אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתחילים להניע: משרד התחבורה פירסם את צו היבוא המקביל למכוניות צילום: ג'ו קוט

מתחילים להניע: משרד התחבורה פירסם את צו היבוא המקביל למכוניות

לפי תקנות היבוא המקביל כל יבואן יחויב בהון עצמי של 10 מיליון שקל, ויוכל לשווק עד 3 מותגי רכב במקביל. יבואנים מקבילים יחויבו להציג רשימת התקשרויות עם מוסכי שירות, ולהודיע לבעלי המכוניות ולמשרד התחבורה במקביל לגבי תקלה סידרתית המחייבת ריקול

28.03.2010, 15:28 | שרון ביידר

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם היום לראשונה את תקנות היבוא המקביל של כלי רכב לישראל, שייכנסו לתוקף בשבוע הבא. בנוהל מפורטים דרישות היבוא, תקינה, שירותי תחזוקה במוסך שירות מרכזי ודרישות והליך ביצוע קריאה לתיקון ( Recall).

השינוי המרכזי בצו היבוא המקביל החדש הוא האפשרות של יבואן מקביל לייבא כלי רכב חדשים לישראל מסוכנים מורשים של יצרני הרכב בחו"ל. לפי התקנות, הסוכן המורשה בחו"ל יחויב למינימום מכירה של 2,000 מכוניות בחו"ל בשנה האחרונה.

יבואני רכב מקבילים יורשו בשלב הראשוני לשווק בישראל עד שלושה מותגי רכב במקביל, כשרמת האחריות שיחויבו אליה תהיה זהה לאחריות שיתנו יבואני הרכב הראשיים בישראל של אותו מותג.

היבואנים המקבילים יחוייבו בנוסף להציג רשימת התקשרויות עם מוסכי שירות, כשאחד מהם לפחות יהיה חייב להיות מוסך מרכזי שיהיה בבעלות היבואן או בחוזה איתו שחייב להיות באחד מהמחוזות תל-אביב–יפו, המרכז, ירושלים, חיפה, הצפון והדרום. יבואן מקביל יחויב במסגרת התקנות לספק חלפים למכוניות שהוא מייבא במשך 7 שנים לפחות מיום היבוא של המכוניות לישראל.

היבואנים המקבילים מחויבים במסגרת צו היבוא המקביל ליידע את בעלי המכוניות ואת משרד התחבורה במקביל לגבי תקלה סידרתית המחייבת קריאת שירות חוזרת (ריקול) של המכוניות למוסך. עוד עולה מנוסחו של הצו, כי מעתה גם בעל הרכב יחויב באחריות לריקול. פירוש של דבר שרשיונם של בעלי מכוניות שלא ידאגו בעצמם לביצוע ריקול במכוניתם, לא יחודש.

בהתאם לתקנות היבוא המקביל שאישרה ועדת הכלכלה של הכנסת, יחויבו יבואנים מקבילים של מכוניות להציג הון עצמי של 10 מיליון שקל לפחות ולהעמיד ערבות בנקאית של 8 מיליון שקלים לטובת משרד התחבורה.

עוד עולה מצו היבוא המקביל, כי המכוניות שייובאו לישראל גם במסגרת יבוא מקביל יצטרכו להראות התאמה לתנאי האקלים בישראל.  
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
קודם כל שיורידו את המס המפלצתי שיש על הרכבים. כי אם יכניסו עוד יבואנים התחרות תהיה קשה יותר
והרווחים של היבואנים יהיו על גרושים בגלל התחרות בינהם. בסוף האזרח הקטן ייואכל אותה למה?כי הוא ישלם כסף ויבואן שיהיה בדרך לפשוט את הרגל יברחעם הכסף שקיבל אדוני השר הפיתרון הוא לא לתת אישור לעוד כמה יבואנים שיילחמו בינהם על נתח קטן בווחים אלא להוריד מיסים. מבחינתכם אתם בממשלה זה העיקר לקטוף את הקופון של יבוא רכב חדש, נכון? אתה יעני מיטיב עם האזרחים . מה שאתה עושה זה שהמחירים בגלל התחרות ירדו טיפה אז היבואן ירוויח פחות אבל יהיו יותר הזמנות של מכוניות חדשות ואז המדינה תגזור את הקופון שלה. הכל רמאות במדינה הזאת
יניב מירושלים , תקרא ותפנים מר כץ  |  11.04.10