אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמנכ"ל באל על: "אסור להפחיד את הציבור - בישראל יש תעופה בטוחה" צילום: עמית שעל

סמנכ"ל באל על: "אסור להפחיד את הציבור - בישראל יש תעופה בטוחה"

סמנכ"ל המבצעים של החברה, ליאור יבור, אמר את הדברים בדיון בוועדת הכלכלה על הצעת חוק הטיס החדש, שמהווה קריטריון עיקרי להחזרת ישראל לדירוג בטיחות התעופה הגבוה. ח"כ יצחק וקנין, שעמד בראש הדיון: "אני לא מתכוון לגרור את הנושא"

27.04.2010, 11:21 | יסמין גיל

"אני לא מתכוון בשום פנים ואופן לגרור את נושא הצעת חוק הטיס, אלא לסיימו כמה שיותר מהר". כך אמר הבוקר (ג') ח"כ יצחק וקנין, שעמד בראש ועדת הכלכלה, במהלך דיון בנושא הצעת חוק הטיס החדש. "אתן לכולם להביע את עמדותיהם", אמר ח"כ וקנין, שהמליץ לנציגי גופי התעופה השונים להיפגש עם נציגי רשות התעופה האזרחית (רת"א), מנסחת החוק - טרם ההגעה לדיונים בוועדה, על מנת לפתור מחלוקות ניסוח מבעוד מועד, "התוצאות הסופיות של החוק יהיו לטובת כולם", אמר.

אישור חוק הטיס החדש הוא אחד המהלכים העיקריים שמבצעת רת"א, לקראת החזרת בטיחות התעופה האזרחית של ישראל לדירוג הגבוה, קטגוריה 1, של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) - דירוג שהורד בדצמבר 2008. החוק המוצע מסדיר את העיסוק של כלל הגורמים הפועלים בענף, בין היתר בנושאים כמו הגדרת סמכויות רת"א ויכולת האכיפה שלה, חקירת אירועי בטיחות ורישוי עובדי טיס, חברות תעופה, שדות תעופה ובתי ספר לטיסה.

בראשית הדיון אמר סמנכ"ל מבצעים באל על, ליאור יבור, "אסור לנו להפחיד את הציבור: במדינת ישראל יש תעופה בטוחה. הביקורת מופנית בעיקר כלפי שני נושאים: יכולתו של הרגולטור לפעול ושיפור התשתיות. הצעת חוק הטיס מקדמת אותנו בנושאים אלה".

במהלך הדיון, החלו הצדדים לעבור על הגדרות החוק החדש, ונציגי גופי התעופה השונים, בהם אל על, איגוד הטייסים, התעשייה האווירית וחיל האוויר, הביעו את עמדותיהם. אחד הנוכחים אמר לקראת סוף הדיון כי, "גם ככה אנחנו עושים את החוק הזה בשביל ארה"ב", ועל כך ענה לו מנהל רת"א, גיורא רום: "אנחנו לא כותבים חוק טיס בשביל ארה"ב, אלא בשביל אזרחי ישראל".

ח"כ וקנין ציין כי בכוונתו לקיים דיונים תכופים בהצעת חוק זה בוועדת הכלכלה, כפי הנראה אחת לשבוע.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
החוק ישן מהתקופה התורכית אבל לא החוק זו הבעיה
הבעיה היא בתשתיות ובאיכות ההכשרה של כוח האדם העוסק בתחום. החיבור בין המכמ"ים של חיל האויר עם המערכות של נתב"ג- בעייתי כי צריך להשקיע כסף וכמו בכביש כניסה משובש ליישוב- המועצה אומרת שהשיפוץ צריך להתבצע ע"י היישוב והיישוב אומר שע"י המועצה האזורית... לגבי כוח האדם- לא משקיעים מספיק בלימוד, תירגול והקניית מקצוענות לפקחי הטיסה- התוצאה- פקחים שלא מפסיקים לאלתר-כמו בחיל אויר רק שבתעופה אזרחית אסור לעבוד ככה. גם האנגלית- כל אחד כטוב בעיניו יעשה. אבל הם לא הכל- רשות שדות התעופה מחלקת לאנשיה משכורות עתק- על חשבון השקעות נדרשות לבטיחות בתשתיות. חבל. ככה אנחנו ניראים
מקצוען בתחום  |  29.04.10
1.
וחוץ מזה מרקיז הכל בסדר
הרשויות לא מושלות תשתיות התעופה הן כשל העולם השלישי וחוץ מזה הכל בסדר. בדיוק הגישה שהביאה את התעופה הישראלית עד עברי פי הפחת. איך תתרץ, מר סמנכ"ל, את כל ה"כמעט" תאונות שהיו בבן גוריון שלא בדיוק נחשב לאחד העמוסים בעולם בנפח הטיסות? שיטת הסמוך עוברת מצה"ל לאלעל ומשם לרת"א. עד האסון שבפתח
28.04.10