אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון - רפי לבל: "אנחנו לא פוסלים כניסה לשוק תחליפי חלב האם בישראל" צילום: בועז אופנהיים

פרסום ראשון - רפי לבל: "אנחנו לא פוסלים כניסה לשוק תחליפי חלב האם בישראל"

יממה לאחר שפריגו רכשה את PBM תמורת 808 מיליון דולר אומר מנכ"ל פריגו ישראל, רפי לבל, כי תיבחן כניסתה לשוק כך שתתחרה במטרנה ובסימילאק

24.03.2010, 16:15 | שניר הנדלר

יממה לאחר שהודיעה פריגוהעולמית על רכישת חברת מזון התינות PBM תמורת 808 מיליון דולר, אומר רפי לבל, מנכ"ל פריגו ישראל כי "אנחנו לא פוסלים כניסה לשוק הישראלי". עוד הוסיף לבל כי "אנחנו נבחן את השוק ונראה איך ומתי".

שוק תחליפי החלב המקומי נאמד ב-450 מיליון שקל בשנה, ופרשת רמדיה השאירה בו רק שתי שחקניות גדולות - מטרנה וניאופארם, יבואנית סימילאק. במהלך 2008 נכנסה גם מדיצ'י מדיקל לשוק תחת המותג "אופטימל", אך הנתח שתפסה בינתיים אינו מהותי.

היתרון של פריגו על מתחרותיה ברור - הכמויות שמייצרת PBM גדולות לאין ערוך מאלה שמייצרות מעבדות מטרנה, המחזיקות בנתח של 56% מהשוק המקומי. עובדה זאת תאפשר לפריגו לשווק את מוצריה במחיר אטרקטיבי ללקוח. גם הפלטפורמה של פריגו, שיווק מותגים פרטיים לרשתות שיווק, לצד הצמיחה שנרשמה בשנים האחרונות במכירות מותגים פרטיים בישראל, הם נתונים שישרתו את המטרה של רפי לבל.

מי שלבטח ייהנה מכניסתה האפשרית של פריגו לתחום המזון לתינוקות הוא הצרכן הישראלי, שהיה צמא למתחרים נוספים. ל־PBM שמוצריה מבוקרים באופן שוטף על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי יש סיכוי להיהפך לשחקן משמעותי בישראל.

תגיות