אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יעקב קדמי: "הצרכן מותקף היום במסרים והוא מתחיל שלא לשים לב" צילום: אלירן אביטל

יעקב קדמי: "הצרכן מותקף היום במסרים והוא מתחיל שלא לשים לב"

סמנכ"ל השיווק של פרטנר בכנס ביג: "לחברות קשה מאוד להיכנס כיום לעולם של הצרכן. צריכים להגדיר מתחמים חדשים שאליו אפשר להעביר את הלקוח וליצור תחרות"

18.03.2010, 15:23 | מיכל תוסייה כהן

"רוב השווקים רוויים וקשה מאוד להתפתח בצורה אורגנית. גם אין בידול כמעט. אם תשימו לב, הצרכן מותקף היום". כך אמר יעקב קדמי, סמנכ"ל השיווק הנכנס של פרטנר בכנס ביג. לדבריו, "כמות המסרים שהוא מקבל עצומה, והוא מתחיל שלא לשים לב ולכן קשה מאוד להיכנס לעולם שלו. גם קצב התחלופה של המוצרים הטכנולוגיים גדל, ואין לזה סוף".

"השאלה היא איך יוצרים מרחב תחרותי טוב יותר", הוסיף קדמי. "אם נשתמש רק במחיר כבידול, אז אין לו הרבה חיים. במגרש המחיר אין מנצחים, כולם מפסידים בסוף היום. לכן לכולם ברור שזה לא מקום שאנחנו רוצים ללכת אליו. אנחנו צריכים להגדיר מתחמים חדשים שאליו אפשר להעביר את הלקוח וליצור תחרות".

קדמי ציין בנאומו כמה דוגמאות שמראות כי באמצעות חשיבה מרתקת ניתן למצוא עולמות חדשים.

"מקדונלד'ס", ציין קדמי, "עשו שינוי גדול מאוד ממקום שהם כמעט התרסקו. עשו את השינוי של הבריאות אבל עשו עוד שינוי כדי להצליח. הם חיפשו איפה יש שוק גדול שהם יכולים להתרחב אליו, ומצאו את הקפה. שוק הקפה מגלגל כ-60 מיליארד דולר בארצות הברית. הם אמרו שאם הם יתנו קפה טוב, נשנה את החנויות כך שיתאימו יותר לקפה והכינו מק קפה. הם עשו מהפכה אצלהם וזה מנוע צמיחה בלי כמעט לקנות חנויות אלא רק לשנות את החנויות הקיימות. הם היו צרייכם ללמד את האנשים שלהם את השפה החדשה ולהיות מוכנים לכך שהקהל של סטארבקס לא יחווה חוייה של רשת לא מקצועית".

קדמי ציין גם את אפל. לדבריו, "יש להם מעמד כמעט פולחני בארצות הברית. אפל הגיעו למחזורים של נוקיה עם שלושה מכשירים. מי שמשתמש במוצרים שלה מבין שהם עשו מהפכה. איך לגרום לאנשים להתאהב בי על ידי מערכת הפעלה טובה במיוחד. כשנפתחת חנות של אפל בארצות הברית מאות אנשים מחכים בחוץ".

את חברות התקליטים הציג קדמי כדוגמה למי שלא הצליחו להתחדש ואיבדו את הביזנס. לדבריו, "מה שמדהים הוא שבסוף האמנים עצמם הבינו שחברות התקליטים לא משרתות אותם, ומצאו אמרגנים ומפיקים שמבחינתם ההפצה של המוזיקה באינטרנט היא רק ההיכרות למופע שבו ישלמו מחיר מלא. לכן U2 עשו הופעה מלאה ביו טיוב".

"אז נסכם, חדשנות יצירתית היא ליצור מגרש משחקים חדש שבו אתה קובע את הכללים, כשיש שתי מטרות: הראשונה צמיחה והשנייה היא מעין תעודת ביטוח לעסק הקיים. היצרניות חייבת להגיע מלמעלה והארגון חייב להעמיד לאישים כלים כדי ליצור צמיחה", אמר קדמי.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
נגמרה החגיגה : המסרים השיווקים ניתפסים על ידי הצרכן כעבודה בעייניים ומיסוך האמת
המסרים השיווקים ניתפסים על ידי הצרכן כעבודה בעייניים ומיסוך האמת . אישית אעדיף עם גמר החוזה עם אורנג' לא ליצור יותר התקשרות ארוכת טווח כי מאחורי כאילו ההנחות לא עומד כלום ! זה הכל ענין של מכבסת מילים . ואם אני טועה אז סימן שאנשי השיווק של אורנג' ברמת ההנהלה , עשו עבודה גרועה . כרגע אני בהבנתי שעבדו עלי כמו גם על כל לקוח אחר. הבעיה שבארץ הלקוח הממוצע לא בודק את החשובונית . אם היה עושה את זה היה מגיע למסקנה שאני הגעתי אליה.
לקוח אורנג'  |  21.03.10
6.
לא יכול לסבול אותם יותר.....
נמאס לי לעבוד אצל אורנג'. אני משלם להם כסף טוב ובזמן ורוצה שלא יטרטטרו אותי אני רוצה שרות. אם ההיתי מספק שרות ללקוחות שלי ברמה שאני מקבל מאורנג' ההיתי פושט רגל מזמן. השרות התדרדר ברמה שלא ניתן לתאר. אני ממתין בסבלנות ואני יודע שבקרוב יהיו לי מספיק עילות לנטוש אותם ללא קנס. נכון לי יש התחיבות כלפיהם אבל זה לא אומר שהם לא צריכים לעמוד בהתחיבויות שלהם כלפי. מזה מספר חודשים אני אוסף חומר בעקביות, עוד מעט הם יקבלו מעורך הדין שלי מכתב על הפרת הסכם ומשם הדרך תהיה קצרה (אם יהיה להם שכל), או ארוכה (דרך בימ"ש עם פרסום שלילי בעיתונות) לבחירתם.
לקוח לא מרוצה  |  21.03.10
לכל התגובות