אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - הטבה למכוניות חשמליות: שווי שימוש - ללא סוללה

בלעדי ל"כלכליסט" - הטבה למכוניות חשמליות: שווי שימוש - ללא סוללה

במכונית חשמלית שבה מותקנת סוללה מתחלפת ייקבע שווי השימוש לפי מחיר הרכב בלבד, דבר שיוביל להוזלה משמעותית. במכוניות שלהן סוללה קבועה תינתן הנחה נפרדת

29.04.2010, 06:57 | שרון ביידר

שווי השימוש למכוניות חשמליות יחושב על פי שתי שיטות שייקבעו בהתאם לטכנולוגיית הסוללה שתותקן ברכב, כך נודע ל"כלכליסט".

בשנה הבאה עתידות מכוניות חשמליות לנוע בכבישי ישראל וגם להיטמע בקרב ציי הרכב של חברות ההייטק. אולם, לפי תקנות שווי השימוש הליניארי שקובע את גובה שווי השימוש כאחוז קבוע ממחיר הרכב, שנכנסו לתוקפן בתחילת השנה, לא הוגדרה כל הטבת מס למחזיקי מכוניות חשמליות, וזאת אף שמחזיקי מכוניות היברידיות זוכים להטבה של 500 שקל שמנוכים מגובה שווי השימוש של הרכב. על פי אנשי רשות המסים, הסיבה לכך היא שעל מכוניות חשמליות מוטל מס קנייה של 10% בלבד עד שנת 2014, מה שמוזיל את מחירן, וכתוצאה מכך נגזר שווי שימוש נמוך.

ואולם, בשבועות האחרונים גובשה ברשות המסים הסכמה חדשה שלפיה יזכו מחזיקי המכוניות החשמליות הצמודות להטבה משמעותית בגובה שווי השימוש. וכך פועלת השיטה: במקרה של מכוניות חשמליות בעלות סוללה מתחלפת, כלומר ניתנת לפירוק מהרכב לצורך הטענה, כגון רנו פלואנס החשמלית שתוצג בישראל בשנה הבאה, שווי השימוש יחושב לפי ערך הרכב ללא הסוללה. יצוין כי במקרה של רכבים חשמליים עלותה של הסוללה מהווה כ־30% מערך הרכב.

עידוד חשמלי לציי הרכב עידוד חשמלי לציי הרכב עידוד חשמלי לציי הרכב

שי אגסי, מנכ"ל בטר פלייס, אמר בשבוע שעבר במסגרת השקת תחנת ההחלפה של בטר פלייס בטוקיו כי עלות הייצור של רנו פלואנס החשמלית היא כ־32 אלף דולר. עלות הייצור של הרכב ללא הסוללה היא כ־20 אלף דולר.

במקביל, כדי לעודד את מחזיקי כלי הרכב הצמודים בישראל לקחת גם מכוניות חשמליות שהסוללה שלהן אינה מתחלפת, כגון ניסאן ליף ומיצובישי IMIEV, שישווקו בישראל בשנים הקרובות, הוחלט ברשות המסים להעניק למחזיקי מכוניות אלה הנחה בשווי השימוש. גובהה של ההנחה טרם נקבע סופית.

כיום שווי השימוש לרכב צמוד במדינת ישראל מחושב לפי אחוז מערך הרכב. בשנת 2011 יידרשו כל בעלי הרכבים לשלם שווי שימוש חודשי בהיקף של 2.5% מערך הרכב, אם זו מכונית רגילה, היברידית או חשמלית.

תגיות

26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
עוד יוזמת רגולציית הון שלטון
שלא תטעו - זאת עוד יוזמה לסייע לבטר פלייס באמצעות רגולציה. הנסיון הראשון (שעדיין נמצע בשלווי התהוות) הוא לאסור על טעינת רכב חשמלי שלא באמצעות טעינה מסודרת. בטר פלייס בוחשת במסדרונות השלטון עם היוזמה הזאת. הנסיון השני הוא יצירת העדפה לשיטת החלפת הסוללות. זה לא מפתיע בהתחשב בזהות בעלי המניות של החברה. בעולם יהנו כולם משוק חופשי וייסעו להנאתם ברכב חשמלי, ואנחנו בארץ נשלם מחירי אנרגיה מופקעים.
אבי  |  01.05.10
24.
ניראה לי שהולכת להיות מהפיכה אמיתית בארץ
שי אגסי הצליח לחולל מהפיכה . מאז שהוא התחיל עם הפרוייקט שלו , כל תעשיית הרכב בעולם פוחדים פחד מוות להישאר מאחור והתחילו לפתח ולייצר מכוניות חשמליות . אם זה יצליח בארץ ובדנמרק , תוך כמה שנים ניראה עשרות דגמים של רכבים חשמליים והממשלות בעולם יתחרו ביניהן מי מסבסד יותר את הענף . חכו ותראו .
דודי , מרכז  |  01.05.10
22.
=== לא לדאוג "מס חשמל" יוטל על בעלי המכונית ובסוף תשלמו יותר ===
כמו כל רפורמה ,משרד האוצר מבצע תרגיל "פישינג" לרוכשים.נותן הטבה ואחרי כמה זמן מטיל מס אחר כדי להחזיר את הכסף. ככה עשו לבעלי הסולר ככה יעשו למי שהרכיב מערכת גז וככה ימשיכו לעשות גם לבעלי מכוניות חשמליות
אורן , תא  |  29.04.10
לכל התגובות