הכנסות של 22 מיליון שקל לאתר b144 של בזק ב-2009
בזק צופה כי ב-2010 יעמדו ההכנסות על כ-30 מיליון שקל. בזק הרחיבה את שירותי האתר לטלפונים סלולריים, ותשלב את בסיס הנתונים גם בתוכנות ניווט ובישומים חברתיים
בבזק צופים כי אתר b144, המקבילה האינטרנטית של שירות בירור מספרי הטלפון המוכר, יניב השנה הכנסות בהיקף של כ-30 מיליון שקל – כך אמר הבוקר (ד') רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של החברה. הכנסות האתר ב-2009 עמדו על 22 מיליון שקל, עליה של כ-140% לעומת שנת 2008 בה הושק מחדש האתר.
שירות 144 מכיל מספרי טלפון וכתובות של כ-5.9 מיליון מנויים של חברות הטלפוניה הקוויות והסלולריות, ופרטיהם של כ-300 אלף עסקים. מתוכם כ-15 אלף עסקים המשלמים לחברה על מנת להיות מקודמים ומפורסמים באתר ונגישים יותר במענה הקולי 144. עבור הופעה במדריך הטלפונים לא נדרש האזרח לשלם דבר, אולם עסק המעוניין להתפרסם ולהיות מקודם באתר משלם 39 שקלים לחודש ושקל נוסף עבור כל חשיפה, דהיינו הופעתו כאחת התוצאות בעקבות חיפוש של גולש בקטגוריה אליה הוא משוייך.
השירות מתחרה בשירות ותיק יותר של חברת דפי זהב באתר d.co.il, הכנסות אתר d של דפי זהב עמדו ב-2009 על 79 מיליון שקל, וכלל פעילות האינטרנט של החברה הניבה הכנסות בהיקף של 139 מיליון שקל. עם זאת, נתונים אלו אינם ברי השוואה, כיוון שלכל חברה יתרון יחסי משלה מעבר למסד הנתונים של בעלי העסקים המופיעים במדריך: בזק מציגה גם תוצאות של אזרחים בעלי קו טלפון ולפיכך נהנית מכניסות רבות של גולשים המבקשים לאתר מידע אודות לקוחות פרטיים, ואילו דפי זהב מחזיקה ביותר מ-15 שירותים ואתרים נוספים שהקימה ורכשה, כדוגמת ZAP ו-Rest, המאפשרים לה להציע ללקוחות פרסום במודלים שונים על גבי הרשת שלה.
בחודשים האחרונים מנהל משרד התקשורת שימוע בנושא מדריכי הטלפון, במסגרתו הוא בוחן מחדש את היותה של בזק בעלת המאגר הבלעדי של המידע הטלפוני בתחום הלקוחות הפרטיים, ושוקל לאפשר או לכפות על גופים נוספים לספק שירותים דומים. בבזק אמרו היום כי החברה ערוכה לכל הוראה רגולטורית בנושא ותפעל לפיה.
לפני כחודשיים השיקה בזק ישום b144 לאייפון, ובימים הקרובים תשיק ישום המתאים גם למכשירי נוקיה בחנות הישומים של Ovi, ובחנות הישומים של טלפוני הבלאקברי. למידע ניתן גם לגשת באמצעות גלישה בדפדפנים המצויים בטלפונים פשוטים יותר, כאשר במידת האפשר גם מוצגות למחפש תוצאות המתייחסות למיקומו הנוכחי.
בזק משתפת פעולה עם חברת NavNGo, מפתחת ישומי הניווט iGo, ובמסגרת שיתוף הפעולה ישולב מאגר הנתונים של 144 במפות של החברה. שיתוף פעולה דומה קיים בין דפי זהב לחברת מפה, המספקת את המפות בהם עושות שימוש תוכנות הניווט המסופקות בידי חברות הסלולר הישראליות.
מסד התונים של 144 משולב גם בישום של חברת POXI לאייפון שיושק בשבוע הבא, המספק מידע מבוסס מיקום לאיזורי בילוי. בקרוב תשיק החברה שירותים נוספים כדוגמת קבלת מספרי הטלפון המבוקשים ב-SMS לאחר השיחה עם המוקד הקולי, בירור נתוני מיקוד (בכפוף לאישור משרד התקשורת) ושירות בניית אתרים לעסקים.
תגובה אחת לכתיבת תגובה