אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - התדרוך של אלֿ על לדיילים: "לא ליזום שיחה על בחירת המושב ולא לשדרג נוסעים" צילום: צביקה טישלר

בלעדי ל"כלכליסט" - התדרוך של אלֿ על לדיילים: "לא ליזום שיחה על בחירת המושב ולא לשדרג נוסעים"

לחברת התעופה פתרון יצירתי לבעיית עומס החג הקרב: שירות עצמי. יו"ר הוועד יוסי לוי: "ניהול כושל גרם לבעיית שירות"

25.03.2010, 08:50 | יסמין גיל

"בתקופה עמוסה זו, שבה חוסר גדול בכוח אדם וכמות גדולה של נוסעים, עולה הצורך במתן שירות מהיר ויחד עם זאת אדיב ומקצועי", כך נכתב בתדרוך לקראת תקופת הנסיעות העמוסה של פסח, שהעבירה בשבוע שעבר מחלקת שירות לנוסע בחברת אל על לדיילי הקרקע והאוויר ושהגיע לידי "כלכליסט".

כך, למשל, מוצע לדיילי הקרקע "להימנע משיחה יזומה בנושא ההושבה ללא בקשה מפורשת של הנוסעים, הן במחלקת התיירים והן במחלקות היוקרה". במילים אחרות, אם ברצונכם לשנות מושב בזמן הבידוק בנמל התעופה עליכם ליזום בעצמכם את הבקשה.

"בגלל ניהול כושל נקלעה אל על לבעיה של שירות", אומר יו"ר ועד עובדי החברה, יוסי לוי. לדבריו, התדרוך אינו נוהל שבשגרה: "בדרך כלל העובדים יודעים כיצד להתנהל, ופתאום עכשיו אומרים להם, אל תדברו הרבה עם הנוסעים".

מ־22 במרץ עד 8 באפריל צפויות אל על והחברה־הבת סאן דור להטיס כ־200 אלף נוסעים, עם תוספת של 45 טיסות, כך על פי נתוני החברה. נוסף על העומס הצפוי, מתמודדת אל על עם הטמעת מערכת הצ'ק־אין החדשה לצד הכשרת דיילים חדשים במקום כ־200 העובדים הזמניים שפוטרו בתחילת החודש, ומכאן החשש בחברה מירידה ברמת השירות שהיא מעניקה ללקוחות בתקופת החג.

"עוד לפני שפיטרו עובדים ידעו על היקף הנוסעים בחג", מדגיש לוי. "אמרתי להנהלה על העובדים שפוטרו - מי שעבד 7–10 שנים צריך לקבל קביעות, ולשאר נאריך את החוזה בשנתיים, אך ההנהלה נפנפה אותי".

הכרטיס היקר ביותר במחלקת התיירים, "כרטיס נוסעי היוקרה", מקנה זכות ראשונים בשדרוג למחלקת העסקים אם מתפנה מקום. בתדרוך הודגש כי "יש להימנע מפנייה לנוסעי היוקרה במחלקת תיירים בשאלה בדבר שדרוג מסחרי. אם הנוסע יוזם פנייה בבקשה לבצע שדרוג, רק אז יש לבדוק זכאותו".

העובדים גם תודרכו על מצב של טיסה בתפוסת יתר ("אובר־בוקינג"). נמסר לעובדים כי "תהליך זה ייעשה בצורה שונה מהמוכר עד כה". נוסע שיתנדב לטוס בטיסה חלופית - לא יישמר עבורו המושב המקורי במטוס, גם אם בסופו של דבר יתפנה מקום בטיסה. אם יעלה לטיסה המקורית הוא יקבל מושב אחר ופיצוי: הנחה של 20% בדיוטי־פרי במטוס או כרטיס לסרט בסינמה סיטי.

מאל על נמסר בתגובה: "החברה מקפידה על רמות שירות גבוהות לנוסעיה גם בתקופות העומס, ופועלת למניעת היווצרות עומסים מיותרים".

תגיות

130 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

129.
לא הכל שחור
כמי שטסה בעבר עם הרבה חברות זרות ובסוף העדיפה לטוס רק אל על אני רוצה לספר קצת לכם. באייר פראנס החליטו אחת לבקרים כי המצב לא טוב בארץ ופשוט ביטלו את הטיסות ( קרה לי פעמיים ונאלצתי לשהות שעות בפאריס ובסוף חזרתי באל על ) , גם בסוויס קרה אותו המקרה והם הטיסו אותי ואת הורי המבוגרים דרך קפריסין כי לא קיבלו טלקס מתקן ונתו לנו לראות את המטוס ממריא מציריך ישירות לישראל ואותנו תיזזו בעוד 10 שעות טיסה והמתנה מיותרים. דלתא היו טובים אולם ברגע שהיה 11.09 הם חתכו מהארץ והשאירו אותנו להתייבש עם הנוסע המתמיד שלהם ( שד"א היתה תוכנית מעולה ) , נכון , תוכנית הנוסע המתמיד של אלעל היא הגרועה מכולן מכייוון שאם לא תשלם הרבה על הכרטיס לא תזכה בנקודות אולם אני מנצלת את כל נקודות כרטיסי האשראי וכך יוצא לנו משתלם. בסופו של דבר תמיד נחמד לעלות על מטוס דוברי עברית בחזרה מהניכר וזו אלעל. מקווה ששקדי ישפר את החברה ויזכה לקהל חם ונאמן.
יונת , צפון  |  28.03.10
128.
צודק 49, כל כך צודק ולכל אותם נוסעים מתלוננים
רק מי שהיה חלק מאל על וראה את המערכת פועלת מבפנים יכול לכתוב דברים כאלה והחלק העצוב שהם כ"כ נכונים. ואתם אותם נוסעים כביכול יפי נפש שכ"כ אוהבים לקטר ולהשמיץ את דיילי האויר , נסו יום אחד להתמודד עם לקוחות כמוכם ואולי אז לא תפתחו את הפה כ"כ מהר, אז ככה מעבר להתמודדות עם שכמוכם הם צריכים להתמודד עם עוד עמה פרצופים חמוצים "ואוהבים" על הראש: הפרסר (מש"ב, כלכל) שלא תמיד אפשר להגיד עליו שהוא שפוי יש מצב שגם הוא ממורמר בדיוק כשאר הדיילים אבל הוא כבר ותיק וקבוע אז לפחות נשארה המחשבה על הפנסיה... לדיילים לא... הם זמנים העובדים הקטנים והשחורים של החברה ששום דבר לא באמת בטוח ויציב בעבודתם דייל זמני=עד מתי שלמחלקת דיילים או לחברה נמאס ממך ולמען הסר ספק זה באמת ככה וממש לא תלוי בתיקך האישי ויכולותיך המקצועיות(כן כן דיילים מקבלים ציון על כל טיסה בה הם עובדים ויש תיק אישי שבו מתועדים ציוני המסופון שלך ומכתבי שבח מנוסעים או פרסרים או מכתבי תלונה ) אבל בגדול עבודתך תלויה אך ורק בגחמתויהן של דייל ראשי ,מחלקת דיילים, מש"ב שפוי או לא ,הנהלת החברה וצרור נוסעים מקטרים בתוך צינור מעופף בדרךף לחופשה או לעבודה בארץ או בחו"ל (יצאתם לחופש או חזרתם ממנו מה הסיבה שאתם מקטרים וחמוצים כ"כ, מה הדיילים אשמים שלא נהניתם??? למה להוציא את הקריזה עליהם?ואם היה כייף חייכו קצת תעצמו עיניים תרגעו עוד קרצת לפניי שאתם חוזרים לטרפת של המדינה הזאת יהיה לכם מספיק הזדמניות כאלה מהשניה שתנחתו... ) אז אותו דייל מסכן שהמשכורת שלו לא מדהימה ובחורף כמעט ולא קיימת ובכל טיסה נותנים לו ציון והוא בסה"כ זמני וגם אם הוא דייל מצויין יש מצב שהוא יפוטר כל שניה כי איזה פרסר יחליט לרשום לו תלונה בכדי לכסות לעצמו או לחברה את התחת על משהו שקרה במטוס או שאיזה נוסע שחושב שעצם זה שהוא קנה כרטיס טיסה באל על משמע הוא קנה את המטוס כולל כל הצוות כמשרתיו יחליט להתלונן ע"י מכתב , או שבמקרה הנה עברו 5 שנים של עבודה קשה כדייל והמחלקה מחליטה להיפטר ממך ולקחת דייל חדש במקומך ולא לתת לך קביעות או שסתם דייל ראשי החליט להתעלל בך ולפטר אותך אותו דייל צריך להתמודד עם התעללות מתוך הבית אל על והתעללות של הנוסעים הכי לא הגיוניים בעולם תוך כדי הטיסה ואח"כ אתם שואלים למה הם עייפים, חמוצים , ממורמרים, לא שירותיים בפעם הבאה שתעלו על מטוס ותראו דייל תחשבו שזה הבן שלכם או האח שלכם או דודה שלכם ולאפאחד לא אכפת מהדייל הזה לא לנוסעים ולא למעסיק שלו, ואותו דייל שמייצג את החברה במטוס ואת מדינת ישראל בחו"ל הוא בסה"כ בנאדם שזו העבודה שלו להיות דייל לדאוג שתגיעו בשלום ובחתיכה אחת שלמה ומחוייכת למקום היעד שלכם הוא לא משרת, הוא לא מלצר , הוא לא עבד והוא הסחבה שלכם או של חברת אל על ומאוד חבל שככה כולם מתייחסים לדיילי האויר , כי ככה אתם ולצערי גם חברת אל על מתייחסת לכוח העבודה הכי חשוב וייצוגי שלה אני יכולה להגיד לכם שלכל טיסה של אל על אני מגיעה עם מתנה לצוות שוקולד, עוגיות, משהו טעים ובכל טיסה אני כותבת מכתב שבח לפחות ל2 דיילים, ובכל טיסה אני מכבדת את הוראות הבטיחות והדיילים ובכל טיסה אני מקבלת יחס מצויין בטיסה כי אני נוהגת בכבוד כלפיי הצוות ואני יודעת כמה קשה העובדה הזו והנוסעים וכמה לא מפרגנת החברה לעובדים שלה, היי אני הייתי שם גם וגם אני הרגשתי את הסטירות והיחס מהנוסעים ומהחברה שיש בה לא מעט שחיתות וגועל נפש בדרגים המשפיעים, חבל שדיילי האויר לא יכולים להסביר לכם כמה הידיים שלהם קשורות, הם באמת היו רוצים רק מפחדים שיפטרו אותם....
דיילת לשעבר , על הקרקע  |  27.03.10
126.
חברה מדהימה הנהלת כוח אדם על הפנים
עובדים מסורים באופן חריג. רובם במשכורת קטנטנה- דייל קבוע קצת יותר ממשכורת מינימום ואז הנחיית מנהלי כוח האדם היא להפעיל את הדייל הזמני כי הוא מקבל פחות... זה לא מונע מהבעלים (בבקרת הדירקטוריון) לחלק משכורות עתק למנהלים - סמנכ"ל מקבל יותר ממנכ"ל בנק ממוצע בארץ. לא להאמין. ועם זה החברה הזו צריכה לנצח את החברות הזרות אז תתחילו להעריץ את צוותי האויר והקבינה שמטיסים אותכם בתוך המסגרת המוטרפת הזו!
מכיר לא מעט  |  27.03.10
לכל התגובות