אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראייר עשויה להישאר עם מטוס אחד בקווים הבינלאומיים צילום: יוסי צבקר

ישראייר עשויה להישאר עם מטוס אחד בקווים הבינלאומיים

סיום הסכמי חוזי חכירה והמתנה למטוסים חדשים עלולים להותיר את החברה במשך חודש וחצי עם מטוס אחד בלבד בקווים לחו"ל

25.04.2010, 16:40 | יסמין גיל

האם ישראייר צפויה להישאר עם מטוס אחד בלבד בקווים הבינלאומיים, במשך כחודש וחצי? בחברה טוענים שלא, אולם על פי הודעה שהועברה לפני מספר שבועות לעובדי החברה והגיעה לידי "כלכליסט" מסתמן אחרת. "אנחנו צפויים להישאר עם מטוס אחד בלבד לכל תקופת הקיץ", נכתב לעובדים, "אי לכך תהיה ירידה משמעותית בשעות הטיסה שלנו. שני המטוסים החדשים שלנו אמורים להגיע ביולי ובאוקטובר. תחזיקו מעמד".

לישראייר יש שלושה מטוסי ATR המשמשים אותה בטיסות לאילת, ועד לפני מספר ימים היו לה גם שני מטוסי איירבאס 320 שהוחכרו מחברה לטבית לשימוש בקווים הבינלאומיים. ישראייר מפעילה בממוצע 17 טיסות בשבוע בקווים לחו"ל, בין היתר לרומא, מילאנו, ברלין, ורונה, מוסקבה ובקיץ גם לניס ולובליאנה.

החוזה של החברה לגבי אחד ממטוסי האיירבאס הללו הסתיים בשבוע שעבר והמטוס הוחזר לבעליו. לגבי האיירבאס השני, חוזה החכרתו צפוי להסתיים ב-25 במאי. בתוך כך, חכרה ישראייר איירבאס שצפוי להגיע ארצה בעוד כשבוע ויחליף את המטוס שעזב בשבוע שעבר, אולם בשלב זה לא נמצא פתרון חלופי למטוס שיעזוב בסוף מאי.

ביולי צפויה החברה לקבל את האיירבאס 320 החדש שלה ובאוקטובר מטוס חדש נוסף מאותו דגם. אולם החשש הוא שהחל מסוף מאי ועד יולי - בהנחה שהמטוס החדש יגיע ללא עיכובים - תפעל החברה עם מטוס אחד בלבד בקווים הבינלאומיים - מצב בעייתי במקרה שבו תהיה תקלה במטוס. החברה אמנם שוכרת מדי פעם מטוסים מארקיע ומאל על, אולם לקראת תחילת שיא עונת נסיעות הקיץ, נראה כי גם פתרונות אלו עלולים להיות בעייתיים.

מישראייר נמסר בתגובה לגבי המטוס השני שאמור להיות מוחלף בסוף מאי: "בימים אלה מתנהל משא ומתן שטרם הבשיל לידי הסכם, אך אנו מעריכים כי הסכם זה ייחתם בקרוב".

תגיות