אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נעים להכיר: המכונית החשמלית של רנו

נעים להכיר: המכונית החשמלית של רנו

מבחינה חיצונית הפלואנס ZE חולקת קווי מתאר רבים עם הפלואנס המשפחתית בעלת מנוע הבנזין, אך ישנם מספר שינויים, העיקרי שבהם הינו כמובן מתחת למכסה המנוע

15.04.2010, 20:04 | תומר הדר

רנו פלואנס ZE, המכונית החשמלית שתשווק בישראל על ידי "בטר פלייס" נחשפה היום (ה') באופן רשמי על ידי חברת רנו.

מבחינה חיצונית הפלואנס ZE חולקת קווי מתאר רבים עם הפלואנס המשפחתית שנמכרת בישראל כשבחזיתה מנוע בנזין, אולם מתחת למעטפת החיצונית מדובר ברכב שונה למדי.

רנו פלואנס ZE. ארוכה יותר רנו פלואנס ZE. ארוכה יותר רנו פלואנס ZE. ארוכה יותר

כך לדוגמה הפלואנס החשמלית משתרעת על 4.75 מטרים, כ-10 סנטימטרים יותר מרנו פלואנס רגילה אשר נחשבת למכונית משפחתית גדולה למדי. מדובר בתוספת אורך ניכרת במונחי עולם הרכב אשר נועדה "לאכלס" את מנגנון הסוללה הניתנת להחלפה. למרות שמדובר במכונית שאורכה גדול יותר מזה של מכונית המנהלים מאזדה 3, הפלואנס ZE מסתפקת בתא טען קטן למדי, 300 ליטרים בלבד, 40 ליטרים פחות מזה של מאזדה 3.

על פי הודעתה של רנו, מנועה של הפלואנס ZE מפיק 70 קילוואט, הספק נמוך משמעותית מזה של רוב המכוניות המשפחתיות, אך מצטיין בגמישות גבוהה של 22.5 קג"מ (בעוד שמנועה של מכונית משפחתית בעלת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים מפיק 13 עד 17 קג"מ), מה שמאפשר לפלואנס החשמלית, אשר שוקלת מעל טונה וחצי להגיע למהירות סופית של פחות מ-140 קמ"ש.

עוד עולה מפרסומיה של רנו שהפלואנס מיועדת לטעינה בשתי שיטות: משקע ביתי רגיל אשר נמצא בכל בית- מדובר בטעינה שאורכת כשש שעות, משקע ייעודי ובאמצעות החלפת סוללה עמדה היעודית.

העובדה שהפלואנס תוכל להיטען מכל שקע ביתי נוגדת את הצהרותיה של בטר פלייס, לפיהן משתמשים בישראל יטענו את מכוניותיהם באמצעות רשת הטעינה של החברה, ולמעשה פותחת את האפשרות "לתדלק" את הפלואנס בחשמל בפני כל מי שירצה, בדומה למיצובישי IMIEV החשמלית אשר הוצגה בחג פסח בתערוכת "אוטומוטור".

אולם, כאמור, טרם הובהר האם הטענתה של הפלואנס תתאפשר בישראל מבחינה חוקית, זאת עקב סיבוכים שעשויים להיגרם במידה וכל אזרח יבחר "לתדלק" את מכוניתו מביתו.

לצידה של הפלואנס הוצגה גם גרסתה החשמלית של רנו קנגו המסחרית. כיום, על פי הסכם שאליו הגיעו קרסו, יבואנית רנו ובטר פלייס, הפלואנס ZE תהיה הדגם היחיד שבטר פלייס תהיה אחראית על שיווקו. יתר הדגמים החשמליים של רנו ושל ניסאן, כגון הליף של ניסאן ישווקו על ידי קבוצת קרסו.

תגיות

26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
לבטר פלייס אין אינטרס בטעינה בייתית
ברור שלבטר פלייס אין אינטרס שיטעינו את המכוניות בבית כי התשתי אמורה להיות שלהם ולהם יש אנטרס שנטעין מהם ולא ממקום אחר. אני בטוח שלרנו יש מספיק ידע וטכנולוגיה כדי ליצור אופציה לטעינה בייתית אבל אל תשכחו שלבטר פלייס יש את האינטרסים הכלכליים שלהם.
נתי , הרצליה  |  24.04.10
25.
איזה סיבוכים יכולים להיות בהטענה ביתית ?!?!
הרי יצרן הרכב במיוחד תכנן את הרכב עם האפשרות הזאת, הסיבוך העיקרי - פגיעה בהכנסות "בטר פלייס" שמן הסתם תגלגל כסף לפוליטקאים וכ' (אמרתי שחיתות... ?) בלי קשר..מדובר על רנו, לרנו בארץ יש שם רע מאוד, רכבים לא אמינים, מוסכים בארץ שונאים לטפל ברכבים האלה כי הם לא מבינים בהם, אז למה מישהו חושב בכלל שהדגם הזה יימכר בארץ ?! הפלואנס הנוכחית לא מצליחה להימכר, אז זאת תצליח ?! דבר נוסף - חצי שעה הטענה ל 140 ק"מ ? אני היום עושה בממוצע כ 140 ק"מ ביום, לעבודה ובחזרה, אני לא מתאר לעצמי שאני אצטרך לבלות כל יום חצי שעה בתחנת דלק, זה לא הגיוני.. הפרויקט נידון לכישלון, וכך גם כספיו של עופר.
יהושוע , ירושלים  |  20.04.10
22.
ל19 עדי מחולון אלו היו שאלות רטוריות
התשובות להן ידועות לי, ושאלתי אותן כדי להדגיש שלא מדובר פה רק על תשלום חשמל ולכן אין להשוות לעלות קילו וואט. הרבה יותר נכון להשוות לעלות קילמוטר דלק שהיא כיום 64 אג' לקילומטר לרכב שעושה 10.4 ק"מ לליטר לפי עלות דלק של 6.6 אני חוקר את הנושא אל תוך השעות הקטנות של הלילה או הבוקר יותר נכון במשך קרוב לשלוש שנים :) להערכתי עלות של קילומטר ברכב חשמלי תעלה בערך 55 אג' לרכב שנוסע כממוצע השנתי של קילמוטרים ותרד עד 40 אגורות למי שנוסע הרבה יותר מזה. סה"כ עלות האחזקה של רכב חשמלי צריכה להיות זולה יותר בגלל שהוא אמור לעלות 20% פחות ללא סוללה ועם הטבת מס, ועלות הטיפולים השנתיים תקטן מאוד. סה"כ חיסכון חודשי של 300-700 ש"ח. אם תקנה רכב חשמלי עם סוללה בבעלותך לא בטוח שהעלות החודשית תהיה זולה יותר כיוון שרכיב המימון יתיקר מאוד וכך גם הביטוח ולסוללה יש פחת עצום תוך 3 שנים היא לא שווה יותר מדיי... כל זה בשביל שנרגיש ש"דפקנו" את המערכת ואנחנו מטעינים מהבית
אדיר ב  |  18.04.10
לכל התגובות