אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט" - הטבה למכוניות חשמליות: שווי שימוש - ללא סוללה

26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
ניראה לי שהולכת להיות מהפיכה אמיתית בארץ
שי אגסי הצליח לחולל מהפיכה . מאז שהוא התחיל עם הפרוייקט שלו , כל תעשיית הרכב בעולם פוחדים פחד מוות להישאר מאחור והתחילו לפתח ולייצר מכוניות חשמליות . אם זה יצליח בארץ ובדנמרק , תוך כמה שנים ניראה עשרות דגמים של רכבים חשמליים והממשלות בעולם יתחרו ביניהן מי מסבסד יותר את הענף . חכו ותראו .
דודי | 01.05.10
24.
עוד יוזמת רגולציית הון שלטון
שלא תטעו - זאת עוד יוזמה לסייע לבטר פלייס באמצעות רגולציה. הנסיון הראשון (שעדיין נמצע בשלווי התהוות) הוא לאסור על טעינת רכב חשמלי שלא באמצעות טעינה מסודרת. בטר פלייס בוחשת במסדרונות השלטון עם היוזמה הזאת. הנסיון השני הוא יצירת העדפה לשיטת החלפת הסוללות. זה לא מפתיע בהתחשב בזהות בעלי המניות של החברה. בעולם יהנו כולם משוק חופשי וייסעו להנאתם ברכב חשמלי, ואנחנו בארץ נשלם מחירי אנרגיה מופקעים.
אבי | 01.05.10
22.
=== לא לדאוג "מס חשמל" יוטל על בעלי המכונית ובסוף תשלמו יותר ===
כמו כל רפורמה ,משרד האוצר מבצע תרגיל "פישינג" לרוכשים.נותן הטבה ואחרי כמה זמן מטיל מס אחר כדי להחזיר את הכסף. ככה עשו לבעלי הסולר ככה יעשו למי שהרכיב מערכת גז וככה ימשיכו לעשות גם לבעלי מכוניות חשמליות
אורן | 29.04.10
19.
שוק חופשי!!!!
למה לאנוס את השוק לרכוש מוצר אשר מזהם את הסביבה יותר (מכונית חשמלית/היברידית) ע"י סובסידיות מכספי הציבור? אם המוצר טוב ויעיל כלכלית אז שיתחרה שווה בשווה עם החלופות. אין הצדקה סביבתית/כלכלית לרכבים חשמליים/היברידים ולפאנלים סולרים להפקת חשמל. כל המוצרים הנל מזהמים את הסביבה יותר מהחלופות (כאשר לוקחים בחשבון את כל מחזור החיים שלהם - יצור, פעולה וגריטה) אך מקבלים דחיפה ממשלתית ע"י הטבות כספיות מכיסי משלמי המיסים. בסופו של דבר היחידים שמרוויחים מכל הסיפור הינם בעלי חברות על חשבון הציבור והסביבה!
פתרון נכון | 29.04.10
18.
מכונית חשמלית תעלה למעלה מ 200 אלף שח?
עלות הייצור 32 אלף דולר שהם כ 118 אלף שח. מס קניה מכס ומעמ בשיעור של 100% על 20 אלף דולר זה עוד 74 אלף שח. יחד זה יוצא 192 אלף שח. כל זה לפני הוצאות הובלה לישראל, הוצאות מכירה והרווח של המשווק בישראל. כמה אזרחים יכולים להרשות לעצמם לקנות מכונית במעל 200 אלף שח? האם עלות הטעינה החשמלית תהיה נמוכה משמעותית יותר מנניח מכונית עם מנוע דיזל?
שי | 29.04.10
14.
הסוללה שייכת לחברת בטר פלייס ולא לקונה הרכב
כל הנושא של הרכב החשמלי נשמע לי די בעייתי. נניח שהחברה מסבסדת את חברות הליסינג כדי שיקנו עבור לקחותיהם מכוניות חשמליות ונניח שגם מצליחים לשכנע את העובדים לקבל מכוניות אלה שחוסכות להם כמה מאות שקלים בתשלום החודשי. מה עושים עם המכוניות האלה אחרי 3 שנים? מי בשוק הפרטי יקנה מכונית ללא מצבר כשהוא תלוי לחלוטין בהפעלת הרכב שלו במונופול של בטר פלייס שיכול לעלות כרצונו את המחיר עבור כל ק"מ נסיעה? למה שיקנו מכוניות כאלה בשוק היד השניה? וללא מכירות של יד שניה, מה בדיוק יעשו עם כל המכוניות האלה אחרי 3 שנים?
משה | 29.04.10
13.
אני רוכב על קטנוע זול שצורך 30 ק"מ לליטר והמדינה מזמברת אותי כל בוקר מחדש!!
כשהוא חדש שווה 26K ש"ח. לא תופס חניה, לא שוחק תשתית, לא מייצר פקקים ולא מזהם (הצתה אלקטרונית, עומד בתקן אירופאי). אבל כשאינטרס חברות הביטוח מול עיני משרד האוצר - כל פתרון חברתי-כלכלי, יעיל ככל שיהיה לא מזיז להם. תחשבו על זה טוב טוב.
קטנוען | 29.04.10
11.
12 אלף דולר יעלה להחליף סוללה - בתום תקופת האחריות - השתגעתם !!!
המסקנה - בתום תקופת האחריות אם הלכה לכם הסוללה - ותאמינו היא תלך ועוד איך - צריך להשבית את הרכב החשמלי של אגסי. מי ילך להשקיע 12000 דולר ברכב משומש יד שניה שיהיה אולי שווה בשוק 20000 עד 30000 אלף שקל. מסיבה זאת : בחישוב משוכלל של הסיכונים וההוצאות הצפויות קדימה באחזקת רכב חשמלי יד שניה בן 5 שנים - צריך להוריד פחת של מעל 20 אחוז כול שנה. כלומר אחרי 6 שנים מה ששווה ברכב החשמלי זה רק הסוללה החדשה עולה 12000 דולר - כמו התקציב בלקנות רכב יד שניה במצב מעולה בן 4 שנים
מומחה של משרד התחבורה והאוצר | 29.04.10
8.
פשוט לא יאמן
מה פתאום הטבות? שיתמודדו בשוק חופשי!!! לגבי הטענה כי זו מכונית ירוקה- איך בדיוק מייצרים את החשמל שמזין את המכונית "הנקיה" או "הירוקה" לדעתכם? (רמז:בין השאר מפחם ושאר ירקות), ואגב מה עושים עם סוללות שנשחקו ואין בהן יותר שימוש- יש דרך למחזר או שהן יזהמו את הסביבה? שלא תהינה טעויות- הטבות המס הן על פניו פגיעה ישירה בהכנסות המדינה. אחר כך יטענו שאין כסף לחינוך ובריאות!
גם אני רוצה הטבות. | 29.04.10
7.
כפי שכתב 2 - חכו שהמכונית תהיה פופולרית
למשרד האוצר אין בעיה לתת הטבה למשהו זניח שאינו משפיע על הכנסות המדינה - כך המדינה מצטיירת כסביבתית וסוציאלית מבלי שזה יעלה לה הרבה. ברגע שיהיו פה המוני מכוניות חשמליות וזה באמת יכאב לאוצר בכיס, תראו איך משנה לשנה יקצצו בהטבה עד שתעלם כליל. כך זה היה עם סולר וכך זה קורה עכשיו עם הגז (כבר יש דיבורים באוצר). משה פ.
משה פ. | 29.04.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת