אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ברייטקוב של יוסי ורדי גייסה 12 מיליון דולר צילום: גיא אסיאג

ברייטקוב של יוסי ורדי גייסה 12 מיליון דולר

יומיים בלבד לאחר רכישת המתחרה Episodic בידי גוגל, חברת הסטארט-אפ האמריקאית, המפתחת טכנולוגיית ניהול וידיאו, מגייסת הון שיסייע לה להגיש תשקיף לקראת הנפקה

06.04.2010, 16:05 | אסף גלעד

חברת הסטארט-אפ האמריקאית ברייטקוב (Brightcove), שבה השקיע היזם הישראלי יוסי ורדי, גייסה 12 מיליון דולר. את הגיוס הובילו הקרנות אקסל וג'נרל קטליסט בשיתוף עם AOL, הניו יורק טיימס וברוקסייד קפיטל. על פי ההערכות, ורדי עצמו לא השתתף בגיוס. גיוס זה מביא את כלל ההון שגייסה החברה לכ-100 מיליון דולר.

הוול סטריט ג'ורנל טוען כי הכנסותיה של ברייטקוב הגיעו השנה לכ-50 מיליון דולר, ועל פי הבלוג ונצ'רביט סבב הגיוס הנוכחי נועד להכין את החברה להגשת תשקיף לקראת הנפקה בשנה הבאה. ההודעה על גיוס ההון הגיעה יומיים בלבד לאחר שנודע שהמתחרה Episodic, נרכשה בידי גוגל, וזמן קצר לאחר שמתחרה נוספת בתחום, Ooyala, גייסה 20 מיליון דולר.  

ברייטקוב פיתחה מערכת המאפשרת לאחסן אונלין סרטי וידיאו, לשדר אותם למגוון מכשירים כמו סמארטפונים ומסכי טלוויזיה, וכן לנהל על גביהן פרסומות. בין השאר, מסייעת ברייטקוב לחברות תוכן שונות לנהל ערוצים מסחריים. את החברה הקים ומנהל כיום ג'רמי אלר, שהקים בעבר גם את ענקית הפלאש מקרומדיה. לאחרונה השיקה ברייטקוב יישום המאפשר צפייה בווידיאו באמצעות פורמט HTML5 המתחרה בפלאש, כדי להתאים את המערכת שלה לאייפד של אפל. ובכך היתה ברייטקוב אחת מחלוצות התוכנה שאימצו את הפורמט החדש.

תגיות