אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שת"פ חדש בעולם הרכב: רנו-ניסאן ומרצדס יחלקו בעתיד מנועים וטכנולוגיה

שת"פ חדש בעולם הרכב: רנו-ניסאן ומרצדס יחלקו בעתיד מנועים וטכנולוגיה

כחלק משיתוף הפעולה בין החברות בוצע תהליך של החלפת מניות: מרצדס קיבלה 3.1% ממניות ניסן וממניות רנו, ובמקביל רנו וניסן קיבלו 1.55% מתאגיד דאיימלר השולט במרצדס

07.04.2010, 17:22 | שרון ביידר

במסיבת עיתונאים שנערכה היום בבריסל שבבלגיה, הודיעו היום יצרניות הרכב מרצדס ורנו-ניסן על תוכנית שיתוף פעולה ארוכת טווח. במסגרת התוכנית, יפתחו היצרניות במשותף פלטפורמות, טכנולוגיות ומנועים.

כחלק משיתוף הפעולה בוצע תהליך של החלפת מניות בין החברות, מרצדס קיבלה 3.1% ממניות ניסן וממניות רנו, ובמקביל רנו וניסן קיבלו 1.55% מתאגיד דאיימלר השולט במרצדס.

במסגרת שיתוף הפעולה יחלקו היצרניות טכנולוגיות גם בתחום הרכב החשמלי ופסי הייצור של הטווינגו והסמארט ישולבו. הטווינגו והסמארט לשני נוסעים ייוצרו במפעל סמארט בצרפת, והטווינגו והסמארט ל-4 נוסעים ייוצרו במפעל של רנו שבסלובניה.

בתחום המנועים, רנו עתידה לספק למרצדס מנועי דיזל ובנזין חסכוניים שיתאימו למכוניות קומפקטיות שתשווק מרצדס בעתיד. דאיימלר מצידה תספק מנועי בנזין ודיזל שישמשו בעתיד את מכוניות אינפיניטי – מותג היוקרה של ניסן. שתי החברות מתכננות בעתיד לפתח טכנולוגיות ומנועים במשותף, כולל שיתוף בידע בנושא סוללות ומנועים חשמליים.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
הסמארט הייתה טרנדית בקרב קהל יעד צעיר
לסמארט הייתה הצלחה כרכב אחר ומגניב וצעיר. כיום רנו מכוונת להשקת הפלואנס החשמלית לקהל הרבה יותר רחב. הפלואנס שהיא מכונית משפחתית גדולה אמורה לפנות אל קהל משפחתי וכאן נקודת המפגש בין רנו לסמארט תהיה מעניינת מאד. לרנו יש את הניסיון בחשמלית גדולה בעוד הסמארט בעבר נשענה על קהל הפוך ממשפחתי.
כץ , חולון  |  12.04.10
לכל התגובות