת איכות; בטיחות ומשתנים סביבתיים; גיבוש מערך עובדים ומבנה ארגוני; יועצים ומומחים; סגנון ניהולי ותרבות ארגונית.

6. פירוט ההתפתחות העסקית: קביעת יעדים לטווח ארוך; גיבוש אסטרטגיית צמיחה; קביעת אבני דרך; הערכת סיכונים; אפשרויות מכירה- Exit.

7. ניתוח לפי מודלים שיווקיים: (PEST ו/או SWOT).

8. ניתוח פיננסי: ביסוס הנחות יסוד לתוכנית העסקית; הכנת דו"ח רווח והפסד; הכנת דו"ח תזרים מזומנים; ניתוח Break even Point ; קביעת שימושים עבור השקעות.

9. הערכת שווי: (אופציונאלי).

10. בהצלחה!

 

הכותב הוא מנכ"ל משותף בחברת GO NO GO המתמחה בהכנת תכניות עסקיות

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
המועד הטוב ביותר לפתוח עסק בישראל
הוא לא לפתוח!!!! עסק קטן חשוף לבעיות מיומו הראשון: בד"כ מדובר בבעלים לא מנוסה "שעלה" על רעיון כלשהו או מנסה להגשים חלום, לרוב ללא כל ניסיון קודם בעסקים. המימון הנחוץ לפתיחת עסק כזה ברוב המקרים יבוא "מהבית" כלומר, מחסכונות והלוואות מבני המשפחה עקב חוסר נכונות של הבנקים להעמיד עבורו הלוואה או במקרה הטוב, אם כבר יעמידו הלוואה, הבעלים יצטרך להפשיל מכנסיו ולהתכופף (אפילו אם הוא עוד לא יודע זאת, כאמור, עקב חוסר ניסיון). מעבר לכך, חוסר הניסיון ובעיקר חוסר המידע על הענפים המרכיבים את מגזר העסקים הקטנים-בינונים הוא מכשלה רצינית נוספת בדרך "לחלום" וחלק ניכר מבניית התכנית העיסקית מסתמך לפיכך על מקורות "מהימנים" ביותר, כגון סיפורים על חברים/שכנים/מכרים/בני משפחה...... בהמשך הדרך, בעיית כוח האדם היא מכשלה מרכזית נוספת, מכיוון שחסרים לבעלים הכלים לבחון את המועמד (ואישיות כובשת היא לא המדד.....), להגדיר עבורו תחומי אחריות וכלים ולעיתים גם לשלם לו כיאות ואז נוצר מצב שהבעלים מבצע את כל התפקידים בעסק, ושוב, ללא כלים ניסיון או ידע הולמים. העומס שנוצר עליו הוא מטורף וגורם לשיעבוד טוטאלי של כל הזמן (הפנוי והלא פנוי), האנרגיות והמשאבים הפיננסיים, לטובת "החלום". בנוסף, הביורקרטיה הישראלית הידועה וחוסר הידע להתמודד עם הרשויות השונות (מע"מ, מס הכנסה, ב. לאומי, עו"ד, רואה חשבון) מוביל לטעויות (שכר לימוד) יקר ומתיש נפשית. חוסר הידע לחשב כיאות תקורה (?????), העמסת עלויות, עלויות תפעול וגורמים רבים ושונים שכאמור קשה מאוד מאוד לדעת בהיעדר מקור מידע מוסדר מסודר ומהימן, תורמים גם הם להפסדים של העסק. שיווק מתבצע בדרך של פארטאץ' ובסופו של יום לא שווה את המאמץ וכאב הלב אם אתה לא חלק ממשפחות המלוכה בישראל.....
קוקלה  |  07.06.10
2.
כשכל חנות שלישית בקניון נסגרת, צריך להשקיע טיפה מחשבה לפני ריצה לעולם העסקים
אם יותר חנויות יתארגנו כמו שצריך, אולי נוכל לראות אותם גם במחזור העסקים הבא. בתקופה שבה הולכים בקניון וכל חנות שלישית מפנה מקום לעסק חדש, הגיע הזמן באמת לעשות סדר ויותר טוב- לעשות עסקים..
מיכאל , חיפה  |  15.03.10