אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל לופטהנזה בישראל: "נחזיר מחר ארצה את כל מי שירצה" צילום: יעל צור

מנכ"ל לופטהנזה בישראל: "נחזיר מחר ארצה את כל מי שירצה"

חברת התעופה הזרה בעלת נפח הפעילות הגדול ביותר בישראל חזרה ביממה האחרונה לפעילות סדירה

20.04.2010, 19:26 | יסמין גיל

"ייקח למערכת ההזמנות זמן להתאושש ולקבל נתונים מדויקים לגבי מספר הנוסעים שעוכבו בארץ או בחו"ל" - כך אמר הערב (ג') ל"כלכליסט", מנכ"ל לופטהנזה בישראל, עפר קיש, בעקבות השבתת הטיסות לאירופה וממנה בששת הימים האחרונים, בעקבות התפשטות האפר הוולקני בשמי היבשת.

ביממה האחרונה חזרה חברת התעופה הזרה בעלת נפח הפעילות הגדול ביותר בישראל, לפעילות סדירה, בקווים בין תל אביב לפרנקפורט ולמינכן - לאחר כחמישה ימי השבתת הפעילות ו-18 טיסות שהושפעו מכך, תשע לכל כיוון.

בפעילות הגלובלית, לופטהנזה הפעילה היום כ-200 טיסות, כ-10% מכלל טיסותיה בעולם ביום רגיל. ההתמקדות של החברה בשלב הראשוני היא בהפעלת טיסות בין-יבשתיות, לרבות בקווים לישראל, אך קווים פנים-יבשתיים וקווים בין-יבשתיים מסוימים עדיין לא פועלים, מה שעלול להוות בעיה לנוסעי טיסות ההמשך.

לדברי קיש, "קשה לדעת כמה נוסעים תקועים, מאחר שחלק ביטלו או דחו הזמנות ונשארו בבית, ואחרים לקחו רכבות וחזרו לארץ מיעדים אחרים ועם חברות תעופה אחרות. אנשים התחילו לזוז ממקום למקום ביבשת, ועשו הכל כדי לצאת מאירופה. חלק מהנוסעים אולי כבר בארץ. זה מקרה יוצא דופן".

לגבי הנוסעים הישראלים בחו"ל, מעריך קיש כי לאחר כל המהלכים להגיע לארץ דרך יעדים אחרים באירופה, ישנם כ-200 נוסעים שלא חזרו לישראל. לדבריו, "אני מאמין שעד מחר נצליח להחזיר את כל מי שירצה".

"עברנו הזמנה הזמנה", הוא אומר. "ביטלנו את אלו שמראש לא עלו על הטיסה, וכך יש מקום לנוסעים שנתקעו. אנחנו מבקשים מאנשים שיבואו לנמל התעופה, כי יש סיכוי שהתפנו מקומות של נוסעים שלא הגיעו. מערכות ההזמנות מלאות בנתונים לא מדויקים ובגלל זה אנחנו יכולים להציע לאנשים לבוא לנמל ולנסות את מזלם".

על הפסקת הפעילות באירופה, שלפי נתוני ארגון הבקרה האווירית האירופי הביאה לביטול כ-95 אלף טיסות בשישה ימים, אומר קיש: "לא היה דבר כזה. גם כשהיו שביתות בחברות התעופה, הן היו תחומות לכמה יעדים או ימים. פה לא ידוע מה הולך לקרות קדימה ואם מחר יבוא ענן או לא. גם אם נוסע כבר הצליח להגיע ליעד מסוים, לא היו לו טיסות המשך. זו אי-ודאות מבחינת כולם".

על החזרה האיטית לשגרה, הוא אומר: "בימים האחרונים היה אספקט של הפעלת לחץ מצד חברות התעופה באירופה, שראו שהעסק הולך ומתארך וניסו למצוא פתרונות: טיסות בגבהים מסוימים, מציאת נתיבים חלופיים וכדומה. הן אף ביצעו טיסות ניסוי שעברו בהצלחה". 

תגיות