אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכנסות של 22 מיליון שקל לאתר b144 של בזק ב-2009 צילום: עמית שעל

הכנסות של 22 מיליון שקל לאתר b144 של בזק ב-2009

בזק צופה כי ב-2010 יעמדו ההכנסות על כ-30 מיליון שקל. בזק הרחיבה את שירותי האתר לטלפונים סלולריים, ותשלב את בסיס הנתונים גם בתוכנות ניווט ובישומים חברתיים

28.04.2010, 12:21 | גילעד נס

בבזק צופים כי אתר b144, המקבילה האינטרנטית של שירות בירור מספרי הטלפון המוכר, יניב השנה הכנסות בהיקף של כ-30 מיליון שקל – כך אמר הבוקר (ד') רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של החברה. הכנסות האתר ב-2009 עמדו על 22 מיליון שקל, עליה של כ-140% לעומת שנת 2008 בה הושק מחדש האתר.

שירות 144 מכיל מספרי טלפון וכתובות של כ-5.9 מיליון מנויים של חברות הטלפוניה הקוויות והסלולריות, ופרטיהם של כ-300 אלף עסקים. מתוכם כ-15 אלף עסקים המשלמים לחברה על מנת להיות מקודמים ומפורסמים באתר ונגישים יותר במענה הקולי 144. עבור הופעה במדריך הטלפונים לא נדרש האזרח לשלם דבר, אולם עסק המעוניין להתפרסם ולהיות מקודם באתר משלם 39 שקלים לחודש ושקל נוסף עבור כל חשיפה, דהיינו הופעתו כאחת התוצאות בעקבות חיפוש של גולש בקטגוריה אליה הוא משוייך.

השירות מתחרה בשירות ותיק יותר של חברת דפי זהב באתר d.co.il, הכנסות אתר d של דפי זהב עמדו ב-2009 על 79 מיליון שקל, וכלל פעילות האינטרנט של החברה הניבה הכנסות בהיקף של 139 מיליון שקל. עם זאת, נתונים אלו אינם ברי השוואה, כיוון שלכל חברה יתרון יחסי משלה מעבר למסד הנתונים של בעלי העסקים המופיעים במדריך: בזק מציגה גם תוצאות של אזרחים בעלי קו טלפון ולפיכך נהנית מכניסות רבות של גולשים המבקשים לאתר מידע אודות לקוחות פרטיים, ואילו דפי זהב מחזיקה ביותר מ-15 שירותים ואתרים נוספים שהקימה ורכשה, כדוגמת ZAP ו-Rest, המאפשרים לה להציע ללקוחות פרסום במודלים שונים על גבי הרשת שלה.

בחודשים האחרונים מנהל משרד התקשורת שימוע בנושא מדריכי הטלפון, במסגרתו הוא בוחן מחדש את היותה של בזק בעלת המאגר הבלעדי של המידע הטלפוני בתחום הלקוחות הפרטיים, ושוקל לאפשר או לכפות על גופים נוספים לספק שירותים דומים. בבזק אמרו היום כי החברה ערוכה לכל הוראה רגולטורית בנושא ותפעל לפיה.

לפני כחודשיים השיקה בזק ישום b144 לאייפון, ובימים הקרובים תשיק ישום המתאים גם למכשירי נוקיה בחנות הישומים של Ovi, ובחנות הישומים של טלפוני הבלאקברי. למידע ניתן גם לגשת באמצעות גלישה בדפדפנים המצויים בטלפונים פשוטים יותר, כאשר במידת האפשר גם מוצגות למחפש תוצאות המתייחסות למיקומו הנוכחי.

בזק משתפת פעולה עם חברת NavNGo, מפתחת ישומי הניווט iGo, ובמסגרת שיתוף הפעולה ישולב מאגר הנתונים של 144 במפות של החברה. שיתוף פעולה דומה קיים בין דפי זהב לחברת מפה, המספקת את המפות בהם עושות שימוש תוכנות הניווט המסופקות בידי חברות הסלולר הישראליות.

מסד התונים של 144 משולב גם בישום של חברת POXI לאייפון שיושק בשבוע הבא, המספק מידע מבוסס מיקום לאיזורי בילוי. בקרוב תשיק החברה שירותים נוספים כדוגמת קבלת מספרי הטלפון המבוקשים ב-SMS לאחר השיחה עם המוקד הקולי, בירור נתוני מיקוד (בכפוף לאישור משרד התקשורת) ושירות בניית אתרים לעסקים.

תגיות

תגובה אחת לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
אז מי יעזור לי חוץ מרווחים שלכם
לכבוד ‏30 נובמבר 2015 מנהל לקוחות ‏י"ח כסלו תשע"ו חברת בזק B-144 שלום רב, בתאריך 11/6/2015 הצטרפתי לפרסם את העסק שלי דרככם ב B-144 , הפרסום שלי הוא "מאיר תיקונים". לציין כי לאחר שהתאכזבתי מהשירות שלכם ב B-144 לפני מספר שנים, פנתה אלי נציגה המייצגת אתכם ואת השירות שלכם , הנציגה יונת, אכן הצליחה לשכנע אותי להצטרף מחדש אליכם, כאמור שוב התאכזבתי מאד מהתוצאה שלא תאמה את ההבטחות של הנציגה מטעמכם יונת, אכן הנציגה שהודרכה בהצלחה רבה כנראה גם מוכשרת מאד ויודעת למכור, אך בפועל מאז ההצטרפות שלי לא קיבלתי ולו פנייה אחת או טלפון כלשהו מהפרסום אצלכם, דבר שהוא לא סביר בעליל. הסברתי לנציגה יונת שאני מבקש תמיכה מאחר ואני שולט באינטרנט ברמת משתמש רגיל בהחלט ואכן הציעה לי פיתרון שהייתם אמורים לטפל בעניין התמונות באתר (שלא טופל כלל, ישנה אצלי שיחה מוקלטת שמורה לפרסום הנושא). כמו כן, אין לי שליטה על כמות הפניות שנעשית דרככם, המילה "חשיפה" ששוגרה שוב ושוב מפיה של יונת שאני בתמימותי לא ייחסתי אליה מספיק חשיבות מקנה לכם לחייב אותי בסכום גבוה כל חודש, זאת מבלי לקבל ולו שיחת טלפון אחת מהפרסום שלכם. זה בהחלט לא מתקבל על הדעת. בתאריך 17/8/15, התקשרתי ושוחחתי עם נציגה נוספת בשם לימור (מאד לא סבלנית) הסבירה לי את הסיבה לכך שאנני מקבל שיחות (גם לשיחה זו יש תיעוד מוקלט), הזכרתי לה כי הובטח לי כי אתם הבטחתם לבצע את העבודה עבורי באתר שלכם. לימור בדקה ואמרה שהיו לי 310 "חשיפות", לא הגיוני שלא קיבלתי ולו שיחת טלפון אחת כל התקופה, וזה מתוך היכרות של העבודה שלי שמפורסמת ונדרשת רבות בפרסומים שלי באינטרנט. בתאריך 1/10/2015 דיברתי שוב עם לימור, היא שאלה אם אני ניכנס לבדוק את המנוי לאתר ושוב הסברתי לה שהובטח לי שאתם אמורים לעדכן ולטפל לי במנוי שלי באתר ולא אני. ואז כשראתה כי כך הובטח היא הציעה לי לעזור ולעדכן את האתר שלי. ואני נותרתי כעוס שוב ומחוסר המקצועיות והפרת ההבטחה מצידכם בדבר ניהול האתר לאדם כמוני שיודע להשתמש באינטרנט ברמת משתמש מתחיל. בשל הקנס הגבוה שעלי לשלם עבור ההתנתקות מ B-144 ובשל ההנחה שנעשתה לי לחצי מחיר נתתי לפרסום שלכם עוד הזדמנות. ב 1/10/2015 היה אמור להמשיך הפרסום ע"י מס' וירטואלי והכנסת תמונות לאתר ועד 31/11/2015 כחודשיים ימים שוב לא קיבלתי תמונות לאתר ועד 31/11/2015. לאור הכתוב לעיל נכון להיום 30/11/2015 עדיין לא מופיע ב B-144 מס' וירטואלי אשר הובטח לי שיופיע, אלא מופיע המספר בזק שלי, ולאור חוסר הפניות אלי בעקבות הפרסום שלכם וכן לאור המלכוד שנכנסו אליו, אני מבקש להתנתק מכם לאלתר וללא קנס יציאה וכן זיכוי מלא של הסכומים ששילמתי לכם במשך חצי שנה ללא תנובה כלל. מאיר גרוסמן, מאיר תיקונים 0505703301
מאיר , ראשון  |  30.11.15