אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לומניס מסכמת את  2009 עם ירידה במכירות ושיפור ברווחיות צילום: בלומברג

לומניס מסכמת את 2009 עם ירידה במכירות ושיפור ברווחיות

מכירות החברה ירדו בשנת 2009 ב-12% ל-226 מיליון דולר אך הרווח הנקי עלה ל-3.9 מיליון דולר לעומת הפסד של 21.4 מיליון דולר ב-2008

07.04.2010, 11:01 | עומר ענבר

לומניס, חברת האסטטיקה הרפואית שבשליטת עופר הייטק והראל בית-און דיווחה היום (ד') על תוצאותיה לשנת 2009 שהציגו ירידה ברמת המכירות לצד שיפור ברווחיות שהביא את החברה לרווח מתואם נקי.

רמת המכירות ממשיכה את מגמת הירידה מהשנתיים האחרונות, והסתכמה ב-226.1 מיליון דולר, ירידה של 12% לעומת 2008. בשנת 2007 המכירות הסתכמו ב-267 מיליון דולר, המשקף ירידה מצרפית של כ-16% לעומת 2007.

למרות מגמת הירידה במכירות, לומניס, בראשות המנכ"ל דב עופר, שיפרה רווחיות גולמית וכן הציגה רווח תפעולי מתואם שלא לפי כללי החשבונאות המקובלים בארה"ב (Non-GAAP) וכן רווח נקי מתואם.

לומניס סיימה את שנת 2009 עם רווח תפעולי (Non-GAAP) בסך של כ-7.3 מיליון דולר ורווח נקי (Non-GAAP) בסך של כ-3.9 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי (Non-GAAP) בסך של כ-20.8 מיליון דולר ולהפסד נקי (Non-GAAP) של כ-21.4 מיליון דולר בשנת 2008.

הרווח התפעולי לפי כללי החשבונאות המקובלים בארה"ב (GAAP) הסתכם בשנת 2009 בכ-1.7 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי (GAAP) בסך של כ-47.9 מיליון דולר בשנת 2008. הרווח הנקי (GAAP) בשנת 2009 הסתכם בכ- 2.7 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ- 44.2 מיליון דולר בשנת 2008.

לומניס, הציגה שיפור גם בתזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת, שהסתכם בשנת 2009 בכ-18 מיליון דולר. כמו כן, ממאזנה של החברה עולה כי נכון לסוף שנת 2009, היו בקופתה מזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות לזמן קצר בהיקף של כ- 41.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ- 20.4 מיליון דולר בסוף שנת 2008. במקביל, צמצמה לומניס את מצבת ההתחייבויות שלה.

דב עופר מסר היום כי "שנת 2009 היוותה ציון דרך עבור לומניס, עם שיפור ניכר בתוצאות העסקיות, וזאת למרות המשבר בשווקים. אנו מאמינים, כי הפיזור הגיאוגרפי ומגוון המוצרים שלנו, בשילוב עם מיקוד בליבת העסקים, הובילו אותנו לתוצאות הטובות, המתבטאות, בין היתר, בהגדלת נתח השוק שלנו בתחומי הליבה שלנו, בחזרתנו לרווחיות ובתזרים המזומנים החיובי. בנוסף, הצגנו מוצרים חדשים בכל אחד מתחומי הפעילות שלנו תוך שייצרנו בסיס להמשך צמיחה של החברה".

עופר הוסיף "בראייה קדימה, אנו מתכוונים להתרחב לאפליקציות חדשות ולפתח טכנולוגיות חדשות שיאפשרו לנו לחזק את המובילות הטכנולוגית של החברה. כמו כן, אנו שואפים להגדיל את הפיזור הגיאוגרפי שלנו על-מנת לייצר אפשרויות צמיחה חדשות.

תגיות