אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - קרב בלימה בפסגות: מציע ללקוחות פטור מדמי ניהול צילום: בועז אופנהיים

בלעדי ל"כלכליסט" - קרב בלימה בפסגות: מציע ללקוחות פטור מדמי ניהול

בית ההשקעות חושש מבריחת לקוחות אל המתחרים ונוקט צעדים חסרי תקדים להשארתם. לדברי בכיר בבית השקעות מתחרה, "היו לקוחות שהחלו בתהליך להעברת התיק שלהם אלינו, ופתאום התברר שקיבלו שיחת טלפון אישית מרועי ורמוס"

31.03.2010, 07:17 | יעל גרוס־אנגלנדר ורחלי בינדמן

מערך השיווק ושימור הלקוחות של בית ההשקעות פסגות עובד בתקופה האחרונה שעות נוספות: ל"כלכליסט" נודע כי במהלך חריג וחסר תקדים החליט בית ההשקעות כי קבוצה של לקוחות אסטרטגיים בתחום קופות הגמל תקבל הנחה משמעותית בדמי הניהול, ובמקרים מסוימים אף פטור מוחלט מהם לפרק זמן מוגבל. כל זאת כדי למנוע את עזיבתם בעקבות חשיפת חקירת רשות ניירות ערך את המניפולציות הלא חוקיות שעשה לכאורה בית ההשקעות בשוק ההון.

גורמים בענף קופות הגמל טוענים כי עלות ניהול תיק גמל עומדת על 0.4% מהסכום שאותו מפקיד הלקוח לניהול. בימים רגילים, כדי לשמר לקוח עם תיק נכסים גדול במיוחד נותנים לו דמי ניהול של 0.5% בלבד. ל"כלכליסט" נודע כי בעקבות הפרשה החמורה שבה מעורב בית ההשקעות אישרו בכיריו למוקדני שירות הלקוחות להעניק בחלק מהמקרים דמי ניהול נמוכים מ־0.4%, עד כדי ויתור מוחלט עליהם לזמן מה.

לדברי בכיר בבית השקעות מתחרה, "היו לקוחות שהחלו בתהליך להעברת התיק שלהם אלינו, ופתאום התברר שהם קיבלו שיחת טלפון אישית ממנכ"ל פסגות רועי ורמוס, שבמהלכה הוצעו להם תנאים טובים יותר שהשאירו אותם לבסוף בפסגות".

תחום קופות הגמל רגיש במיוחד עבור פסגות בגלל פגיעותו; הפגיעה במוניטין מהווה הזדמנות מצוינת לסוכני ביטוח, שיכולים למנף את חששות הלקוחות ולנייד אותם לקופות גמל מתחרות - וכך לקטוף עמלות. האינטרס של סוכני הביטוח מתומרץ על ידי בתי ההשקעות המתחרים. ל"כלכליסט" נודע כי פסגות מציע לסוכנים תמריצים מיוחדים המקטינים את הכדאיות הכלכלית של העברת לקוחות.

כדי להרגיע את המשקיעים בקרנות הנאמנות תוגבר מוקד שירות הלקוחות של החברה ביום שבו פרץ המשבר. המוקד אויש גם על ידי אנשי השיווק הבכירים, שדיברו בעצמם עם לקוחות ועם יועצים. בפסגות מורגלים במתכונת חירום שכזאת מאז שיא המשבר הכלכלי העולמי בספטמבר 2008, אז החל לעבוד מוקד שירות הלקוחות 12 שעות ביום, וכן בבוקרי שישי ובערבי חג. עוד נודע ל"כלכליסט" כי המוקדנים בפסגות קיבלו דפי מסרים שבמרכזם המסר כי חקירת רשות ניירות ערך נוגעת לכספי הנוסטרו (כספי בעלי החברה) ולא לכספי הלקוחות, ולכן החקירה אינה משפיעה על פעילות החברה.

לטענת גורמים בענף, המשבר הוביל גם למפגשים רבים של אנשי פסגות עם יועצי ההשקעות בבנקים, אך מקורבים לבית ההשקעות טוענים כי מדובר בפגישות שוטפות.

מפסגות נמסר בתגובה: "כחלק מהשירות שפסגות נותן באופן שוטף ללקוחותיו, אנו מקפידים על דמי ניהול תחרותיים והוגנים ללקוחותינו".

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
בכיר בבית השקעה מתחרה? פחדן!
מה ומי זה בכיר בבית השקעות מתחרה? אתה חושש להגיד מי אתה, או באיזה בית השקעות אתה עובד? בכיר יקר בבית ההשקעות שאתה עובד עושים שימור ומורידים דמי ניהול על תיקים ועל גמל ללקוחות שרוצים להעביר את כספם לגוף אחר. אז אל תספר לנו סיפורים ותשחק אותה מופתע.
רון , תל אביב  |  31.03.10
8.
גם תשואות נמוכות וגם אי-סדר
חבל על פסגות.תשואות נמוכות במיוחד בכל האפיקים שלהם החל מ-2009 עקב קונספציה שגויה,כעת הורדת דמי הניהול ל-0 רק מעידה על פאניקה וחוסר דרך. רק לידיעה-הורדת דמי ניהול ל-ס היא סממן לכשלון קולוסאלי ואיבוד עשתונות כולל בפסגות,מה עוד ששאר העמיתים בהכרח מסבסדים את ה"מאיימים" לעזוב למיניהם,הרשות חייבת לבדוק גם את זה בפסגות-מדוע עמיתים נאמנים צריכים לסבסד את אלה שחוששים ורוצים לעזוב? מעבר לזה שזו תחרות לא הוגנת מול מתחרים טובים יותר-זה לטעמי לא חוקי בעליל ומהווה תחרות של מונופול דורסני לקהל שבוי בידי יועצים מלוקקים ושפוטים של פסגות בבנקים.... עדיף לשלם דמי ניהול מלאים אצל מתחרה הגון ולא להישאר בבית השקעות שמתנהג כך. גם פריזמה ניסו לעשות הכל שלא יעזבו אותם-ראינו איך נגמר-פסגות בלע אותם-הלך הזרזיר אצל העורב?....
מנהל השקעות מתחרה  |  31.03.10
לכל התגובות