אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פעמיים קפה, צלחת ופיג'מה: רשת Tchibo הגרמנית בדרך לעשות עלייה צילום: בלומברג

פעמיים קפה, צלחת ופיג'מה: רשת Tchibo הגרמנית בדרך לעשות עלייה

רשת Tchibo, שעתידה להגיע השנה לישראל, שונה מכל מה שאנו מכירים, ומוכרת תחת קורת גג אחת מכל הבא ליד: קפה, ביטוח, בגדים, נופש, כלים לבית, תכשיטים וטלפונים סלולריים, בסלוגן "חוויה חדשה בכל שבוע". איך תהיה החוויה שלה בישראל?

23.03.2010, 08:19 | שלומי דונר

כולנו אוהבים הפתעות, רובנו אוהבים קפה, חלקנו עושים מדי פעם ספורט, ואין חולק על כך שאין כמו נופש טוב להרגיע את הנשמה. אולם מה משותף לכל הדברים הטובים הללו ולתכשיטים, בגדים, מוצרי אלקטרוניקה, טלפונים סלולריים וביטוח? נוסף על כך שמדובר במוצרים שכולנו קונים, נראה כי אין ביניהם גורם מאחד. אך מתברר כי יש גורם כזה: רשת Tchibo הגרמנית, שכפי שנחשף ב"כלכליסט" עתידה לפתוח במהלך השנה סניפים בישראל, מוכרת את כל אלו בקורת גג אחת.

מה מיוחד כל כך ברשת הגרמנית שמנהלת מו"מ עם רשת גדולה בישראל, מלבד כך שאפשר למצוא בחנויות שלה באמת כמעט הכל? התחלופה. קולקציית המוצרים בחנויות של צ'יבו מתחלפת מדי שבוע, ולכן מי שראה כלי בית מסוים וחשק בו אך החליט לדחות את הקנייה לא ימצא אותו בחנות אם יגיע אליה שבועיים לאחר מכן. מנגד, יש סיכוי סביר שהוא ימצא דבר מגניב אחר.

למעשה, הדבר היחיד שנשאר קבוע בחנויות הרשת הוא הקפה והמאפה. לקוחות הרשת יכולים ללגום בנחת הפוך בחנות, ואחר כך לקנות נעליים, פיג'מה וסט צלחות לבית. הזוי? כן. חביב? בהחלט. יצליח בארץ? לא בטוח.

שחקנית בכירה בשוק הקפה האירופי

צ'יבו, שבסיסה בהמבורג, הוקמה על ידי איש עסקים בשם מקס הרץ ב־1949 כרשת שמתמחה בייצור ובמכירת קפה קלוי ושולחת ללקוחותיה את הקפה בדואר. כיום היא שחקנית בכירה בשוק הקפה האירופי, ובין היתר מחזיקה במותגים גאלה ודווידוף, אבל היא גם אחת מרשתות החנויות הגדולות בגרמניה, ויש לה 900 סניפים. הרשת מפעילה עוד 300 סניפים במדינות אחרות, בעיקר במזרח אירופה (פולין, צ'כיה והונגריה). בשנת 2000 נפתחו חנויות של הרשת בתוך סניפי סופרמרקט גם בבריטניה, אך הניסיון עם הבריטים לא צלח ובסוף 2009 סגרה צ'יבו את הפעילות שלה שם.

הקונספט של הרשת, שיש שיקראו לה מעט ביזארית, נסמך על הסלוגן "חוויה חדשה בכל שבוע". לפי החברה, הרעיון שעומד מאחורי החנויות המיוחדות שלה, על שלל המוצרים שהן מציעות, הוא להביא ללקוחות את כל מה שהם אוהבים - דברים יפים ומעוצבים שמשלבים הנאה והפתעה.

קטלוג שבועי המופץ בחנויות מציג את המוצרים שיימכרו בסניפים בשבוע הבא. בחנויות תמיד אפשר למצוא מוצרים באיכות טובה ובמחירים סבירים: מקוצץ ירקות, דרך מקציף לקפה, ועד שעון יד מעוצב. אם אתם מעוניינים במוצר שראיתם בחנות שבוע קודם לכן, אתם יכולים לנסות ולבקש מהמוכר לבדוק אם הוא נשאר במחסן. ויש, כמובן, גם קפה שאפשר לשתות בישיבה.

 

תחלופת מוצרים גבוהה

אלמנט ההפתעה, שמשלב החלפה של המוצרים בחנויות אחת לשבוע, הוא ככל הנראה גם אחד הגורמים להצלחתה של הרשת. צ'יבו מפתחת 2,000 מוצרים שונים מדי שנה, חלקם אף לפי רעיונות והמלצות של לקוחות. חלק מהמוצרים שנמכרים בצ'יבו, לפחות כלי המטבח והמוצרים לבית, מזכירים את אלו שנמצאים ברשת ENTER הישראלית.

אבל נחזור לישראל ולתהייה מה גורם לרשת הגרמנית לחשוב שהקונספט יצליח בארץ. המוצרים של הרשת הגרמנית שונים, אולי מעוצבים יותר, והתחלופה של המוצרים תהיה גבוהה ממה שהצרכנים הישראלים מכירים, אבל קשה להאמין שזה מה שיגרום ליותר אנשים להגיע לחנויות ולפתוח את הארנקים. בצ'יבו סירבו לספק פרטים ל"כלכליסט" לגבי כניסתה האפשרית לארץ.

"חוויה חדשה בכל שבוע" היא כאמור סיסמת הרשת. האם בישראל היא תהיה סיפור הצלחה או שתיתקל בגורל דומה למה שחוו כאן רשתות בינלאומיות אחרות דוגמת סטארבקס ודנקן דונאטס, שיצאו מכאן בקול ענות חלושה? העובדה שהחנויות שלה ייפתחו כנראה בתוך סניפים של רשת אחרת מעידה על כך שמדובר בסוג של בלון ניסוי שיכול להתפוצץ או להמריא ולפרוח. לנו נותר רק לחכות ולראות.

מה מוכרים ב־Tchibo?

 

מלבד קפה, הרשת מציעה מכל וכל: מוצרים שונים למטבח - סכו"ם, ספלים, צלחות וכוסות, כלי עזר לבישול, סירים, תבניות ועוד גאדג'טים שונים לטבח החובב. מי שמחפש פתרונות אחסון קטנים ומודולריים יכול למצוא את מבוקשו ברשת. כמו כן מציעה הרשת בגדי ספורט וציוד נלווה למתאמנים, בגדים ליומיום, וגם הלבשה תחתונה, חלוקים ופיג'מות. הרשת מציעה גם אביזרים משלימים כמו שעונים, חגורות, צעיפים, כובעים, תיקים ואפילו נעליים.

מלבד מוצרים אלה, בחנויות הרשת בגרמניה אפשר לרכוש גם טלפונים סלולריים: הרשת היא מפעילה וירטואלית בגרמניה, ויש לה כמיליון לקוחות. עוד היא מוכרת מוצרים פיננסיים שונים כגון ביטוחים, נופשונים, וכמובן קפה, המוצר שבגללו בעצם קמה הרשת לפני קצת יותר מ־60 שנה.

תגיות

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

31.
tchibo
אני לעיתים תכופות בגרמניה גם עתה.טשיבו רשת מעולה בכל!!!!!יש לנו כרטיס של הרשת שלה,והיא ממלאה את רוב פריטי הבית שלנו.בטוחני שאם שיווק נכון,היא תצליח בארץ,ותשנה את הרגלי הצריכה אם תעמוד באותם תנאי מכירה ושיווק כמו בגרמניה.הקפה שלה מעולה,אך עיקר מכירותיה הוא בחידושי צריכה ביתיים. התמכרנו לרשת נפלאה זאת. תמיד חלמנו לשווקה בארץ.מי הזכיין????? אנחנו מוכנים להיקרא לאתגר המכירה!!!
אלחנן הימן , חיפה  |  31.05.10
לכל התגובות